Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ns. elämämkoululainen ja päätin juuri, ettei minun tarvitse pyydellä sitä anteeksi

Vierailija
23.07.2018 |

Muutenkin ihmisille tänä päivänä ihan liikaa asetetaan vaatimuksia minkälainen tulisi olla.
Minä olen minä, en aiheuta muille pahaa, joten tarvitseeko minun oikeasti hävetä ja pyydellä anteeksi sitä, etten ole kouluttautunut, en ole kielitaitoinen ja matkusteleva kosmopoliitti eikä älykkyysosamääräni ole kovin paljon yli sadan?

Kertokaa minulle, pitäisikö minun hävetä itseäni?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vaan ansaitset itse elantosi, niin ei sinun tarvitse mitään silloin anteeksi pyydellä.

Pitäiskö sit pyydellä anteeksi jos ei ansaitse elantoaan? Minä just tänä aamuna mietin miten olen epäonnistunut elämässäni - tehnyt paljon wt-ratkaisuja, ollut/olen mt-ongelmainen ja muutenkin suvusta haiskahtaa alaluokka fiilis. Olen alennetulla tt-tuella eli sossupummi enkä ole onnistunut suorittamaan opintojakaan kunnolla. Se oma paikka maailmassa on hukassa ja vuodet lisäävät vain sitä ahdistusta. Olenko edes elämämkoululainen kun suren tilannettani vai vaatiko tuo omaa tiedostamista ja halua elää tietyllä tavalla? t. eri

Sinun kuuluu pyydellä anteeksi, kun kerran olet sossupummi.

hmm ei oikein tunnu reilulta. Sä sentään voit tehdä monia asioita elämässäs ja oot myös oman mielesi herra, mutta minun elämäni pyörii rahan riittämisen perusjuttuihin ja pään ongelmien ympärill :s miksi minun siihen päälle pitää pyytää anteeksi olemassa oloani.

Koska et riittävästi yritä nousta tuolta soskun luukulta töihin joilla voisit itsesi elättää.

Vierailija
22/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma valintahan se on jos haluaa olla koko ajan perseauki ja sossun varassa.

En ole persaukinen. Olen ollut pian 10 vuotta samassa "paskaduunissa" (en pidä itse sitä paskaduunina, vaan olen kiitollinen että olen ylipäätään saanut vakituisen työpaikan).

ap

Sitten et ole edes elämämkoululainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole persaukinen. Olen ollut pian 10 vuotta samassa "paskaduunissa" (en pidä itse sitä paskaduunina, vaan olen kiitollinen että olen ylipäätään saanut vakituisen työpaikan).

ap

Kertokaapa joku tämän tarkka määritelmä!

Vierailija
24/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin ihmisille tänä päivänä ihan liikaa asetetaan vaatimuksia minkälainen tulisi olla.

Minä olen minä, en aiheuta muille pahaa, joten tarvitseeko minun oikeasti hävetä ja pyydellä anteeksi sitä, etten ole kouluttautunut, en ole kielitaitoinen ja matkusteleva kosmopoliitti eikä älykkyysosamääräni ole kovin paljon yli sadan?

Kertokaa minulle, pitäisikö minun hävetä itseäni?

Itseäni pelottaa vähän ajatella, että kaltaisesti ihmiset äänestävät suomelle poliittisen suunnan, eivätkä heidän tietonsa todellisuudesta riitä ymmärtämään sen vaikutuksia.

Mua taas pelottaa, et kaiken maailmsan tunnekylmät psykopaatit saa äänestää Suomelle suunnan. Virheistä oppii, mutta empatiakyvyttömyys ei muutu.

Nyt vasta huomasin ylempänä olevan kommentin.

Älä pelkää, en käytä äänioikeuttani.

ap

Vierailija
25/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Koen kyllä olevani vaikka käynkin töissä. Sain työpaikan suhteiden kautta, ja jos saisin potkut en tiedä olisinko edes kykenevä hakemaan uutta työpaikkaa.

ap

Vierailija
26/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kaikki työttömät ei ole elämämkoululaisia eivätkä kaikki elämämkoululaiset ole työttömiä.

Vierailija
27/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset jotka vihaavat yhteiskunnan heikompia, ovat juuri sellaisia jotka sytyttävät kaupungille sammuneita puliukkoja tuleen ja nauravat räkäisesti, siis tämä keskustelu ylipäätänsä misssä laitetaan köyhä ja rikas -teema vastakkain synnyttää aina "sairaan" tuntuisen keskutelumoraalin jossa vain syytetään köyhempää osapuolta sitten ihmisenä/menestyksestä, eikä suostuta mitään inhimillisiä seikkoja ottaa esiin joista yleensä löytyy se loogisin vaihtoehto tilanteelle. Kertoo vain kuinka ylimielisiä/kuplassa syntyneitä vastapuoli on. Olette varmaan nähnyt elokuvissa usein miten käy kun rikas/koulutettu ihminen eksyy köyhemmälle alueelle, kuinka kuvaavaa se on kun se rikas ihminen näyttää niin idiootilta niiden muiden ihmisten joukossa, sitä ei kutsuta "elämänkokemukseksi"