miksi Suomessa on niiin vähän uskovaisia?!!!!
Kommentit (14)
Yngwie Malmsteen kirjoitti:
miksi typerä ateismi on vallannut mielet?
Hinku uskoa henkiolentoihin johtuu huonosta aivokuoren toiminnasta. Aivokuorella tapahtuu looginen ajattelu. Matala älykkyys ja uskonnollisuus kulkevat kimpassa, samoin korkea älykkyys ja haluttomuus huijata itseään saduilla.
Jottas väärä lähtökohta pojun provolla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on agnostikkoja paljon, ja meidän kulttuurissamme on usko on yksityisasia. Ja miten määrittelet ”vähän uskovaisia”? Kirkon jäsenillä vai ”oikeilla uskovilla”?
Amerikan Bible-Beltilla moni agnostikko ja ateisti feikkaa uskovaisuutta.
Toki mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin ei usko jumaluuksiin
Uskonto on juurikin yksityisasia. Sitä ei julisteta.
T. Körtti
Tervetuloa Pohjois-Pohjanmaalle, Ynkkä!
Täällä on paljon vanhoillislestadiolaisia.
Liittyisitkö heihin?
Kitarantilulus sun pitää lopettaa, se kun kuuluu olevan syntiä.
Maan elintaso ja väestön koulutustaso korreloivat hyvin voimakkaasti uskonnollisuuden kanssa, niin että kehittyneissä maissa on huomattavsti vähemmän uskovaisia kuin köyhissä kehitysmaissa. Saharan eteläpuolisessa Afrikassa ateismi on lähes tuntematon asia. Tuskin silti kovin moni suomalainen uskovakaan olisi mieluummin halunnut syntyä sinne.
Koska täällä on enemmän järkeviä ihmisiä. Sä olet ap itse surullinen esimerkki vähemmän järkevästä ihmisestä.
Onneksi ei ole paljoa. Uskovat ovat usein ikäviä ihmisiä.
Johtuu siitä, että täällä on verotus ja siitä johtuva ilmaisen rahan antaminen laiskoille. Ei tarvi tehdä mitään, jos munasolut ja siittiöt toimivat. Naisilla vielä helpompaa.
Jos näin ei olisi, kuljettaisiin kirkossa ja solmittaisiin yhteisösuhteita. Pulassa saataisiin apua naapureilta ym. jos ei itse pystyisi töihin.
Vaikka jumalaan uskovaiset vähenee, tilalle tulee hörhöjä, jotka uskovat yliluonnollisiin asioihin.
Niitä hörhöjä tulee olemaan aina, ei siihen auta koulutus.
Koska nykyään ihmiset kouluttautuvat ja oppivat ajattelemaan kriittisesti yhä useammin, varsinkin täällä rikkaissa länsimaissa. Kristinusko on hyvin vanha uskonto, joka näin 2000 vuoden jälkeen näyttäytyy monelle koulutetulle ihmiselle aika alkeellista. Uskonto on myös perinteisesti ollut se asia, joka luo yhteisöllisyyttä ja pitää yhteiskuntaa kasassa. Uskonto oli laki. Nykyään nämä asiat eivät täällä perustu enää uskonnolle. Minä esimerkiksi en kuulu mihinkään uskontoon, mutta en silti ole ateisti. Uskonnolliset näkemykseni ovat oma asiani, enkä koe tarvetta jakaa niitä muille tai kuulua johonkin samoinajattelevien ryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Usko ei ole järjen asia.
”Totisesti, sinä olet salannut itsesi, Jumala, sinä Israelin Jumala, Pelastaja!” (Jes. 45:15)
Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.
(Joh. 6:44)
Suomessa on agnostikkoja paljon, ja meidän kulttuurissamme on usko on yksityisasia. Ja miten määrittelet ”vähän uskovaisia”? Kirkon jäsenillä vai ”oikeilla uskovilla”?
Amerikan Bible-Beltilla moni agnostikko ja ateisti feikkaa uskovaisuutta.
Toki mitä korkeampi koulutus, sitä todennäköisemmin ei usko jumaluuksiin