Oletko katsonut Frasier-sarjaa ja miksi?
Kaikkien aikojen paras sarja, harmi kun uusintoja ei enää tule ja DVD:täkään ei saa mistään. Paras oli Niles ja erityisesti Nilesin ja Freasierin suhde.
Muistan kohtauksen, jossa Frasier maskuliinisuuden huumassaan räyhää käytävällä, että :
''We don't need him or his stinky little restaurant! There are plenty of restaurants in the town! I say we go somewhere we don't even need a resevation!''
Slam, Niles lämäisee Frasiera kasvoihin ja Frasier havahtuu moodistaan:
''Thank you brother!'' *juoksevat transit hulmuten ranskalaiseen ravintolaansa
Olenko ainoa, joka muistaa näitä näin hyvin? :D
Kommentit (45)
Yksi parhaita jaksoja on jakso, jossa koko porukka + Daphnen ystävä Annie ja ranskalainen Guy niminen hiihdonopettaja ovat vuoristomökissä. Loppuyöstä Niles jahtaa Daphnea, kun taas sekä Annie että Guy puolestaan jahtaavat Nilesia.
Tulisipa taas. Vaikka myöhään joskus, koko sarja.
Ah, yksi lempisarjoistani! Huumori upposi ja uppoaa yhä. Nilesin ja Daphnen ihastumisen kehittymistä oli ihana seurata ja veljesten iänikuista kilpailua. Olen huomannut muuten, että minulla on sama tapa kuin Nilesilla, pyyhkäistä tuolia ennen kuin istuudun sille (tosin itse käytän kättä, en nenäliinaa) :D
Frasierissa oli todella paljon viittauksia esim. tieteeseen:
''Excuse me Niles, but I have news for you. Copernicus called and you are not the center of the universe!'' ja vitsejä, jotka eivät kaikille ehkä aukea: ''Finally, the white smoke!'' (Viittaa siihen, kun konklaavi valitsee paavin, joka äänestyksen jälkeen he polttavat äänestyslippunsa. Mikäli ratkaisuun ei olla päästy, savu nousee tummana, mutta kun äänestyksessä ollaan saatu valittua uusi paavi, poltetaan jotain ainetta niin, että piipusta kohoaa valkoista savua >> ihmiset saavat tiedon, että uusi paavi on valittu)
Frasierissa on vieläpä aika haastavaakin englantia paikka-paikoin, paljon leikittelyä sanoilla yms. Kutoskauden olen ostanut suomenkielisillä teksteillä, muissa en ole nähnyt