Seurustelukumppanin rahatilanne:/ alkaa vaikuttamaan suhteeseen
Olen seurustellut 1,5 vuotta. Varsinkin näin kesällä ärsyttää, kun ei voi oikein voida tehdä mitään miehen rahatilanteen vuoksi.
Miehellä jää alle 500€ kk ylimääräistä laskujen jälkeen. Sillä, kun hän ostaa ruoat ja muut kahdelle ihmiselle(itselleen ja pojalleen), niin eipä siinä juuri käydä reissussa, kesäteattereissa tai muissa riennoissa.
Mua alkaa ärsyttämään tää tilanne. Mulla ei ole rahaa maksaa hänen osuuttaan jatkuvasti. Mutta olis kuitenkin kiva käydäkkin jossain yhdessä eikä aina vaan möllistellä kotona. Vielä, kun rahatilanteeseen ei näy helpotusta. Mies käy töissä ja saa ihan hyvää palkkaa, mutta hänellä menee asumiseen, autolainaan ym maksuihin niin paljon, että vaan tuo summa jää ylimääräistä.
Kokemuksia, miten ootte itse toimineet vastaavassa tilanteessa? Ei viitsis muuten hyvää miestä hylätä rahan takia.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttääkö tilanne miestä? Jos ei, niin sinun lienee pakko vaan hyväksyä tilanne. Käy kavereittesi kanssa tai yksin reissuissa?
Kyllä tilanne ärsyttää miestäkin ja oon huomannut nyt itsestäni, että enää ei viitsi edes ehdottaa maksullisia tapahtumia, kun mies joutuu noloon tilanteeseen, kun ei välttämättä ole rahaa lähteä. Onneksi retkeily on lähes ilmaista. Ap
Ehdotat maksullisia juttuja ainoastaan, jos sinulla on varaa maksaa molempien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Eli mies maksaa asuntolainaa, autolainaa ym ja ap aikoo muuttaa yhteen miehen kanssa joka tässä maksaa osaltaan heidän yhteistä tulevaisuuttaan, autoa jne ja ap valittaa kun ole varaa tehdä mitään. Missä määrin tämä ap osallistuu jatkossa asunto- ja autolainan maksuun vai odottaako että mies on maksanut enimpiä alta pois ja ap hyppää sitten siivelle, ajelemaan sillä maksetulla autolla....?
Kyllä ap:llä on ihan oma asuntolaina ja autokin, joten älä huolehdi ei ole tarkoitus käyttää miestä hyväksi. Ap
Meillä on vaimon kanssa yhteinen avioliitto, yhteiset lapset, yhteinen asunto- ja autolaina, sekä yhteiset laskut ja rahat. Meillä ei kerätä omaa rahaa, vaan yhteistä varallisuutta.
Tietenkin ei vakavassa seurustelusuhteessa tilanne on täysin eri ja en kyllä itsekkään silloin kaikkea maksaisi.
Ymmärrän, että ärsyttää mutta eihän sille mitään voi. Eihän sitä rahaa nyt tyhjästä mistään ilmaannu. Itselläni ei ole lapsia mutta luulisi kuitenkin, että niiden lasten kanssakin haluaisi reissata. Jos mies ei pysth ähtemään niin lähde lastesi kanssa tai kavereiden.
Mies tekee elämässään omat valinnat.
Kuten auton. Miten kallista lie makselee ja ilmeisen tärkeä.
Sun tarvii oppii elämään niin että käyt muitten kanssa riennoissa koska mies ei halua. Jos haluaisi niin tekisi omalle rahatilanteelleen jotain. Hänelle käy se hyvin että maksat.
Autoja saa halvemmallakin ja uskon hänen rakastavan autoaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla itselläsikään ei ole varaa maksaa miehelle tuollaisia asioita, niin olethan sinäkin aika köyhä. Kyllä minä ainakin ihan helposti voin maksaa miehelle parit kesäteatterit ja ruoat. Jos ei olisi, niihin ei vain mennä ja sillä selvä.
Maksat miehelle kesäteatterit ja ruoat? Onneksi itse tapailen vain herramiehiä jotka ei laita naista maksumieheksi.
Lapsi ei pääse Lintsille , kun isin pitää päästä kesäteatterin. Ap , haluatko itse ostaa lipun lastenteatteriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla itselläsikään ei ole varaa maksaa miehelle tuollaisia asioita, niin olethan sinäkin aika köyhä. Kyllä minä ainakin ihan helposti voin maksaa miehelle parit kesäteatterit ja ruoat. Jos ei olisi, niihin ei vain mennä ja sillä selvä.
Maksat miehelle kesäteatterit ja ruoat? Onneksi itse tapailen vain herramiehiä jotka ei laita naista maksumieheksi.
Ei minunkaan mieheni laita minua maksajaksi. Puhuin tilanteesta, jossa ihan itse haluan tehdä jotain kivaa. Parempi se miehen osuuden maksaminen on kuin kitistä palstalla kun ei koskaan pääse minnekään.
Onpas tyhmä mies, kun ajelee rahoitusyhtiön orja-autolla. Onneksi itselläni on fiksumpi.
Nanna
Tiedän tunteen ap. Olen seurustellut myös noin puolitoista vuotta miehen kanssa, jolla on hyvä työpaikka, mutta ei yhtään ylimääräistä rahaa. Hänellä on menneisyydessä otettuja vippejä, kulutusluottoja yms. joihin rahat menee jo alkukuusta asuntolainan ja muiden pakollisten menojen lisäksi. Usein loppukuusta tilanne on se, että maksan myös ruokakaupassa ostokset, myös hänen lastensa ruuat. Me harrastetaan ilmaisia aktiviteetteja paljon pihapelejä, luontoretkiä yms. Ja kivaa on. Silti välillä ottaa päähän, kun kaikki Lintsit, ravintolat, risteilyt, konsertit, kaveriporukalla terassit ja ulkona syöminen plus muut on poissuljettu, koska miehellä ei ole rahaa edes bensaan, jos pitää johonkin lähteä.
Olen saanut noin puolen vuoden välein tarjota miehelle ravintolassa ruuat esim. jos hän vaihtanut autonrenkaani, mutta yleensä hän ei suostu siihen, että minä maksan. Olen itse pienituloinen, mutta joka kuukausi jää rahaa säästöön ja lomarahat voisin käyttää kokonaan rennompaan lomailuun. Mutta olen onnellinen hänen kanssaan. Ja nythän tosiaan säästyy rahaa itselläkin johonkin muuhun.
Väärin, minulla on kolme lasta itselläni ja tienaan vähemmän, kun mies. Minulla kulut on vaan paljon pienemmät, joten käteenjäävä summa on suurempi. Määkään en rahoissa itse kylve, mutta jotain ylimääräistä pystyis aina tekemään. Ap