Osakesalkkusi koko?
Itse olen vähän jäljessä tavoitetta. Salkku tällä hetkellä 350 k€ ja ikää jo 34 vuotta.
Mites muilla?
Kommentit (40)
Olen parturi-kampaaja, oma firma. Tulot n. 700 000€/vuosi.
Osakesalkun koko on pian puoli miljoonaa.
Ja käyttötili, siellä on pienenä pohjana 10 miljoonaa!
Vierailija kirjoitti:
Noniin äkkiä kaikki huijaamaan internetissä!
Keskivertosalkku on alle 20 000€. Vauvafoorumilla tuollainen summa toki menee jo kauppareissulla.
Huijaamisen sijasta voisit sinäkin rehellisesti kertoa salkkusi koon, niin saadaan laajempaa otantaa ja oikeampaa keskiarvoa tähänkin kyselyyn.
Sosialisteille, kateellisille ja muille rajoittuneen ymmärryskyvyn omaaville on ilmeisen vaikea käsittää, että keskiarvo tarkoittaa sitä, että osalla on enemmän ja osalla vähemmän...
Jos mulla olisi ton kokoinen salkku jota ap.lla ei ole, siirtyisin puolipäivätoimiseksi treidaajaksi ja eläisin tuotolla.
Vinkki: kiloeuroista puhuu vain virtuaalisalkuillaan leikkivät pojut 😉.
Realisoitavaa velatonta omaisuutta 300.000e (asunto/auto). Lainaa uudessa veneessä 60.000e.
Osakesalkun koko 15.000e
Säästöjä säästöpossutilillä 60.000e
Ikää 35v
5000e, ikä 28v.
Ei ole saatu vanhemmilta perintöjä tai lapsilisiä vaan itse kerrytetty. Vakituinen työura vasta alkanut, pätkätöistä säästetty.
Alle 500€. Aloitin vasta viime kuussa ja olen 27. Heräsin sijoittamiseen vähän myöhässä, en muutama vuosi sitten edes ajatellut, että sijoittaminen olisi mahdollista tämmöisille tavikselle. Duunariperheen kasvattina en saanut mitään opastusta kotoa. Kaikki meni mikä tuli. Toivottavasti potti alkaa pian kasvaa.
14 000 e. Ylivoimainen enemmistö indeksirahastoissa, pari tonnia kotimaisissa osinkoyhtiöissä. Ihan tyytyväinen olen, N23 ja kolmessa vuodessa kerätty. Joka kuukausi kartutan rahastoja ja osakkeita varten keräilen isompia potteja ja kyttään hyviä ostopaikkoja.
Noin 18 000 euroa. En edes yritä kasvattaa määrää, vaan treidaan sen verran, että saan muutaman satasen kuussa rahaa elämiseen. Tänä vuonna on tullut osinkoja ja myyntivoittoja pari tonnia, ja todennäköisesti tulee saman verran loppuvuonna.
263 390 € oli eilen salkun arvo.
Ikää noin saman verran.
Mun salkku on reilu 10 000 000 Wincapitassa, ei kannata nostaa vielä
Moniko teistä sijoittaa lapsiinsa? Ajatteletteko, että se ei ole tuottavaa sijoittamista?
Vierailija kirjoitti:
Alle 500€. Aloitin vasta viime kuussa ja olen 27. Heräsin sijoittamiseen vähän myöhässä, en muutama vuosi sitten edes ajatellut, että sijoittaminen olisi mahdollista tämmöisille tavikselle. Duunariperheen kasvattina en saanut mitään opastusta kotoa. Kaikki meni mikä tuli. Toivottavasti potti alkaa pian kasvaa.
Onnea järkivalinnasta. Sijoittamisessa tärkeintä on oikea aloitusaika. Paras aika aloittaa sijoittaminen on 20 vuotta sitten ja toiseksi paras tänään. Järkiostoja, pysy suunnitelmassa, älä spekuloi, hajauta. Tuossa tärkeimmän.
Mulla on kaksi arvo-osuustiliä, normi tillä 92 000 ja vauva av-tillä 16 fantastiljardia ja risat.
sijoitussalkku koostuu rahastoista, osuusmaksuista, osakkeista useammassa salkussa. Osakkeita hiukan alle 60 000, rahastoissa noin 11 000, osuusmaksuissa noin 1 500, rahaa noin 1 800 euroa.
Sman kirjoitti:
Moniko teistä sijoittaa lapsiinsa? Ajatteletteko, että se ei ole tuottavaa sijoittamista?
Yksi tärkeimmistä asiosita mitä voi lapsille tarjota on oma aika. Säästössä oleva varallisuus mahdollistaa downshiftaamisen työelämästä. Pystyy olemaan läsnä ihan toisella tapaa lasten elämässä. Tulee sellaista joustovaraa elämiseen kun ei tarvitse elää ihan kädestä suuhun kuukaudesta toiseen.
Sitten voi miettiä myös valloillaan olevaan materialismia. Onko pieni lapsi oikeasti yhtään sen onnellisempia saadessaan ison kasan kalliita leluja?
Sijoitukset (osakkeet ja rahastot) aikalailla tasan 40 000. Olen säätänyt myös lapsille, joilla on noin 27 000 Euroa/nenä. Ikää 41, lapset kouluikäisiä.
24 000e. 19v opiskelija, siellä on tähänastiset lainat, lapsilisät ja synttärirahat ja ajokorttirahat, joita en ikinä hassannut. Tavoitteena saada käsiraha asuntolainaan siihen mennessä, kun valmistun ja löydän töitä.