Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ns. elämämkoululainen ja päätin juuri, ettei minun tarvitse pyydellä sitä anteeksi

Vierailija
23.07.2018 |

Muutenkin ihmisille tänä päivänä ihan liikaa asetetaan vaatimuksia minkälainen tulisi olla.
Minä olen minä, en aiheuta muille pahaa, joten tarvitseeko minun oikeasti hävetä ja pyydellä anteeksi sitä, etten ole kouluttautunut, en ole kielitaitoinen ja matkusteleva kosmopoliitti eikä älykkyysosamääräni ole kovin paljon yli sadan?

Kertokaa minulle, pitäisikö minun hävetä itseäni?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
2/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan vaan ansaitset itse elantosi, niin ei sinun tarvitse mitään silloin anteeksi pyydellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä heti anteeksi sitä, että kirjoitit "elämämkoululainen".

Muutoin saat tehdä ihan mitä huvittaa :)

Vierailija
4/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä anteeksi tarvi pyytää, oman elämäsi olet paskonut, ei se muiden ongelma ole.

Juuri tätä mietin, että moni kokee vain yhdenlaisen elämäntavan olevan oikea tapa elää.

ap

Vierailija
5/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä heti anteeksi sitä, että kirjoitit "elämämkoululainen".

Muutoin saat tehdä ihan mitä huvittaa :)

Elämänkoululaisten uskotaan olevan kirjoitustaidottomia, joten yleisesti heistä (meistä) käytetään termiä elämämkoululainen.

ap

Vierailija
6/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vaan ansaitset itse elantosi, niin ei sinun tarvitse mitään silloin anteeksi pyydellä.

Pitäiskö sit pyydellä anteeksi jos ei ansaitse elantoaan? Minä just tänä aamuna mietin miten olen epäonnistunut elämässäni - tehnyt paljon wt-ratkaisuja, ollut/olen mt-ongelmainen ja muutenkin suvusta haiskahtaa alaluokka fiilis. Olen alennetulla tt-tuella eli sossupummi enkä ole onnistunut suorittamaan opintojakaan kunnolla. Se oma paikka maailmassa on hukassa ja vuodet lisäävät vain sitä ahdistusta. Olenko edes elämämkoululainen kun suren tilannettani vai vaatiko tuo omaa tiedostamista ja halua elää tietyllä tavalla? t. eri

Vierailija
7/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, nostit erittäin tärkeän yhteiskunnallisen kysymyksen esiin. Minusta on kiusallista aina kun näen koulutetun, oletettavasti sivistyneen ja järkevän ihmisen ylenkatsovan muita ja nimittelemässä kuin alakoululainen. Tunnen suurta myötähäpeää ja surua siitä, että tässä maassa koetaan oikeutetuksi kiusata valittuja kohteita aivan surutta.

Vierailija
8/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö sit pyydellä anteeksi jos ei ansaitse elantoaan? Minä just tänä aamuna mietin miten olen epäonnistunut elämässäni - tehnyt paljon wt-ratkaisuja, ollut/olen mt-ongelmainen ja muutenkin suvusta haiskahtaa alaluokka fiilis. Olen alennetulla tt-tuella eli sossupummi enkä ole onnistunut suorittamaan opintojakaan kunnolla. Se oma paikka maailmassa on hukassa ja vuodet lisäävät vain sitä ahdistusta. Olenko edes elämämkoululainen kun suren tilannettani vai vaatiko tuo omaa tiedostamista ja halua elää tietyllä tavalla? t. eri

Sinun kuuluu pyydellä anteeksi, kun kerran olet sossupummi.

Vierailija
9/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työkyvyttömyyseläkkeellä. En saa kerrottua sitä kenellekään, koska häpeän sitä niin paljon. En ole myöskään saanut käytyä mitään koulua loppuun. Ei se minusta silti huonoa ihmistä tee, varsinkaan, kun en puhu muista pahaa koskaan enkä halua kenellekään pahaa. Yritän parhaani tällä mitä minulla on, mutta joskus tuntuu että en saisi olla edes olemassa. 

Vierailija
10/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, nostit erittäin tärkeän yhteiskunnallisen kysymyksen esiin. Minusta on kiusallista aina kun näen koulutetun, oletettavasti sivistyneen ja järkevän ihmisen ylenkatsovan muita ja nimittelemässä kuin alakoululainen. Tunnen suurta myötähäpeää ja surua siitä, että tässä maassa koetaan oikeutetuksi kiusata valittuja kohteita aivan surutta.

Pidän pahemana niitä ihmisiä, jotka haukkuvat tällä tavalla muita ja samalla kokevat olevansa kovinkin eettisiä valintoja tekeviä ja yhdenvertaisuutta edistäviä ihmisiä. Verrattuna ns. kovien arvojen kannattajiin, joilla sentään on kaikille samat säännöt. Miksi näin? Jälkimmäiset ovat ainakin rehellisiä aatteissaan. On vaarallista olla epärehellinen itselleen omasta arvomaailmastaan.

Vierailija
11/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät elämäm koululaiset tunnu mitään häpeävän tai anteeksi pyytelevän. Se on minäminäminä ja kaikki tännehetimullenyt. Veronmaksajien rahoilla eletään ja lisää pitäisi saada.

Hyi helvetti....

Vierailija
12/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä hävetä vaan olla ylpeästi oma itsensä. Mutta älä kettuile sitten niille ketkä eivät ole elämän koululaisia, kenellä on rahaa ja/tai älyä ja sitä tykkäävät käyttää. Anna heidänkin elää ilman suurempia arvosteluja

Vierailija
13/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä ihminen uskotella itselleen olevansa jotenkin hieno ja sivistynyt kun on käynyt kouluja mutta ei se sitä tosiasiaa muuta että olemme kaikki saman ihmisapinalajin edustajia eikä se siitä sen kummemmaksi muutu.

Vierailija
14/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valintahan se on jos haluaa olla koko ajan perseauki ja sossun varassa.

Vierailija
15/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin ihmisille tänä päivänä ihan liikaa asetetaan vaatimuksia minkälainen tulisi olla.

Minä olen minä, en aiheuta muille pahaa, joten tarvitseeko minun oikeasti hävetä ja pyydellä anteeksi sitä, etten ole kouluttautunut, en ole kielitaitoinen ja matkusteleva kosmopoliitti eikä älykkyysosamääräni ole kovin paljon yli sadan?

Itseäni pelottaa vähän ajatella, että kaltaisesti ihmiset äänestävät suomelle poliittisen suunnan, eivätkä heidän tietonsa todellisuudesta riitä ymmärtämään sen vaikutuksia.

Vierailija
16/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sulla aina vauvis ja sata aloitusta päivässä

rispektii hei

Vierailija
17/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseäni pelottaa vähän ajatella, että kaltaisesti ihmiset äänestävät suomelle poliittisen suunnan, eivätkä heidän tietonsa todellisuudesta riitä ymmärtämään sen vaikutuksia.

Mua taas pelottaa, et kaiken maailmsan tunnekylmät psykopaatit saa äänestää Suomelle suunnan. Virheistä oppii, mutta empatiakyvyttömyys ei muutu.

Vierailija
18/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäm koulu laiset pääsääntöisesti ovat niitä jotka rehvastelevat moisilla asioilla, ei niitä niinkään hävetä pidä itsessään 

Vierailija
19/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valintahan se on jos haluaa olla koko ajan perseauki ja sossun varassa.

En ole persaukinen. Olen ollut pian 10 vuotta samassa "paskaduunissa" (en pidä itse sitä paskaduunina, vaan olen kiitollinen että olen ylipäätään saanut vakituisen työpaikan).

ap

Vierailija
20/27 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kuuluu pyydellä anteeksi, kun kerran olet sossupummi.

hmm ei oikein tunnu reilulta. Sä sentään voit tehdä monia asioita elämässäs ja oot myös oman mielesi herra, mutta minun elämäni pyörii rahan riittämisen perusjuttuihin ja pään ongelmien ympärill :s miksi minun siihen päälle pitää pyytää anteeksi olemassa oloani.