Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seurustelukumppanin rahatilanne:/ alkaa vaikuttamaan suhteeseen

Vierailija
22.07.2018 |

Olen seurustellut 1,5 vuotta. Varsinkin näin kesällä ärsyttää, kun ei voi oikein voida tehdä mitään miehen rahatilanteen vuoksi.
Miehellä jää alle 500€ kk ylimääräistä laskujen jälkeen. Sillä, kun hän ostaa ruoat ja muut kahdelle ihmiselle(itselleen ja pojalleen), niin eipä siinä juuri käydä reissussa, kesäteattereissa tai muissa riennoissa.

Mua alkaa ärsyttämään tää tilanne. Mulla ei ole rahaa maksaa hänen osuuttaan jatkuvasti. Mutta olis kuitenkin kiva käydäkkin jossain yhdessä eikä aina vaan möllistellä kotona. Vielä, kun rahatilanteeseen ei näy helpotusta. Mies käy töissä ja saa ihan hyvää palkkaa, mutta hänellä menee asumiseen, autolainaan ym maksuihin niin paljon, että vaan tuo summa jää ylimääräistä.

Kokemuksia, miten ootte itse toimineet vastaavassa tilanteessa? Ei viitsis muuten hyvää miestä hylätä rahan takia.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttääkö tilanne miestä? Jos ei, niin sinun lienee pakko vaan hyväksyä tilanne. Käy kavereittesi kanssa tai yksin reissuissa?

Vierailija
2/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on tuosta kiinni niin eipä sulla ole häävit motiivit olla suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös suhteessa ollutkaan yhteiset rahat? Että sama kumpi tienaa enemmän, kunhan yhdessä pääsee lomailemaan.

Vierailija
4/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tarkoitus muuttaa joskus yhteen. Vuokra ja ruokamenot tällöin pienenisivät. Mihin miehen rahat menee, jos kerran hyvä palkka?

Vierailija
5/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mies edes halua kesäteatteriin. Mene naisystävän kanssa ja miehen kanssa rannalle, luonnonpuistoon, ajelulle jne.

Vierailija
6/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla itselläsikään ei ole varaa maksaa miehelle tuollaisia asioita, niin olethan sinäkin aika köyhä. Kyllä minä ainakin ihan helposti voin maksaa miehelle parit kesäteatterit ja ruoat. Jos ei olisi, niihin ei vain mennä ja sillä selvä.

Vierailija
7/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajilla on isommat menot, ei sille mitään voi.

Vierailija
8/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaan kolmanneksen siitä mitä mies. Taloustili on yhteinen, sieltä ruuat ja yhdessä tekemiset. Omaa rahaa jää itselläni kanssa n. 200e tuon jälkeen, mies välillä tarjoaa jos mennään tekemään jotain erikoisempaa.

Meillä toimii raha-asiat näin helpolla niin hyvin, etten ymmärrä miten joillakin voi olla niin vaikeaa sovitella yhteen. Mut kai se on tää, kun on mun rahat ja sun rahat.

Vierailija
9/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on lapsi, sinulla ilmeisesti ei. Tietenkin kuluja on hänellä enemmän.

Etsisin lapsettoman miehen, jos tilanne piinaisi. 

Vierailija
10/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ärsyttää, olin itse suhteessa se köyhä eikä mihinkään ylimääräiseen ollut varaa. Todella ärsyttävää nyhvätä vain kotona kun ei yksinkertaisesti ollut muita vaihtoehtoja, ulkonakaan ei jaksa ikuisuuksia kävellä ympyrää.

Vierailija
11/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo tilanne yh-naisena. Ratkaisuni on, että me lapsen kanssa lähdemme mukaan edullisiin menoihin, eväsretkille, rannalle, hampurilaisille/pizzalle, kotona järjestetään myös kivoja iltoja kahden kesken kun lapsi nukkuu jne. Ja noin muuten vietämme sosiaalista elämää, vieraita käy ja käymme itsekin kylässä, mökkireissuilla yms. Jos mies tahtoo muualle, niin en minä häntä estä menemästä. On itse asiassa kiva, että hänellä on omaakin elämää, näin emme kyllästy toisiimme. 

Vierailija
12/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joku kesäteatterin lippu maksaa? Pari kymppiä? Aika huono selitys, ettei muka sen takia voi koko kesänä käydä katsomassa esitystä.

Ei kaiken kesätekemisen tarvitse olla kallista tai maksullista ollenkaan. Tehkää eväät ja menkää piknikille ja uimarantaan!

Vierailija
13/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valinnut kumppanikseni yksinhuoltajan.

Ei mulla muuta.

Vierailija
14/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat, ettei ole varaa maksaa jatkuvasti miehen menoja, mutta kuitenkaan mihinkään et pääse? Eli maksatko vai et? 

Vierailija
15/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko omassa asunnossa vai miehen asunnossa josta hän maksaa asuntolainaa? Maksatko hänelle vuokraa?

Matkailu on epäekologista, rahatilanne ei tuhoa suhdettanne vaan sinä tuhoat suhteen ja luonnon.

Vierailija
16/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttääkö tilanne miestä? Jos ei, niin sinun lienee pakko vaan hyväksyä tilanne. Käy kavereittesi kanssa tai yksin reissuissa?

Kyllä tilanne ärsyttää miestäkin ja oon huomannut nyt itsestäni, että enää ei viitsi edes ehdottaa maksullisia tapahtumia, kun mies joutuu noloon tilanteeseen, kun ei välttämättä ole rahaa lähteä. Onneksi retkeily on lähes ilmaista. Ap

Vierailija
17/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkoitus muuttaa joskus yhteen. Vuokra ja ruokamenot tällöin pienenisivät. Mihin miehen rahat menee, jos kerran hyvä palkka?

Vuoden päästä aikaisintaan päästään muuttamaan yhteen. Miehellä rahat menee asunto-ja autolainaan, yhtiövastikkeeseen (joka on noussut remppojen takia tosi paljon), sit normi vakuutus-ja puhelinlaskuihin. Ap

Vierailija
18/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan kolmanneksen siitä mitä mies. Taloustili on yhteinen, sieltä ruuat ja yhdessä tekemiset. Omaa rahaa jää itselläni kanssa n. 200e tuon jälkeen, mies välillä tarjoaa jos mennään tekemään jotain erikoisempaa.

Meillä toimii raha-asiat näin helpolla niin hyvin, etten ymmärrä miten joillakin voi olla niin vaikeaa sovitella yhteen. Mut kai se on tää, kun on mun rahat ja sun rahat.

Me vasta seurustellaan, joten yhteistä tiliä en vielä halua. Ap

Vierailija
19/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette yhdessä sen verran kuin pystytte ja muut reissut teet yksin tai kavereiden kanssa. Eihän parisuhteessa muutenkaan kaikki asiat tai kohteet ylipäänsä edes kiinnosta molempia, joten ihan ilman rahakysymystäkin tulee vastaan tilanteita, kun toinen haluaa mennä ja toinen ei.

Vierailija
20/31 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies maksaa asuntolainaa, autolainaa ym ja ap aikoo muuttaa yhteen miehen kanssa joka tässä maksaa osaltaan heidän yhteistä tulevaisuuttaan, autoa jne ja ap valittaa kun ole varaa tehdä mitään. Missä määrin tämä ap osallistuu jatkossa asunto- ja autolainan maksuun vai odottaako että mies on maksanut enimpiä alta pois ja ap hyppää sitten siivelle, ajelemaan sillä maksetulla autolla....?