Miksi metrossa matkustaessani viereeni ja vastapäähän tulee ihmisiä istumaan?
Metrossa paljon tilaa jossa vapaita paikkoja jossa he saisivat olla rauhassa ja minä myös. Mutta ei, pitää vaan tulla siihen samaan penkkiryhmään istumaan. Mikä tää juttu on? Haistaako he minussa sos.fobian vai mikä lie.
T: m-44
Kommentit (27)
Sama kuin muillakin vastaajilla eli haen lauman suojaa turvallisen ja vakaan näköisten tyyppien läheltä. Jos menee istumaan yksin, ei tiedä mitä hiippareita tai hulluja tulee viereen.
Itse varmaan hakeudunkin yksin istumaan senkin takia, koska ajattelen joskus niin että joku toinenkin saattaa kärsiä sos.fobiasta, enkä mene häiritsemään. Ei teidän muiden tartte näin ajatella, puhuin vaan itsestäni.
Metrossa penkit voisivat olla yhdensuuntaisia, jotta ei olisi vastapäätä kukaan tuijottamassa. Ei varmasti tuijotakaan, mutta se vaan tuntuu siltä.
Ainakin jotkut penkit voisivat näin ainakin olla, ei tarttis kaikki olla.
[/quote]
Olen naisena ihmetellyt, miksi nuoret naiset tulee aina minun viereeni istumaan, vaikka paikkoja olisi muuallakin.
Tuon teorian mukaan näytän turvalliselta äitihahmolta. Selevä.[/quote]
Tästä on ollut joku tutkimus, että mennään samantyyppisen piiriin. Joskus esim vanhat menee samaan. Et sä ole niiden mutsi, siellä olis vanhempiakin, vaan samantyyppinen.[/quote]
Olen yli viisikymppinen, joten tuskin epäilevat ikäisekseen. Ovat yleensä pari-kolmekymppisiä.
Mä ainakin tuijotan vastapäätä olevia peilin kautta. Yleensä vaan vilkaisen mutta kauniita, komeita ja outoja katselen pidempään. Ja toki kaikki muutkin matkustajat katson peilin kautta.
Istun kenen viereen huvitaa mutta jos on hyvännäköinen ja normaalilta vaikuttavan vieressä tilaa niin siihen mieluiten. Myös vanhusten viereen istun mielellään.
Somalien, juoppojen jne viereen en istu. Ja jos romaneja on istumassa niin menen suosiolla toiseen päähän vaunua.
Aika köyhää on jos tarvii metrolla matkustaa, tai millä tahansa julkisella... hanki elämä.
Siinä nyt on istumapaikat neljälle. Kovin oli hankalasti pääteltävissä.