Voiko siitä loppujen lopuksi olla mitään hyötyä että minut petettiin ja jätettiin?
Olimme 10 vuorta yhdessä ja meillä on yhteisiä lapsia.
Tottakai miehen uusi nainen on kaikella tavalla parempi kuin minä, ei epäilystäkään. Laihempi, kauniimpi.
Voiko tämä olla yhtään hyvä asia vai onko elämä vain ihan helvetin epäreilua?
Kommentit (29)
Yksi etu voi olla siitä, ettet ole pettäjä. Kun eron jälkeen aloin deittailla, monille miehille oli tärkeä juttu se, etten minä ollut edellisessä suhteessa pettänyt.
Paha sanoa. Muakin on elämässäni kohdeltu paljon kaltoin mutta nykyään olen melko onnellinen
toivon että löydät vielä onnen
1. pääsit eroo pettäjästä
2. sait mahdollisuuden muuttaa elämääsi
3. aina voit laihduttaa ja muuttua muutenkin upeammaksi
4. voit löytää paremman miehen
Voi siitä olla hyötyä. Et ainakaan ole enää sidottuna pettäjään. Voit luoda oman elämän. Voit jakaa sen jonkun paremman kanssa.
Otan ap osaa. Miehesi on mulkero, onneksi se tuli ilmi ja pääset mokomasta eroon. Ota se positiivisena asiana.
Jokaisesta suhteesta oppii jotain, joten voi tuostakin olla hyötyä.
Karman laki ei toimi.
Vaikka saisi kuinka paljon paskaa niskaan se ei tarkoita sitä, että lopuksi saa siitä hyvästä suuren palkinnon.
Anna sen miehen jo olla. Sun elämä on nyt sun omissa käsissä ja voit vain itse vaikuttaa siihen haluatko olla onnellinen vai katkera.
Vierailija kirjoitti:
Anna sen miehen jo olla. Sun elämä on nyt sun omissa käsissä ja voit vain itse vaikuttaa siihen haluatko olla onnellinen vai katkera.
A) missä on väitetty että ap ei anna miehen olla?
B) missä on väitetty että ap on katkera?
Usein kysytään mitä sanoisit, vaikka 18v itsellesi?
Sanoisitko älä ala tuon pojan kanssa, se tulee pettämään ja jättämään? Silloin et saisi noita ihania lapsia, et kävisi sillä ihanalla lomalla jonka muistat vielä vanhainkodissa. Et voisi näyttää kuinka vahva ja hyvä nainen ja äiti olet, kuinka pystyt hoitamaan katkeroutumatta työsi, lapsesi, kuinka saat ihailua suoraselkäisyydestäsi, kuinka et kulje sängystä sänkyyn muka osoittaaksesi että kelpaat, tiedät että kelpaat. Osaat toimia itsenäisesti, antaa anteeksi pienelle ihmiselle joka on pettänyt sinut.
Lopulta, nyt saat olla vihainen ja surullinen.
Vierailija kirjoitti:
Karman laki ei toimi.
Vaikka saisi kuinka paljon paskaa niskaan se ei tarkoita sitä, että lopuksi saa siitä hyvästä suuren palkinnon.
Ihmiset vaan käsittää väärin. Käsi ojossa ollaan ja odotetaan, eikö kukaan tuo minulle sitä onnea ja autuutta ja hyviä asioita kun olen kärsinyt niin. Aina vaan kärsitään,niimpä tietysti ja pitihän se arvata. Marttyyrikaruselli pyörii.
Miten olisi, jos IHAN ITSE miettisi että miten minä voin tästä henkisesti kasvaa,oppia,hyötyä ja muuttaa elämääni paremmaksi? Kriisit ovat aina mahdollisuus isoonkin muutokseen ja parempaan yhteyteen itsensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karman laki ei toimi.
Ihmiset vaan käsittää väärin. Käsi ojossa ollaan ja odotetaan, eikö kukaan tuo minulle sitä onnea ja autuutta ja hyviä asioita kun olen kärsinyt niin. Aina vaan kärsitään,niimpä tietysti ja pitihän se arvata. Marttyyrikaruselli pyörii.
Miten olisi, jos IHAN ITSE miettisi että miten minä voin tästä henkisesti kasvaa,oppia,hyötyä ja muuttaa elämääni paremmaksi? Kriisit ovat aina mahdollisuus isoonkin muutokseen ja parempaan yhteyteen itsensä kanssa.
Itsehän tuota olet käsittänyt väärin. Miksi oletat että Ap käsiojossa odottaa onnea ja autuutta?
Vierailija kirjoitti:
Olimme 10 vuorta yhdessä ja meillä on yhteisiä lapsia.
Tottakai miehen uusi nainen on kaikella tavalla parempi kuin minä, ei epäilystäkään. Laihempi, kauniimpi.
Voiko tämä olla yhtään hyvä asia vai onko elämä vain ihan helvetin epäreilua?
Pääsit eroon äijästäsi, joka on näköjään petturi. Onhan se hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karman laki ei toimi.
Niin. Onko se tosiaan niin että itse voi vaikuttaa kaikkeen? Siis: jos Afrikan nälkää näkevä ottaa tuon asenteen, niin tuleeko hän todella onnellisemmaksi?
Kuulostaa kamalalta lässytykseltä, mutta kriisi on mahdollisuus kasvuun. Olen kahden kipeän eron jälkeen tyytyväinen siihen etteivät suhteet jatkuneet, vaikka silloin jätettynä toisin ajattelin.
Vaatii aika paljon omaa työstämistä, erokirjojen lukemista ja ystävien kanssa keskustelemista, oman vastuun kantamista siitä millainen suhde on ollut sekä anteeksi antoa ja armollisuutta (etenkin itseä kohtaan). Se kuitenkin kannattaa. Lopussa voi olla kiitollisuus toista, yhteistä suhdetta ja itseä kohtaan.
Jätät hänen tulevaisuutensa omaan arvoonsa, toisten naitsen ulkonäkö tai paino ei ole uhka sinulle.
Sinä saat uuden mahdollisuuden toisenlaisessa ihmissuhteessa ja toisenlaisen ihmisen kanssa. Myös itsesi kanssa.
Saat kasvaa ja kehittyä. Surujen ja elämänkohlujen jälkeen ihmisestä tulee parhaimmillaan empaattisempi muiden ihmisten suruja ja elämän epätäydellisyyttä kohtaan.
Kaiken jeesustelun jälkeen vielä muistutus: ero on mahdollisuus. Ennen kaikkea sinulle.
Ota aikaa eron käsittelyyn ja sure luvan kanssa suhdetta ja puolisoa josta joudut luopumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karman laki ei toimi.
Itsehän tuota olet käsittänyt väärin. Miksi oletat että Ap käsiojossa odottaa onnea ja autuutta?
En osoittanut viestiäni ap.lle, vaan ed.kirjoittajalle jota viestissäni lainasin.
Ehkä se, että näet laihan ja kauniin paremmaksi kuin itse oot on osasyyn. Jos pidät näitä ihmisen parhaina ominaisuuksina, en ihmettele että sut jätettiin.
Minullakin on takana kipeä ero 20 vuoden suhteesta. En nähnyt erossa mitään hyvää, pidin sitä turhana. Hyöty näkyy nyt 10 vuoden jälkeen: eron jälkeen tutustuin itseeni, luin paljon kirjallisuutta, opin paljon ihmisistä ja ihmiselämästä. Kaikki se, mitä jouduin oppimaan eronnjälkeen, on kehittänyt minua potenssiin sata verrattuna siihen, mitä elämäni olisi ollut ilman eroa. Vaikea ja kivinen tie se oli, mutta nyt - vasta nyt - näen hyödyn.
Onhan tapahtuneesta se hyöty ollut, että pääsit avaamaan näin mielenkiintoisen keskustelun?
Elämä on epäreilua.
Ehkä voitat pitkällä tähtäimellä.