Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Useimmat naiset ja miehet Tinder-mokaavat siinä että..

Jan-88239286477
26.07.2018 |

odottavat jonkun seuraavista tapahtuvan:
-"mies tai nainen vie jalat altani"
-"välitön hullaantuminen koska aiemminkin on niin käynyt"
-"välitön rakastuminen niin että tekee kipeää"

Ymmärrettävää mutta tosiasiassa hullaantuminen kävi helpommin nuorena kun oli avoimempi asioille, ihmisille, tunteille ja elämälle. Iän kokemusten myötä sitä tulee varovaisemmaksi omien tunteidensa suhteen ja nuorena on vielä hormonitasot muutenkin paljon korkeammalla kuin keski-iässä. Tämä vaikuttaa voimakkaasti pariutumishalukkuuteen ja seurusteluinnokkuuteen.. Itse tapailen naisia jotka ovat vähintään toisella kierroksella ja monille heidän entisistä suhteista heidän persoonaansa on jäänyt skeptisyyttä, epäluuloa ja käsittelemätöntä henkistä kuormaa joka tuo negatiivisuutta mukaan myös parinvalintaan. Eihän siinä vastapuolta pöytää istuva ihminen ole millään tavalla vastuussa tai ollut osallisena aiheuttamaan niitä negatiivisia tunteita joita käyt mielessäsi lävitse hänen kohdallaan. Takaisin aiheeseen.

Keski-ikäisenä, kokeneena ihmisenä huomaan että haluan mieluiten tutustua toiseen pitkän kaavan kautta kuin hullaantua parikymppisen lailla ja sännätä suhteeseen. Tässä iässä uskon että jäätävän hyvä rakkaus syntyy helpommin ja järkevämmin ystävyyden kautta kuin välitöntä hullaantumista odotellessa. Hullaantumisella ja ns. järkevällä kumppanilla ei ole välttämättä mitään tekemistä keskenään. Viimeksi hullaannuin pahiten varmaan kymmeneen vuoteen naiseen joka oli naimisissa mutta hänellä meni miehensä kanssa huonosti ja asuivat eri kaupungeissa. Hullaantuminen oli molemminpuolista kunnes tein raskaan päätöksen pitämättä häneen enää yhteyttä johtuen että hänen suhteensa oli vielä liian epäselvä hänen mieheensä.

Näistä syistä johtuen ihmettelen eniten sitä miksi naiset kertovat minulle usein että "Meillä oli tosi hauskaa ja tykkäsin lisäksi ulkonäöstäsi mutta tuli tunne et jotain jäi puuttumaan". Ja sama toistuu aivan liian usein vaikka alku näytti lupaavalta. Naiset usein odottavat että tulee se "mies joka vie jalat altani" - kokemus. Itse haluan mieluiten tutustua pitkän kaavan kautta jos toisessa vaikuttaa olevan tyttöystäväainesta enkä hullaantua ja anna tunteiden sekottaa järjen häivät.

Tällä hetkellä menee kolmas tapaaminen naisen kanssa joka sanoi mulle alussa myös näin että "pidän susta, sun ulkonäöstä ja meillä oli hauskaa mut jäi tunne et jotain puuttuu..". En suostunut tähän koska vaistosin et meissä on parisuhdepotentiaalia. Perustelin hänelle samaan tyyliin kuin mitä olen jo tässä raapustuksessa maininnut asiasta ja hän kertoi et "Ok. tehdään tällä sun tavalla. Suostun treffeihin ilman ennakko-odotuksia".
Nyt tilanne on siitä mielenkiintoinen koska vasta toisten treffien jälkeen alko tulee molemmille tunteita ja odotuksia mahdollisesta suhteesta. Jos ekojen treffien jälkeisellä "puuttuu jotain..." mentaliteetilla oltaisiin menty eteenpäin niin emme olisi nyt menossa kolmansille treffeille ja suunnitellaan jo neljänsiäkin.

Halusin kertoa tämän kaiken siksi että miten paljon suhteita jää syntymättä kun on keski-ikäisenä hieman epärealistisia odotuksia siitä että toinen vie jalat alta. Mulle sopii paremmin tyyli "tutustuen rakkauteen" joka on myös molemmille turvallisempi vaihtoehto. Jalat alta ja aivot narikkaan tyyli ei enää sovi mulle.

Mukavaa ja hauskaa kesää kaikille. Tunnen kiitollisuutta olla olemassa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä deittailin pari vuotta tindermiesten kanssa ja olisin useammankin kanssa halunnut jatkaa, mutta nämä eivät halunneet. Enkä moiti näitä, koska huomasin itsekin, ettei nyt ihan kaikki natsaa. Sitten tapasin nykyisen miesystäväni ja hänen kanssaan natsasi heti ja oli tosi helppo olla kaikin puolin.

Olen 37-vuotias, joten on jonkin verran elettyä elämää, mutta silti tämä on ensimmäinen kerta, kun kolahti näin kovaa. Eli en nyt sanoisi, että tämä hullaantuminen kuuluu nuoruuteen.

Vierailija
2/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no hyvä sulle jos nainen suostui jatkamaan sen "jokin puuttuu"-jutun ylikin. Meikällä se on ollut aina stoppi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Minä deittailin pari vuotta tindermiesten kanssa ja olisin useammankin kanssa halunnut jatkaa, mutta nämä eivät halunneet. Enkä moiti näitä, koska huomasin itsekin, ettei nyt ihan kaikki natsaa. Sitten tapasin nykyisen miesystäväni ja hänen kanssaan natsasi heti ja oli tosi helppo olla kaikin puolin.

Olen 37-vuotias, joten on jonkin verran elettyä elämää, mutta silti tämä on ensimmäinen kerta, kun kolahti näin kovaa. Eli en nyt sanoisi, että tämä hullaantuminen kuuluu nuoruuteen.

To 1/1

Meilläkin natsasi heti (mistä kirjoitin esimerkinomaisesti jo aiemmin tämän ketjun aloittajana) ja oli tosi helppo olla kaikin puolin mutta hän odotti treffeiltä "hullaantumista". Minulle henkilöiden natsaaminen on eri asia kuin hullaantuminen. Kun olet oikeasti hullaantunut niin on suuria vaikeuksia yrittää keskittyä edes työhön, televisioon tai mihinkään.  Ja nyt alkututustumisen jälkeen meidän tunteet kasvaa kokoajan vaikka alussa hänestä tuntui et "jotain puuttui..".  Valitsen naisen jatkoon sillä perusteella et paljonko hänessä on kokonaisuutena arvioiden parisuhdepotentiaalia. Kuulostaa kylmältä mutta mukana on kuitenkin tunteet, käytös, elämäntilanne, luonne, ulkonäkö jne...  Mielestäni on riski valita se johon eniten hullaantuu koska silloin järki sanelee tunteita vähemmän.  Sama rakkaus voi tulla yhtä hyvin esiin molemmissa tapauksissa: 1) Hullaantuminen  2) Ystävyyden kautta      Olen 47v

Vierailija
4/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle henkilökohtaisesti tämä maailma on 95% pullollaan ihmisiä, joista en välitä enkä ole kiinnostunut, ja jotka koen lähinnä energiasyöpöiksi. Jos olisin treffeillä jonkun kanssa, joka ei hetkauta mihinkään suuntaan, en menisi toisille treffeille. Joudun "sietämään" epäkiinnostavia ja epäsopivia ihmisiä elämässäni aivan yli oman sietokyvyn jo muutenkin, enkä lähtisi parinvalintaprosessiin näistä lähtökohdista. Toki kuitenkin pitäisi ehdottomasti tavata ja saada se kunnollinen vaikutelma ihmisestä, eikä perustaa päätöstään pariin nettiviestiin. Mutta ymmärrän sua ap, että semmoinen rauhallinenkin tutustelu voi tuottaa tulosta. Meitä on onneksi joka junaan.

Vierailija
5/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no hyvä sulle jos nainen suostui jatkamaan sen "jokin puuttuu"-jutun ylikin. Meikällä se on ollut aina stoppi siihen.

Koko kirjoituksen yksi pääkohdista oli se että ekoilla treffeillä ei aina selviä kunnolla parisuhdepotentiaali ja kaikki hyvät tyypit antavat toisilleen pakkeja tästä syystä. Mulla on ollu pari kertaa niin et esim. kaveripiirissä kun ollaan tutustuttu niin tunteita ja kiinnostusta on alkanu tulemaan vasta viikkojen tai kuukausien tutustumisen jälkeen. Eli siksi katson ykkösenä et onko toisessa henkilönä parisuhdepotentiaalia "hullaantumisen" jäädessä jopa vähäarvoisemmaksi koska tunteet sekoittavat liikaa järkevää ajattelua. Moni nainenhan hullaantuu henkilöön johon ei koskisi muuten kuin tunteiden takia.

Ap

Vierailija
6/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan ap:ta vanhempi, jo yli viisikymppinen. En lähtisi toisille treffeille ilman "sitä jotain", koska juuri sitä kipinää tarvitaan mm. toimivaan seksisuhteeseen. Se on se ja sama vaikka ihminen olis muuten kuinka mukava ja arvot natsais, jos se kipinä puuttuu, suhde ei syty. Se on vain niin.

Vierailija
7/7 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varmaan ap:ta vanhempi, jo yli viisikymppinen. En lähtisi toisille treffeille ilman "sitä jotain", koska juuri sitä kipinää tarvitaan mm. toimivaan seksisuhteeseen. Se on se ja sama vaikka ihminen olis muuten kuinka mukava ja arvot natsais, jos se kipinä puuttuu, suhde ei syty. Se on vain niin.

Höpsis. :)  Meille alko tulla kipinää toisilla treffeillä ja nainen mainitsi itsekin siitä silmiin katsoen. Ei kaikki mene aina saman kaavan mukaan varsinkin kun ihmiset ovat niin erilaisia.. ;)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi