Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vieläkö työvoimaneuvojissa (vai mitä ne nykyään ovatkaan) on yhtä paljon tukityöllistettyjä kuin 90-luvun lopulla?

Vierailija
26.07.2018 |

Olin itse toimistotöissä tuella siellä ja virkalijoista taisi joka neljäs olla tukityöllistetty, ihan neuvojista. Samathan siellä kiersi, olivat vähän aikaa työttömänä ja sitten taas takaisin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Nykyään olemme nimikkeellä TE-keskus Asiantuntijat 😍

Vierailija
2/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Nykyään olemme nimikkeellä TE-keskus Asiantuntijat 😍

Tuskin olette, koska TE-keskukset on lakkautettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin kans hakua työvoimaneuvojaksi. Palkkatuella. En omaa mtään referenssejä ko alalle, olen täysin eri alan ammattilaisia.  Kyseessä käsittääkseni kuitenkin "asiantuntija"-nimike. Mielestäni siellä on jo aivan tarpeeksi töissä ihmisiä jotka ovat ihan pihalla aktiivialeista ja ammattien sisältö- sekä viitekehyksistä.

Vierailija
4/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen suurin osa oli merkonomeja ja sitten alettiin palkata tradenomeja, kun niitä alkoi valmistua. Ainakin silloin kun itse olin. Itse olin merkonomi mutta siis toimistopuolella, en neuvojana.

- aloittaja

Vierailija
5/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo niitä karenssinjakajia?

Vierailija
6/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vitsi, jos näin on niin ei ole ihme että aika vaatimatonta työvoimatoimistojen saavutukset ihmisten työllistämisessä! Toivottavasti se ala yksityistettäisiin hyvin pian!

Vierailija
7/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vitsi, jos näin on niin ei ole ihme että aika vaatimatonta työvoimatoimistojen saavutukset ihmisten työllistämisessä! Toivottavasti se ala yksityistettäisiin hyvin pian!

Yksityinenkään ei mahda sille mitään, että nykypäivän palkkatyömarkkinoilla ei ole kysyntää b-luokan työntekijöille. Eli samat työkokeilut silläkin olisi vaan tarjota.

Sitä paitsi perustuslaki estää pitkälti yksityistämisen, koska virkamiespäätöksiä esimerkiksi oikeudesta työttömyystukeen ei voi siirtää yksityisen tehtäviksi.

Vierailija
8/8 |
26.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus paikallislehden palstalla sai nimellä kiitosta juuri tuollainen tukityöllistetty. Ystävystyin yhden pitkäaikaisen työntekijän (toimistopuolella) kanssa ja hän kertoi, että jossain vaiheessa tuli määräys, että tukityöllistettyjen neuvojien määrää on vähennettävä. Silloin joku vakituinen oli sanonut, että kukas täällä työt sitten tekee. Tämä kaverinikaan ei ole enää työkkärissä nykyään.

- aloittaja