Mikä saa sinut motivoitumaan siivouksesta?
Kommentit (30)
Mä jaan homman osaurakoihin ja pidän välissä aina pienen lepotauon. Ekaksi pesen vessan ja kylppärin, siihen menee puoli h. Vartin paussi.
Sitten pyyhin kaukista huoneista pölyt (kolme makkaria, olkkari ja keittiö), siihen menee kolme varttia. Ravistelen pienet matot. Vartin paussi.
Sitten imuroin, kaksi huonetta kerrallaan, välissä vartin paussi.
Moppaan sen, missä ei ole huonekaluja tai isoa mattoa.
Kaikkiaan tuohon menee taukoineen reilut kolme h. Ollaan asuttu täällä jo 22 vuotta, kamaa on karttunut ihan liikaa, joten sitä pitää siirrellä pois tieltä kun imuroi tms.
Siivoilen vähän joka päivä, keittiössä en tekisi ruokaa ellen ensin siivoa kaikki tasot ja astiat tiskikoneeseen (mies tuuppaa jättämään altaaseen). vessan siivoan lähes päivittäin, joka päivä likaiset vaatteet kerään saman tien pesukoriin ja tavarat järjestellään omille paikoilleen.
Inhoan sotkua ja epäjärjestystä mutta siivoushulluksi en itseäni miellä.
Viihdyn siistissä ja kauniissa ympäristössä, sekä elämä tuntuu aina siltä,ettei ole tekemättömiä -ainakaan siivoushommia.
Vierailija kirjoitti:
Mä jaan homman osaurakoihin ja pidän välissä aina pienen lepotauon. Ekaksi pesen vessan ja kylppärin, siihen menee puoli h. Vartin paussi.
Sitten pyyhin kaukista huoneista pölyt (kolme makkaria, olkkari ja keittiö), siihen menee kolme varttia. Ravistelen pienet matot. Vartin paussi.
Kaikkiaan tuohon menee taukoineen reilut kolme h. Ollaan asuttu täällä jo 22 vuotta, kamaa on karttunut ihan liikaa, joten sitä pitää siirrellä pois tieltä kun imuroi tms.
Miksi sinä siivoat yksin, jos te asutte? Onko miehesi invalidi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä siivoat yksin, jos te asutte? Onko miehesi invalidi?
Se tekee muita kotihommia. Ootko koskaan kuullutkaan semmoisesta asiasta kuin työnjako?
Siivous on itsessään meditatiivista. Se itse työ. Myös lopputulema rauhoittaa myös sisäistä kaaosta.
Ei mikään. Joskus väkisin siivoan jotain pientä ja toivon sydänkohtausta, ettei sitäkään tarvitsisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään. Joskus väkisin siivoan jotain pientä ja toivon sydänkohtausta, ettei sitäkään tarvitsisi tehdä.
Sama, ei mikään
Tykkään olla kun nurkat ojennuksessa.
En muista milloin viimeksi olisin lattioita pessyt. Wc/kylppäri joka viikko sekä imurointi. Ei kotieläimiä tai pieniä lapsia.
Totta muuten. miten idioottimaista...