Voiko Fairy Platinum ja "all in one" tabletteja käyttää pikaohjelmalla?
Hei! Ostin Fairy Platinum konetiskitabletteja ja olen käyttänyt tiskikoneen pikaohjelmaa. Tiskit tulevat todella puhtaiksi, mutta latoessani niitä kaappiin ne tuntuvat jonkun verran "limaisilta" tai että niissä olisi mahdollisesti jäänyt pesuainetta. En löytänyt mistään vastausta, voiko näitä ns "all in one" ja platinum tabletteja käyttää koneen pikaohjelmalla (30-40 min)?
Koneessa on "multitabs"ohjelma, josta sanotaan että kone valitsee automaattisesti sopivimmat pesuasetukset, mutta ei kerrota onko se noiden tablettien kanssa pakollinen (pesun kesto 2,5h)?
Kommentit (5)
Olen käyttänyt ihan normaalisti ja ihan puhtaita on astiat.
En kyllä käytä pikaohjelmalla mitään tabletteja, vaan nestemäistä pesuainetta tai irtojauhetta.
Luottaisin sormituntumaan tässä asiassa, varmasti on jäänyt pesuainetta pintaan. Kaikki tiskikoneet eivät pese yhtä hyvin kaikilla ohjelmilla, ja jos kone on liitetty kuumavesihanaan niin pesuvesi on kuumempaa kuin 30 astetta.
Fairy Platinumista jää kuumempienkin pesuohjelmien jälkeen kamala haju astioihin, sen jopa maistaa vettä juodessa. Suosittelisin ympäristömerkittyjä (joutsenmerkki) konetiskiaineita. Kaikkein mieluiten ilman all-in-one -ominaisuutta ja huuhteluaine erikseen omaan lokeroonsa, sitä tarvitaan monilla paikkakunnilla Suomessa vain hyvin pieni määrä.
Kiitos teille vastauksista! Tuon olen kuullut ennenkin, että tabletti kannattaisi heittää koneen pohjalle. Yritän vielä sitä, kun tuntuvat muuten todella tehokkailta. Muuten täytyy siirtyä irtojauheeseen ym. :)
-ap
Voi, mutta se tabletti laitetaan koneen pohjalle eikä siihen pesuainelokeroon.