En näytä korkeakoulutetulta mieheltä?
Keskustelin baarissa naisen kanssa, itse päälle kolkyt, nainen luultavasti vajaa kolkyt.
Olen opiskellut yliopistolla (en valmistunut), ja minulla on amk-tutkinto. En kuitenkaan maininnut näistä mitään naiselle.
Nainen sanoi pariin kertaan jotain sentyyppistä eri asioista, että "se on sellainen yliopistojuttu, en tiedä ootko kuullut siitä" tai "tiedätkö asiaa x, silleen tehdään yliopistolla bla bla". Itse vastailin vain silleen epämääräisesti että joo kyl pääpiirteissään tiedän (vaikka oikeasti tiesin erittäin hyvin ne asiat mistä nainen puhui :D ).
Ei tämä minua mitenkään haittaa, ei ole siitä kyse. Mutta ihan uteliaisuudesta kiinnostaisi tietää, että tarkoittaako tämä että en näytä korkeakoulutetulta? Tai että en olemukselta tai jutuilta vaikuta korkeakoulutetulta?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Onko kovinkin noloa olla näyttämättä korkeakoulutetulta?
Jos ei näytä sosiaaliseen viiteryhmäänsä kuuluvalta, vaikuttaa epäilyttävältä. Varakkaiden pitää pukeutua tyylikkäästi, köyhien huonosti. Varakkaalta olemukseltaan vaikuttava huonosti pukeutuja vaikuttaa oudolta.
Vierailija kirjoitti:
Miten edes tavallinen suomalainen mies voisi näyttää korkeakoulutetulta?
Jos ei nyt satu joku lääkärintakki olemaan päällä, mutta eihän kukaan baariin työvaatteet päällä mene. Asentaja ei mene haalarit päällä, eikä lääkäri valkoinen takki päällä. Molemmat menee ihan noin periaattessa samanlaisissa vapaa-ajan vaatteissaan. Lääkärillä ehkä on useammin pikkutakki päällä, mutta ei sekään mikään kovin selkeä sääntöä ole. Ihan samoista vaatekaupoista kaikki vaatteensä käy ostamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei näytä sosiaaliseen viiteryhmäänsä kuuluvalta, vaikuttaa epäilyttävältä. Varakkaiden pitää pukeutua tyylikkäästi, köyhien huonosti. Varakkaalta olemukseltaan vaikuttava huonosti pukeutuja vaikuttaa oudolta.
Työskenteletkö Cosmopolitanissa toimittajana tai stailaajana?
Kysyitsä siltä naiselta paljon se saa palkkaa?