Köyhien ja laiskojen nautiskelijoiden säästövinkkejä
Eräs sijoittaja kertoi että hän säästää kahvilassa käydessään tilaamalla tavallisen suodatinkahvin erikoiskahvien sijasta. Löytyisikö palstalaisilta kivuttomia tapoja säästää hieman rahaa.
Kommentit (27)
Itse en ole koskaan tykännyt erikoiskahveista ja kahvilassa juon aina perus suodatinkahvia.
Joten voisin säästää ja pyytää kaverilta pohjat sen kahveista 😂
Mä en käy kahviloissa enkä tunne menettäväni mitään. Käytä kasviproteiinia lihaproteiinin sijaan, tulee halvemmaksi. Osta kuivatarvikkeet (riisit yms) etnisistä kaupoista.
En nouse sängystä edes hakemaan sitä kahvia tai pullaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myydä sänky ja nukkua pelkällä patjalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä patjaakaan tartte. Vuosikaudet on tullut nukuttua pelkällä huovalla/makuupussilla.
Vanha konsti on mennä lähellä sulkemisaikaa ja poimia punaisilla lapuilla merkattuja *herkkuja*.
Sellaisia joihin ei normaalihinnalla olisi varaa
Pullia ainakin saa aika halvalla.
Samoin jogurtit ja vanukkaat alennetaan usein ja voi käyttää ihan hyvin vaikka päiväys hiukan vanhentunut.
Joskus on karkkejakin alennettu kun päiväys vanha tai lähellä vanhentumista. Ovat ihan syömäkelpoisia.
Leikkeleitä on punaisilla lapuilla, itse ostan aina punalappuisen jos vaan on hyllyssä.
Olen muutaman kerran käynyt sellaisessa *leipäjonossa* jossa on muutakin kuin perusruokaa.
Siellä on juuri jugurtteja, smoothieita ja muitakin sellaisia tuotteita joita en muuten pysty ostamaan.
Tämä ei siis EU-jono.
Kaupat antavat sinne vanhentuneita tuotteita.
Ainoa asia on, että on kestettävä jonotus ennen ovien avautumista. Jos on herkkä luonne joka ei kestä sitä, että joku näkee hänet köyhien jonossa, niin sitten ei tämä konsti auta.
Itse olen ajatellut, että köyhän ei pidä olla ylpeä, jos tekee mieli syödä muutakin kuin ihan välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä patjaakaan tartte. Vuosikaudet on tullut nukuttua pelkällä huovalla/makuupussilla.
Huopa ja makuupussikin ovat turhia. Paperinkeräyksestä pinkka sanomalehtiä ajaa hyvin sekä patjan, tyynyn että peiton aseman.
Matsmartista tai fiksuruoasta voi tehdä hyviä löytöjä. Kannattaa odottaa kampanjaa, jolloin saa postikulut halvemmalla tai ilmaiseksi.
Elokuvat ja kirjat kannattaa ostaa kirpparilta tai lainata kirjastosta.
Älä mene nälkäisenä kahvilaan, jolloin tekisi sitten mieli ostaa isoin kakkupala tai kallein leipä. Syöt leivän kotona, ja sitten voit nauttia cappuchinosi hyvillä mielin.
Älä lähettele tekstiviestejä, jos kaveri on aktiivinen fb:ssä. Säästöä sekin on.
Jos sohva menee rikki, sen sijaan että ostat heti uuden, kokeile elää ilman sohvaa. Minulta on onnistunut hyvin jo 10 vuotta. Elin myös ilman televisiota 8 vuotta, ja ilman mikroa 1 vuoden. Osta kodinkoneet vain ja ainoastaan alennusmyyntikampanjoista. Vertaile hintoja, kehitä käsitystäsi siitä mitä mistäkin kannattaa maksaa.
Palasaippuat. Käy käsille, suihkuun, hiuksille. Myös tiskeille on olemassa palasaippuaa. Kestää moninkertaisesti nestemäisiin verrattuna.
Jos pullasta tykkää niin kannattaa opetella leipomaan itse. Paljon halvempaa ja parempaa kuin kaupan pullat.
Ostan jauhelihan tarjouksesta, jaan pakastuspusseihin pienempiin eriin, painelen litteäksi lätyksi ja pakastan.
Helteillä pyykille kevyt linkous, kaksi tuntia sitten otin koneesta ja nyt melkein kuivia. Sisätiloissa vielä.
Ei ole nälkä kai hiukan siinäkin säästää..
Vierailija kirjoitti:
Vanha konsti on mennä lähellä sulkemisaikaa ja poimia punaisilla lapuilla merkattuja *herkkuja*.
Samoin jogurtit ja vanukkaat alennetaan usein ja voi käyttää ihan hyvin vaikka päiväys hiukan vanhentunut.
Joskus on karkkejakin alennettu kun päiväys vanha tai lähellä vanhentumista. Ovat ihan syömäkelpoisia.Leikkeleitä on punaisilla lapuilla, itse ostan aina punalappuisen jos vaan on hyllyssä.
Olen muutaman kerran käynyt sellaisessa *leipäjonossa* jossa on muutakin kuin perusruokaa.
Siellä on juuri jugurtteja, smoothieita ja muitakin sellaisia tuotteita joita en muuten pysty ostamaan.
Tämä ei siis EU-jono.Kaupat antavat sinne vanhentuneita tuotteita.
Ainoa asia on, että on kestettävä jonotus ennen ovien avautumista. Jos on herkkä luonne joka ei kestä sitä, että joku näkee hänet köyhien jonossa, niin sitten ei tämä konsti auta.Itse olen ajatellut, että köyhän ei pidä olla ylpeä, jos tekee mieli syödä muutakin kuin ihan välttämätöntä.
Halvemmalla pääsee kun ei osta lainkaan noita mainitsemiasi tuotteita, jää sekin raha ruokaan.
Pysy kotona, jokainen koti-ilta on selvää säästöä.
Poimi mustikkaa, villivadelmaa ja ahomansikkaa. Ilmaista herkkua. Joku tykkää sienistäkin.
😜nämä ovat hauskoja. Ihmiset tekevät elämästään hankalaa ja saitailevat laadun kustannuksella, vaikka ap kaiketi kumminkin juuri kysyi, miten voi NAUTISKELLA halvalla. Kuiva pulla, vanhentunut liha ja kuppilan keittimessä iäisyyksiä seissyt normikahvi eivät kyllä ole nautiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on karkkejakin alennettu kun päiväys vanha tai lähellä vanhentumista. Ovat ihan syömäkelpoisia.Leikkeleitä on punaisilla lapuilla, itse ostan aina punalappuisen jos vaan on hyllyssä.
Tämä ei siis EU-jono.Kaupat antavat sinne vanhentuneita tuotteita.
Ainoa asia on, että on kestettävä jonotus ennen ovien avautumista. Jos on herkkä luonne joka ei kestä sitä, että joku näkee hänet köyhien jonossa, niin sitten ei tämä konsti auta.Itse olen ajatellut, että köyhän ei pidä olla ylpeä, jos tekee mieli syödä muutakin kuin ihan välttämätöntä.
Ostan tarjoustuotteita. Nykyään tosin jätän leikkeleet kauppaan koska yksinasuvana en ehdi käyttää niitä ajoissa.
Kahvipassit käytössä jokaiseen mahdolliseen paikkaan. Yritän laittaa säästöön 2-5 euroa kuukausittain koska 20-50 euroa on tällä hetkellä mahdoton laskujen vuoksi.
Ostan pussin pullaa eikä irtopullia tiskistä