Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tullaan uskoon?

Vierailija
21.07.2018 |

Miten voisin tulla uskoon, ja lakata uskomasta, että tulemalla uskoon vaivun vain matala-asteiseen psykoosiin kestääkseni olemassaolon kurjuutta? Kuitenkin voisin haluta tulla uskoon, jos sitten olisi parempi olla.

Tyhjyys ja turhuuden tunne nimittäin vaivaavat minua aika usein. Niitä paetakseni turvaudun mm ylensyöntiin, seksiin, liialliseen liikuntaan, liialliseen työntekoon... Asioihin, jotka joko tuottavat mielihyvää, tai pitävät niin kiireisenä ja väsyneenä että ei ehdi tai jaksa edes ajatella. Vielä en sentään ole sortunut lapsen hankkimiseen kuvitellen sen jotenkin täydentävän olemassaoloni tarkoituksen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kohdallasi melkein mahdottomalta. Syntinen, jolla ylimielinen ajatusmaailma.

Vierailija
2/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile että Herra antaisi uskon sydämeesi ja avaa Raamattu, aloita vaikka lohduttavista psalmeista! :)

Olen täysin varma että sydämessäsi tapahtuu muutos kun avaat mielesi ja sydämesi vastaanottamaan sen rauhan ja rakkauden mitä sydämeen alkaa virrata. :)

Se siinä uskossa onkin parasta että vaikka muuten kaikki on normaalia arkista aherrusta, itsellä on sydämmessä käsittämätön levon ja rauhan tunne. Sitä on vaikea selittää semmoiselle jolla sitä ei vielä ole, mutta se on jotain niin levollista että se ei vain voi syntyä itsestä :)

Taivaan Isä rakastaa JUST sua ja on nähnyt paljon vaivaa luodakseen sinusta just tuollaisen kun olet, hän kyllä tahtoo saada sinut uskomaan itseensä! Kaikkea hyvää sinulle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim.rukoilemalla tämä rukous

http://www.ekklesia.fi/423258490

Vierailija
4/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että uskonto sopisi sinulle. Suosittelen sen sijaan tutustumaan mindfulnessiin. Itse sain siitä apua juuri turhuuden tunteisiin ja masennukseen.

Vierailija
5/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mai543 kirjoitti:

Rukoile että Herra antaisi uskon sydämeesi ja avaa Raamattu, aloita vaikka lohduttavista psalmeista! :)

Olen täysin varma että sydämessäsi tapahtuu muutos kun avaat mielesi ja sydämesi vastaanottamaan sen rauhan ja rakkauden mitä sydämeen alkaa virrata. :)

Se siinä uskossa onkin parasta että vaikka muuten kaikki on normaalia arkista aherrusta, itsellä on sydämmessä käsittämätön levon ja rauhan tunne. Sitä on vaikea selittää semmoiselle jolla sitä ei vielä ole, mutta se on jotain niin levollista että se ei vain voi syntyä itsestä :)

Taivaan Isä rakastaa JUST sua ja on nähnyt paljon vaivaa luodakseen sinusta just tuollaisen kun olet, hän kyllä tahtoo saada sinut uskomaan itseensä! Kaikkea hyvää sinulle :)

Kiitos kivasta vastauksesta. Juuri tuo uskovaisten usein mainitsema rauhan ja levon tunne kuulostaa hyvältä.

Eikö teillä uskovilla todella ole mitään siellä sen uskosta tulevan rauhan ja levon tunteen takana? Ei epäilystä ja kyseenalaistamista, tai riivaavia tunteita tai niiden pilkahduksia?

Mitä eri lajeja kristinuskon parissa on? Miten suhtaudutte pahaan mitä sulkeutuneissa, sääntöjä noudattavissa uskontopiireissä tapahtuu? Vai onko usko teille vain henkilökohtainen asia, ettekä osallistu mihinkään yhteisölliseen? Miten te sitten harjoitatte sitä? Miten usko näkyy elämässänne?

Ap

Vierailija
6/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenrauhan voi  saavuttaa muutenkin kuin  uskoon tulemalla.

Vierailija
7/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenrauhan voi  saavuttaa muutenkin kuin  uskoon tulemalla.

Miten muka? Vahvasti uskovalle pahin asia olisi uskon menettäminen, joten sellainen sitten loogisesti pitää uskostaan kiinni oli tilanne mikä tahansa. Uskovainen suojelee uskoaan kuten eloonjäämisvietti henkeä.

Vierailija
8/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tero pieni..

Vierailija
9/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeiden käyttö ja tai muuten pään sekoaminen on yleisiä tapoja tulla uskoon.

Vierailija
10/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mai543 kirjoitti:

Ulospäin tuo ei teikäläisillä usein näy

Vierailija
11/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että haluat "tulla uskoon" on jo merkki siitä, että Jumala vetää sinua. Ja kun Hän vetää,  johdattaa se sinut Jeesuksen luokse. Jeesusta et todennäköisesti löydä mistään erityisestä seurakunnasta, vaan Raamatusta, joka on Jumalan sana. Raamattu puolestaan kertoo sinulle, että Sana on yhtä kuin Jeesus, jota et siis luonnollisille silmille näkyvänä olentona tällä hetkellä mistään tavoita.

Ota siis Raamattu ja ala lukea. Jossain kohtaa huomaat, että juuri tämän asian tahtoo Jeesus  sinulle sanoa.

Vierailija
12/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Draamaa ei tarvita, ihan tavallista vaan.

Taistelu hyvän ja pahan välillä koituu heidän hyödykseen jotka tyytyvät tavallisuuteen.

Uskoin itse aikoinani että koko perheen on tultava uskoon muuten ei onnistu, tietenkin he vastustivat.

Juuri näitä draamaihmisiä sattui tielleni pahaksi onneksi.  

Vierailija
13/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile, lue Raamattua

- ja mene johonkin hengelliseen tilaisuuteen ja keskustele siellä paimenen kanssa.  Mene mieluiten vapaisiin suuntauksiin, koska kaikki ev.lut. papit eivät ole itse uskossa.

Toki kirkonkin piirissä on sitten Kansanlähetystä ja muuta, mutta noin yleisesti vapaissa suunnissa on helpompi tavoittaa uskovia ja myös keskustella.

Vierailija
14/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen rukous on oikeanlainen rukous? Ovatko kristinuskon rukous, mindfulness, ja tietoinen läsnäolo pohjimmiltaan samoja asioita?

Vierailija
15/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen Alfa-kurssia. Siellä tapaat muita samanhenkisiä ja pääset alkuun niin halutessasi. Googleta Alfa-kurssi omalta seudultasi ja mene rohkeasti mukaan!

Vierailija
16/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän osaa varmaan homot parhaiten vastata mutta epäilen samoin kun tullaan vaikkapa ensioon tai nikoonkin. Kaippa ne takaapäin harrastavat?

Vierailija
17/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en halua tulla uskoon? Vaatiko uskoon tuleminen heikkoutta?  Pitääkö olla tyhmä?

Vierailija
18/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mai543 kirjoitti:

Kiitos kivasta vastauksesta. Juuri tuo uskovaisten usein mainitsema rauhan ja levon tunne kuulostaa hyvältä.

Eikö teillä uskovilla todella ole mitään siellä sen uskosta tulevan rauhan ja levon tunteen takana? Ei epäilystä ja kyseenalaistamista, tai riivaavia tunteita tai niiden pilkahduksia?

Mitä eri lajeja kristinuskon parissa on? Miten suhtaudutte pahaan mitä sulkeutuneissa, sääntöjä noudattavissa uskontopiireissä tapahtuu? Vai onko usko teille vain henkilökohtainen asia, ettekä osallistu mihinkään yhteisölliseen? Miten te sitten harjoitatte sitä? Miten usko näkyy elämässänne?

Ap

Totta kai uskovat (ainakin kaikki tuntemani uskovat) kokevat myös epäilystä, kyseenalaistamista ja muita vaikeita tunteita. Olisi aika pelottavaa, jos näin ei olisi.

Uskonnon nimissä tehdään paljon pahaa, mutta toisaalta myös paljon hyvää. Itse olen uskon löydettyäni (vierastan termiä "tulla uskoon") rauhallisempi, kun voin uskoa siihen, että on jokin minua isompi taho, joka pitää minusta huolta, jos vain sallin Hänen niin tekevän.

Jos olet oikeasti kiinnostunut, suosittelen erilaisissa seurakunnissa käymistä. Itse olen löytänyt itselleni hengellisen kodin pitkän etsinnän seurauksena. Tuntuu hyvältä kokoontua sellaisessa seurassa, jossa tiedän ihmisten hyväksyvän minut sellaisena kuin olen. (Jumalalle toki kelpaan, monelle Hänen fanilleen en.)

Vierailija
19/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet mielisairas IMHO

Vierailija
20/25 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule rauhanyhdistykselle seuroihin ❤️