Nainen ahdisteli, tekijä edesvastuuseen
Olen 42 vuotias mies, naisystäväni on 36.
Kävimme mansikkapellolla poimimassa mansikoita. Aluksi kaikki oli ihan ok. Mutta en olisi
vielä päivän alussa uskonut, että minusta tulee ahdistelun uhri!
Kun palasimme pellolta punnituspisteeseen, oli pellonreunassa nuori nainen.
Hän oli mansikkapellolla töissä. Koko matkan kulkiessamme pellon reunaa, tuo nuori nainen tuijotti minua,
katsoi silmiin ja hymyili.
Myös naisystäväni huomasi tuijotuksen. Hän katsoi nuorta naista (tuijottajaa), sitten minua, ja käänsi katseensa pois.
Hän ilmeisesti huomasi, miten ahdistunut olin tilanteesta. Mutta ei tehnyt tai sanonut mitään.
Itsekään en pystynyt tekemään mitään, koska olin jotenkin lamaantunut,
ja epäuskoinen, miten tällaista voi tapahtua minulle?
En pystynyt kysymään, miksi tuijotat, tai kieltämään tuijotusta.
Koska olin niin häkeltynyt tilanteesta, se tapahtui niin yllättäen.
Tilanteen mentyä ohi rauhotuin. Kuitenkin ahdistavat muistot palasivat parin päivän päästä.
Asia on vaivannut minua suuresti. Miten tällaistä ahdistelua ei saada loppumaan?
Miksi yhteiskunta hyväksyy ahdistelun?
Toki minua on ahditeltu naisten toimesta ennenkin, mutta olen jotenkin aina ohittanat asian, sen olevan osa miehenä olemisen taakkaa. Että ahdistelu jotenkin kuuluisi miehen elämään.
Mutta ei se kuulu!
On paljon kerrottu julkisuudessa, että miehet ahdistelee naisia.
Mutta nyt kävi niin, että nuori nainen, miltei tyttö, ahdisteli minua, raavasta 42 vuotiasta miestä!
Näköjään kuka tahansa voi joutua ahdistelun kohteeksi!!
Olen nyt päättänyt mennä lääkärille puhumaan tapauksen aiheuttamasta järkytyksestä. Myös naisystäväni on sitä mieltä, että tekijä pitää saattaa edesvastuuseen ällöttävästä teostaan.
Lääkäri kirjaa tapahtuneen, minkä jälkeen menemme poliisin puheille.
Lääkärin lausunto ja tyttöystäväni todistavat tapahtuneen, ja asiasta nostetaan rikosilmoitus.
Otin myös lakimieheeni yhteyttä, hän sanoi että tekijän saa vastuuseen kyllä, koska
se oli se tyttö siellä mansikkapellolla ja hänet voidaan jäljittää, on
edelleen siellä töissä. Lakimies sanoi, että tyttö todennäköisesti kiistää tapahtuneen.
Raskauttava asia on se, että tyttö oli siellä töissä ja tavallaan
esimiesasemassa meitä poimijoita kohtaan.
Mutta oleellista on se, että tapahtuneesta on todistajat, ja etenkin, miten
minä itse ahdistelun kohteena asian koin olevan. JOS KOHDE ITSE NIIN KOKEE, silloin ahdistelu on lain mukaan tapahtunut.
Ja se on tässä se oleellinen asia.
En halua kostoa, tai pahaa mieltä kellekään, mutta tällainen ällöttävä ahdistelu pitää saada loppumaan!
tämä ei ole trolli
Kommentit (10)
Ahaa, sitä siis puollustellaan ahdistelijoita? Ehkäpä ahdistelija itse...
Tämä tarina perustuu tositapahtumiin
Siis ymmärsinkö nyt oikein: nuori nainen katsoi sua ja hymyili sulle? Vai tapahtuiko tässä jotain muuta?
ällötuijotti, niinhän tuossa lukee
Asiakaspalvelua se on ääliö! Jokainen asiakaspalvelija, ainakin hyvä sellainen, katsoo silmiin ja hymyilee.
Ap taitaa olla tosi raskas ihminen.
Ei se katsoi liian pitkään ihanilman mitään syytä. Kyllä se oli ahdistelua, koska ahdistuin!
Onpa sulla liikaa aikaa, eikä yhtään kirjallisia kykyjä.