Onko 20 kg pudottaminen vaikeaa?
Haluaisin laihduttaa 20 kg. Onko täällä sen urakan jo tehneitä? Miten onnistuitte, mikä metodi, paljonko meni aikaa, mikä olisi tärkein neuvonne laihdutusta aloittavalle? Kiitos!
Kommentit (17)
Ei ole vaikeaa. Tärkeintä on syöminen, ei syömättömyys.
Vedin 87 kilosta 70 kiloon yhdeksässä kuukaudessa. Joka päivä vähintään tunti liikuntaa. Aamupalaksi aina kaurapuuro. Töissä aina kasvisruoka. Kotona hillitty illallinen ja iltanaposteluun vain porkkanaa, oliiveja, ym. käytännössä kalorittomia juttuja. Täyskieltäytyminen sipseistä, karkista, limuista, ym. roskasta. Ei vaadi muuta kuin itsekuria
Teoriassa ihan älyttömän yksinkertainen juttu.
Käytännössä.. noh.. Mitä sun itsekurille kuuluu? Repsahdatko lihapiirakkaan heti kun pitää olla pari tuntia nälkäisenä?
Ei siihen mitään ihmetemppuja tarvita. Laitat ruokavalion kuntoon ja pysyt siinä suunnitelmallisesti ja ehdottoman tarkasti.
25 kiloa on nyt pudonnut joulukuun puolen välin jälkeen. Kirjaan kalorit Fatsecretiin ja helppoa on ollut. Vielä pitäis 5 kiloa pudottaa ja sen jälkeen pitäis vakiinnuttaa paino. Ei toi pudottaminen oo vaikeeta, mutta sen painon pitäminen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Syömättä paino putoaa enemmän kuin syömällä. Tämä on kiistämätön fakta.
On. Tekee tiukkaa pudottaa edes 2 kg.
Laihdutin n. 15kg noin puolessa vuodessa. Ei ollut vaikeaa. Välillä oli pieniä suvantoja jolloin paino pysyi samana, mutta lähti taas laskuun. Joka kuukausi viikko ennen menkkoja paino nousi noin kilon, mutta palasi ennalleen menkkojen alettua, turvotusta siis. Vaikeampaa on sitten pysyä tavoitepainossa.
24 kiloa lähti 6 kuukaudessa uuden rakkauden huumassa. 2 vuotta myöhemmin mies jäi pois kuvioista ja myös kilot ovat pysyneet poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syömättä paino putoaa enemmän kuin syömällä. Tämä on kiistämätön fakta.
Onhan se näin, olet aivan oikeassa.
Riippuu miten olet lihonut. Jos vaan tykkäät mättää ruokaa paljon ja koko ajan, niin laihdut nopeasti pelkästään syömistä rajoittamalla.
Se riippuu siitä kuinka paljon on lähtöpainoa. Jos painat tällä hetkellä 200kg niin todella helposti tiputat 20kg. Jos lähtöpaino on 70kg niin pudotus on paljon vaikeampi.
On helppoa kun alkuun pääsee. Ekat 2 viikkoa ovat - no haasteellisia... T: -35 kg/7kk
Riippuu myös lähtöpainosta. Jos painaa esimerkiksi 130 kg niin on paljon helpompi pudottaa se 20 kg, kuin jos on vain hieman ylipainoinen ja tavoitteena laihduttaa vaikka 80 kilosta 60 kiloon.
Itse laihdutan tuota 20 kiloa parhaillaan. Lähtöpaino oli 83 ja tavoitteena noin 60 kiloa.
Painoa tällä hetkellä 80 kg ja olen jättänyt kokonaan herkut, satunnaisen jäätelön sallin itselle. Yritän syödä paljon hedelmiä ja vihanneksia, kiinnitän huomiota myös annoskokoihin ja yritän liikkua työmatkojen (40 minuuttia päivässä) lisäksi noin tunnin joka päivä, viikonloppuisin enemmän.
Itselläni on ennen tätä laihdutuksen aloitusta repsahtanut täysin herkuttelu, eli olen jatkuvastin ostanut kaupasta karkkia, suklaapatukoita, leivoksia ym. ja sitten paino pääsi hitaasti, mutta varmasti nousemaan näihin lukemiin. Nyt kun laihdutusta on takana vajaat pari viikkoa niin olen päässyt tuosta sokerikoukusta eroon, tosin tämä hellekin varmasti helpottaa, kun ei tee mieli makeaa.
Jätin unilääkkeinä toimineet neuroleptit pois ja kuukaudessa lähti pois 25 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Jätin unilääkkeinä toimineet neuroleptit pois ja kuukaudessa lähti pois 25 kiloa.
Mutta ylipainoa edelleen 50 kiloa? Helpostihan noi lähtee jos on saatanasti ylimääräistä. Olen tuo 87 > 70 laihduttaja. 179cm mies. Ei todellakaan laskenut helposti enää 75kg kohdilla paino..
Itsekuri osio on vaikein, muuten kyse on kulutus/kalori-suhteesta.
Mä olen just laihduttanut 10kg/3,5kk. Vielä pitäis 5kg saada pois. Ei oo ollut vaikeaa, joskus on vaatinut vähän itsekuria.