Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuutesi herkut?

Vierailija
21.07.2018 |

Mitä herkkuja tai "herkkuja" teit/söit lapsena? Mä muistan ainakin semmosen että kaurahiutaleita, voita, sokeria ja kaakaojauhetta sekasin ja muovataan palloiks. Semmosia överimakeita palleroita. Olen syntynyt -88.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty vaniljakiisseli.

Vierailija
2/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäressu, paistettin kuivuneet leivänkäntyt voissa ja maidossa. 70-lukulainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaakiisseli, mokkaruudut, suklaapuuro, keikauskakku, lasiin kaurahiutaleita sokeria ja maitoa ja tämä sekaisin.

70-luvulla lapsena

Vierailija
4/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkarönttöset eli kahvia, sokeria, jauhoja, kananmunia sekaisin ja paistettiin pannulla niin tummiksi kun pystyi ilman että paloi

Vierailija
5/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkamaito ja kaurasokerimaito.

Vierailija
6/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös -88 ja koko lapsuuteni/nuoruuteni elänyt pelkillä herkuilla. Yh isä joka aina töissä, ei osannut/kiinnostanut laittaa ruokaa. Jääkaappi aina tyhjä (paitsi limua oli aina), pakkasessa pizzaa ja ranskalaisia ja karkkikaappi aina täynnä karkkia.

Vierailija
7/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottunapit,eli keitetty peruna puoliksi ja siihen päälle voita ja vielä kanelia ja sokeria.

Vierailija
8/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurahiutaleet maidon ja sokerin kera.

Vierailija
9/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös -88 ja koko lapsuuteni/nuoruuteni elänyt pelkillä herkuilla. Yh isä joka aina töissä, ei osannut/kiinnostanut laittaa ruokaa. Jääkaappi aina tyhjä (paitsi limua oli aina), pakkasessa pizzaa ja ranskalaisia ja karkkikaappi aina täynnä karkkia.

Ei noi mitään herkkuja ole!

Vierailija
10/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisisuklaa, vadelmakiisseli ja riisi- tai mannapuuro, hanna-tädin kakut.

Vierailija
11/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitään erikoista itse vääntäneeni makeanhimoon. Meillä oli lapsuudessani 80-luvulla jääkaappi täynnä jogurtteja ja mehuja. Metsästä kerättiin mustikoita ja metsämansikoita. Karkkipäivänä käytiin kioskilla ostamassa irtokarkkeja. Äiti leipoi usein esim mustikkapiirakkaa, keitti kiisseleitä yms kunnon perheenäidin tyyliin. Itse olen paljon laiskempi leipomaan ja kiisseleitä en tee koskaan.

Vierailija
12/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi mitään herkkuja ole!

Karkit eivät ole herkkua? K, my bad.

Vierailija
13/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin itse erilaisia karkkeja, toffeeta ja sellaista Daim-patukan tyylistä kovettuvaa herkkua. Teimme myös kauralastuja ja mokkapaloja ja jotain kaura-kookos-kaakaopalleroita ilman uunia. Nokkoslettuja myös paistettiin ja tietenkin tavallisia lettuja. Kaverin äiti teki itse aivan mahtavaa vadelmahilloa ja oli kesän kohokohta kun sai lettuja ja sitä hilloa!

Vierailija
14/14 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako kukaan hobbelpoppelia. Lasissa vatkattiin munat ja sokeri haarukalla vaahdoksi ja syötiin namivälipalana. Kesällä Möholman saaressa Sipoossa ei ollu kauppaa, olis pitänyt mennä Bergholmens butik, veneellä, josta ostetiin makeiset ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän