Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailmantuska ja lapsen kasvatus- ahdistaa!!

Vierailija
24.07.2018 |

Takokaa mun päähän jotain järkeä. Mulle maailma näyttäytyy tosi synkkänä, mm. ihmisten eriarvoisuus, luonnon saastuminen,jopa perus kotiruoastakin mietin että mitähän sairauksia tuo lapsi saa ravinnon takia (?), siihen kemikaalit jne jne.

Lapsi tutkii ja ihmettelee riemuissaan kaikkea, enkä pysty samaistumaan lapsen iloon vaikka haluaisinkin, koska näen kaikkialla epäkohtia. Olen vakava ja pelokas vanhempi, enkä kestä ajatusta, että lapsen kaunis maailmankuva särkyy jonain päivänä. En siis kasvata lasta pumpulissa, kerron kyllä esim jos jokin on huono juttu, mutta eihän pienelle voi kaikkea paskaa antaa harteille.

Muut ihmiset näyttää elävän onnellista perhe elämää vailla huolta, minä en pysty 😭

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tunteen. Minulla oli sama voimakkaana esikoisen aikoihin. Onneksi oli mies, joka piti jalat maassa. Olen ottanut asenteekseni keskittyä ns. omaan suoritukseen eli tarjota lapsille mahdollisimman hyvä lapsuus ja kasvattaa heitä vastuullisuuteen parhaani mukaan. Iloa unohtamatta! En kerta kaikkiaan voi vaikuttaa aina siihen miten muut toimivat.

Vierailija
2/23 |
24.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vain parhaasi ja jätä loppuhuolet pois, ne vaan pahentavat tilannetta sillä lapset vaistoavat herkästi. Pidä itsesi hyvässä kunnossa, se auttaa kestämään stressiä samalla kun opetat lapsellesi asioita jotka tekevät hänestä viisaan ja vahvan. Loppu ei ole sinun käsissäsi eikä kuulukkaan olla, pysy rehellisenä itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
4/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista syistä en ole lapsia hankkinutkaan. Ei minusta tuollaisia tajuttuaan saa mitään ns. järkeä hakattua päähän - päinvastoin se järkihän nimenomaan on juuri saapunut päähän.

Tää maailma on aivan hirveä paikka. En malta odottaa että pääsisin täältä pois. Surettaa aina kun näen lapsia, säälittää heidän kohtalonsa. Julmaa tehdä lapsia tällaiseen maailmaan. Ja näin olen ajatellut lapsuudestani asti. En tajua miksi harva näkee tämän samoin. Se on varmaan aika iso osasyy siihen miksi tää maailma on näin kamala.

Vierailija
5/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olette tehneet lapsia tuhoutuvaan maapalloon elämään itsenne jälkeen. Kattokaa nyt tota hellettäkin, tästä se vaan pahenee vuosi vuodelta.

Vierailija
6/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajattele, että Suomessa on asiat hyvin. 

Turha sitä persläpimaiden bisneksistä on ressata. 

Suomessa on vähän väkeä, paljon maata, tiukka säädöstö niiden kemikaalien suhteen, vettä piisaa, osaamme käyttää ydinvoimaa ynnä muuta joilla saadaan energiahuolto turvattua lähes kaikissa oloissa jos aurinkopanelit prakaa, koulutusta riittää ja pienellä väestöpohjalla se saadaan kyllä pidettyä kaikkien ulottuvilla pelotteluista huolimatta, metsää kaadetaan pääosin vastuullisesti ja kaadetun tilalle istutetaan uutta jne jne. 

Täällä ei ole kerassaan mitään hätää. Kunhan maltamme pitää kutsumattomat vieraat ulkona - jos he ovat sössineet omien maidensa asiat, miksi päästää niitä tänne sössimään meidänkin asiat. 

Vierailija
7/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä odotit? Lapsen hankkiminen ei tehnyt sinulle maapallosta parempaa paikkaa, pikemminkin kontribuoit itse kielteisellä tapaa kaikkeen tähän saattamalla viattoman lapsen kokemaan sen. 

Maapallo on epätasa-arvoinen ja julma paikka, joka saastuu vääjäämättä (mm. mikromuoveja on jo ravintoketjun alussa). 

Vierailija
8/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olette tehneet lapsia tuhoutuvaan maapalloon elämään itsenne jälkeen. Kattokaa nyt tota hellettäkin, tästä se vaan pahenee vuosi vuodelta.

Mites kun kaksi edellistä kesää olleet kuin jääkaudelta?

Nyt yksi lämmin kesä väliin tarkoittaa maailmanloppua :DD

Vierailija
9/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on vähän väkeä, paljon maata, tiukka säädöstö niiden kemikaalien suhteen, vettä piisaa, osaamme käyttää ydinvoimaa ynnä muuta joilla saadaan energiahuolto turvattua lähes kaikissa oloissa jos aurinkopanelit prakaa, koulutusta riittää ja pienellä väestöpohjalla se saadaan kyllä pidettyä kaikkien ulottuvilla pelotteluista huolimatta, metsää kaadetaan pääosin vastuullisesti ja kaadetun tilalle istutetaan uutta jne jne. 

Täällä ei ole kerassaan mitään hätää. Kunhan maltamme pitää kutsumattomat vieraat ulkona - jos he ovat sössineet omien maidensa asiat, miksi päästää niitä tänne sössimään meidänkin asiat. 

Et ole tainnut lukea historiaa tai tutustua mm. Suomen asemaan kauppapolitiikassa? Suomi elää viennillä. Jos maailmalla globaali talous prakaa olemme kusessa, pahemmin mitä muut valtiot koska Suomi elää viennillä. Globaalien liityntäkohtien (mm. rahaliiton jäsen) ansiosta olemme tiukasti kiinni siinä mitä muut tekevät.

Vierailija
10/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noista syistä en ole lapsia hankkinutkaan. Ei minusta tuollaisia tajuttuaan saa mitään ns. järkeä hakattua päähän - päinvastoin se järkihän nimenomaan on juuri saapunut päähän.

Tää maailma on aivan hirveä paikka. En malta odottaa että pääsisin täältä pois. Surettaa aina kun näen lapsia, säälittää heidän kohtalonsa. Julmaa tehdä lapsia tällaiseen maailmaan. Ja näin olen ajatellut lapsuudestani asti. En tajua miksi harva näkee tämän samoin. Se on varmaan aika iso osasyy siihen miksi tää maailma on näin kamala.

Kerro nyt ihan omin sanoin mikä sinulla on niin huonosti tällä hetkellä?

Naurettavaa teiniangstia. 

Vierailija
11/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NWO...

Vierailija
12/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut lukea historiaa tai tutustua mm. Suomen asemaan kauppapolitiikassa? Suomi elää viennillä. Jos maailmalla globaali talous prakaa olemme kusessa, pahemmin mitä muut valtiot koska Suomi elää viennillä. Globaalien liityntäkohtien (mm. rahaliiton jäsen) ansiosta olemme tiukasti kiinni siinä mitä muut tekevät.

Juu, olen lukenut ja tutustunut. 

Enkä uskoa että yli 100 pisteen keskimääräisellä äo:lla varustettu kansa on ensimmäisten joukossa hätää kärsimässä. 

90-luvun laman aikaan vähintään 90% kansasta eli aivan normaalia senaikaista elämää. Ketään ei tapettu, kukaan ei kuollut nälkään, infrastruktuuri ei romahtanut, kaikki lapset kävivät koulua jne, jne. Muutama keinottelija joutui oikeuteen tai päätyi ns. henkilökohtaiseen ratkaisuun. Ei edes promille väestöstä. 

Vierailija
13/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NWO...

Vierailija
14/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ole väittänytkään että maailma tuhoutuisi tänä vuonna ja nyt, vaan tulevaisuudessa, missä sinunkin lapsesi/lastesilapset elävät. sillä aikaa,maailman meno ei ainakaan paremmaksi muutu. vai jeesustako odotat?

quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Mites kun kaksi edellistä kesää olleet kuin jääkaudelta?

Nyt yksi lämmin kesä väliin tarkoittaa maailmanloppua :DD

Vierailija
15/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitseeko tuo maaläilmantuska elämääsi? Jos joo, niin voisitko olla masentunut? Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
16/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se oo ihan realismia.

Vierailija kirjoitti:

Hallitseeko tuo maaläilmantuska elämääsi? Jos joo, niin voisitko olla masentunut? Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
17/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takokaa mun päähän jotain järkeä. Mulle maailma näyttäytyy tosi synkkänä, mm. ihmisten eriarvoisuus, luonnon saastuminen,jopa perus kotiruoastakin mietin että mitähän sairauksia tuo lapsi saa ravinnon takia (?), siihen kemikaalit jne jne.

Lapsi tutkii ja ihmettelee riemuissaan kaikkea, enkä pysty samaistumaan lapsen iloon vaikka haluaisinkin, koska näen kaikkialla epäkohtia. Olen vakava ja pelokas vanhempi, enkä kestä ajatusta, että lapsen kaunis maailmankuva särkyy jonain päivänä. En siis kasvata lasta pumpulissa, kerron kyllä esim jos jokin on huono juttu, mutta eihän pienelle voi kaikkea paskaa antaa harteille.

Muut ihmiset näyttää elävän onnellista perhe elämää vailla huolta, minä en pysty 😭

Noinhan se totuus on. Sanotaan Raamatussakin, että maailma on pahan vallassa ja katoava.

Vierailija
18/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuota maailmanloppua nyt ole ennustettu niin kauan kuin ihmisiä on ollut olemassa. 

Jos nyt ensin katsotaan se öljyn loppuminen, mitä sitäkin on povattu kohta sata vuotta...

Vierailija
19/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä. Kuollaan joka tapauksessa kaikki. Ei täältä pelasta kuin Jeesus Kristus.

Vierailija
20/23 |
25.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi mitään. Ihmiset ovat luonnostaan eriarvoisia. kaikki eivät ole vahvoja, kauniita tai älykkäitä. Meissä on eroja.