Tuttuni asuu ns. arvoalueella, mutta asunto on ruma
ja sotkuinen. Kuitenkin osohko asunto kyseessä. Kuka haluaa asua noin?
Kommentit (17)
Olen törmännyt tuohon työni puolesta. Esimerkiksi Espooon Westendissä asuu perheitä, jolla on juuri ja juuri rahat riittäneet 70-luvun remontoimattomaan rivariin. Sitten ei enää ole varaa omiin eikä taloyhtiön remontteihin.
Onhan kuitenkin hienoa kehuskella asuvansa arvoalueella. 😂
Arvoalue on markkinointitermi, sillä ei ole mitään tekemistä asunnon tai asuntoalueen (niin siellä asuu muitakin) kanssa.
Minun arvoalueeni on keskellä metsää, järven rannalla.
No onneksi sinullakin on nyt jotakin arvosteltavaa. Arvoalueilla asuntojen hinnat harvemmin laskevat, jossain keskellä ei-mitään/huonolla alueella olevaa asuntoa taas voi olla hankala saada kaupaksi
Tuttavasi ilmeisesti haluaa ja ihan vain siksi että saisit pähkäillä asiaa. Laitapa kuvia omasta huushollistasi arvioitavaksi.
Tuttuni asuu Lauttasaaressa. Siellä on kalliita asuntoja, vaikka ei arvoalue oliskaan. Miksi kukaan haluaa maksaa asunnosta niin paljon, että ei jää rahaa remonttiin ja yhtenäiseen sisustukseen ja huonekaluihin? Keittiö on ainakin kymmenen vuotta vanha ja asunnon tapetit huonossa kunnossa. 15 vuotta vanha nahkasohva, epämääräisiä antiikkihuonekaluja, muutamia design huonekaluja, 60-luvun tyyliä ja Ikeaa yhdistetty sekaisin ja vain pari mattoa koko asunnossa. Todella omituinen sekamelska.
Mun Hyacinth Bucket tyyppinen sukulainen osti asunnon töölöstä, kämpässä on tosi epäkäytännöllinen pohjaratkaisu ja se on niin vanha ja ränsistynyt että remontti tulisi todella kalliiksi, mutta onpahan arvostetulla postinumeroalueella😆
Koulujen takia moni asuu asunnossa joka sinällään ei ole kiva mutta lapset pääsee kunnolliseen kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni asuu Lauttasaaressa. Siellä on kalliita asuntoja, vaikka ei arvoalue oliskaan. Miksi kukaan haluaa maksaa asunnosta niin paljon, että ei jää rahaa remonttiin ja yhtenäiseen sisustukseen ja huonekaluihin? Keittiö on ainakin kymmenen vuotta vanha ja asunnon tapetit huonossa kunnossa. 15 vuotta vanha nahkasohva, epämääräisiä antiikkihuonekaluja, muutamia design huonekaluja, 60-luvun tyyliä ja Ikeaa yhdistetty sekaisin ja vain pari mattoa koko asunnossa. Todella omituinen sekamelska.
10vuotta vanha keittiö? Kuinka usein te uusitte keittiön??
Asuin aikoinani ns. hienostoalueilla mm. Eirassa ja Ullanlinnassa. En viihtynyt ollenkaan. Kerran kapakasta tullessani kotiin kävellessäni viereeni tuli juttelemaan ulkomaalainen mies joka kertoi, että hänkin asuu tässä lähistöllä ja hän kertoi, että missään muualla ei ole niin huonot henget kuin kyseisellä alueella.
Itse ainakin remontoisin muuttaessa kymmenen vuotta vanhan keittiön. Eihän ne koneetkaan enää kauan kestä.
Sijainti, sijainti, sijainti.
Asunnon kolme ratkaisevaa tekijää.
Ap:n kaltaisten ihmisten vuoksi en koskaan kutsu meille vieraita.
Vierailija kirjoitti:
Asuin aikoinani ns. hienostoalueilla mm. Eirassa ja Ullanlinnassa. En viihtynyt ollenkaan. Kerran kapakasta tullessani kotiin kävellessäni viereeni tuli juttelemaan ulkomaalainen mies joka kertoi, että hänkin asuu tässä lähistöllä ja hän kertoi, että missään muualla ei ole niin huonot henget kuin kyseisellä alueella.
Ehkä teillä kummallakin oli huono tuuri?
Viehättäviä alueita, joissa asuu mukavia ja ystävällisiä ihmisiä. Työskentelin pitkään alueella ja aina joku tuli juttelemaan ja oli avulias.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kuusi vuotta vanha koti ja meistä tämä on lähes uusi. Kymmenen vuotta vanha keittiö voi olla todella hyvässä kunnossa riippuen materiaaleista ja käytöstä. Muutenkin tuo sisustus voi olla tyylikäs ja sinä et vain tajua sitä. Tai jos se onkin sekamelska, niin kaikkia ei vain ihan oikeasti kiinnosta sisustus tai sitten heillä on eri maku kuin sinulla. Minä esimerkiksi en pitäisi juurikaan mattoja, jos ei olisi pakko suojata vuokra-asunnon kaunista parkettia koiran kynsiltä.
Asunnon sijainnin vuoksi moni on varmasti valmis tekemään kompromisseja. Mitä ihmettä tekisi täydellisen yhtenäisesti remontoidulla ja sisustetulla asunnolla jossain hevonkuusessa tai muuten huonolla alueella?
Olen hylännyt kerran 350 -neliöisen talon ja miehen, koska talo oli sikaruma :p Kodin pitää kuitenkin tuntua kodilta ja jos on niin erilaiset toivomukset kodin suhteen niin yhteiselo samassa kodissa ei ole mahdollista.
Erinomaisella sijainnilla superkallis asunto.
Ei parveketta.
Arvoalue tai ei, mutta tuonnehan tukehtuisi.
Koppi on koppi - vaikka olisi design sisustettu ja uudenveroiseksi remontoitu. Ihminen ratvitsee ilmaa ja edes jonkinverran luontoa näköpiiriin.
Minä. Asunnon voi siivota ja remontoida.
En haluaisi asua alueella, jossa voi saada porraskäytävässä puukon selkäänsä. Mahdollista tietenkin myös arvoalueella, mutta huomattavasti epätodennäköisempää.