Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni Kalastajan Vaimoa kritisoiva on todellisuudessa tälle kateellinen?

Vierailija
26.07.2018 |

Myönnän, että olen kritisoinut Johannaa mielessäni ja myös kommentoinut blogissa kriittisesti. Todellisuudessa olen ollut hänelle jollakin tasolla kateellinen siitä saakka, kun ensimmäisen kerran avasin hänen bloginsa (vuonna 2010).

Huomasin ärsyyntyväni eroilmoituksen sokerisuudesta ja nopeasti tulleesta uudesta miehestä. Katselin kuvia, joissa hän hehkui oudolla ja uudella tavalla. Oli rakastunut. Sitten havahduin - mua v*tutti hänen kykynsä olla positiivinen myös vaikealla hetkellä - kyky etsiä myös siitä alhosta ne kauniit hopeareunukset. Mua ärsytti ja kadehdutti se hehku, joka välittyi kuvista. Hoikkuus, kauneus... MUN mielestä hän ei todellakaan näytä 5-kymppiseltä ja nyt ymmärrän, että ne vanhan näköistä -huutavat taitavat kärsiä oikeasti siitä samasta taudista, mistä minäkin.

Olen kateellinen KV:n uudesta kauniista kodista, puutarhasta, kivoista uusista naapureista. Ja siitä, että hän on ilmeisen tykätty ja KIVA ihminen.

Kuka pystyy / uskaltaa myöntää saman?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Vierailija
2/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin kateellinen ihmiselle joka haukkuu exäänsä ja esittelee kotiansa. Paljon se on pistäny tohon kotiinsa oikeasti ite rahojaan. Kaikkihan tietää exästä vaan vaimon sanomiset. En arvosta, että suolataan julkisesti entinen kumppani ja saadaan muut vihaamaan täysin tuntematonta ihmistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse sille kateellinen, mutta en kyllä kritisoikaan, tiedän sen avioerosta ketjun kautta, jota luen, mutta en kommentoi.

Tutkimusten mukaan nuo ns. kiusaajat yms. on itse asiassa sellaisia, joilla menee paremmin kuin niillä joita ne kiusaa.

Joten varmaan osa on kateellisia, iso osa pitää itseään parempana kuin se, luulisin.

Esim. gomista tulee aika selväksi, että iso osa arvostelijoista on itse varakkaampia kuin ne bloggaajat, joita ne arvostelee jne.

Vierailija
4/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin kateellinen ihmiselle joka haukkuu exäänsä ja esittelee kotiansa. Paljon se on pistäny tohon kotiinsa oikeasti ite rahojaan. Kaikkihan tietää exästä vaan vaimon sanomiset. En arvosta, että suolataan julkisesti entinen kumppani ja saadaan muut vihaamaan täysin tuntematonta ihmistä.

Anteeksi, mutta millä tavalla Johanna on suolannut ex-miehensä? Tarkoitatko sitä, kun hän vastasi miehen ilkeisiin ja asiattomiin kommentteihin Instassa? 

Olen samaa mieltä siitä, ettei Johanna olisi kannattanut kommentoida asiaa mitenkään. Se olisi ollut tyylikkäämpää. Mutta käsi sydämellä - kuinka moni oikeasti pystyy olemaan hiljaa jos puoliso solvaa julkisesti? Joten aika nätisti se Johanna siinäkin (kaikessa inhimillisyydessään) kirjoitti. 

Vierailija
5/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se näyttää ikäistään vanhemmalta, sellaiselta laitetulta 45+ ruotsalaisrouvalta. Ei tämän toteaminen ole kateutta.

Vierailija
6/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättänyt lapset isälleen.

Hylännyt lastensa isän, joka vaikuttaa kuitenkin ihan tunnolliselta ja kunnolliselta.

Mistä olisin kateellinen?

Vierailija
7/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse sille kateellinen, mutta en kyllä kritisoikaan, tiedän sen avioerosta ketjun kautta, jota luen, mutta en kommentoi.

Tutkimusten mukaan nuo ns. kiusaajat yms. on itse asiassa sellaisia, joilla menee paremmin kuin niillä joita ne kiusaa.

Joten varmaan osa on kateellisia, iso osa pitää itseään parempana kuin se, luulisin.

Esim. gomista tulee aika selväksi, että iso osa arvostelijoista on itse varakkaampia kuin ne bloggaajat, joita ne arvostelee jne.

Korjaus: JOIDENKIN tutkimusten mukaan :) Se on pitkälti kiinni siitä, mitä tutkitaan ja voiko kaikkea ylipäätään edes tutkia (kuten mielenterveyden todellista laitaa - ts. kuinka ahdistunut / onneton kiusaaja oikeasti on). Minä en usko, että tutkimukset joihin viittaat, ovat päässeet aivan niin syväluotaavaan analyysiin kiusaajien sielunmaailmasta. Oma teoriani on se, että kiusaaminen/arvostelu lähtee aina (poikkeuksetta) omasta vajeentunteesta.

Sisäisen maailman vajeella kun ei ole mitään tekemistä ulkosen varallisuuden ja puitteiden kanssa.

Vierailija
8/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Ei hänen kauneutensa, ihana kotinsa, suloiset lapsensa, uusi poikaystävänsä ole millään tavalla minulta pois.

Luen mielelläni hänen blogiaan, hän kirjoittaa kauniisti vaikeammistakin asioista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi