Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on ollu megamenkat ja ootte saanu lapsia

Vierailija
21.07.2018 |

Te joilla on siis ollu järkyttävät menkat (runsas vuoto ja infernaaliset kivut, johon kuuluu mm.järkyttävä pjaskahädän tunne etkä tiedä kuinka päin olisit ku kohtua polttaa). Lääkäreiden mielestä tämä on aivan normaalia ku itket lattialla etkä pääse kunnolla ylös vaan kävelet kaksinkerroin,hmmm... Mutta onko kivut poikenneet kuinka suuresti supisteluista? Mikä on ollut menkkojen tilanne synnytysten jälkeen? Nyt pillerit ja tuntuu mahtavalta, kärsimys on pienempi, mutta tulevien lasten takia pohdin tätä menkka-asiaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat vaan runsastuivat lasten jälkeen. Kivut ei mulla niin kovin paha ongelma ollutkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon kiinnostunut tästä. Lääkärin mukaan menkkakivut helpottaa useimmilla ekan lapsen jälkeen , onko tästä jollain kokemusta?

Vierailija
4/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistelut on vielä kovempia. Synnytyksen jälkeen kivut loppuivat kokonaan. Runsas vuoto jatkui.

Vierailija
5/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla ne synnytyssupistelut olivat vielä jotain aivan kauheampaa. Minä en ole tosin kokenut synnytyksiäni koskaan mitenkään hienona tai voimaannuttavina kokemuksena. No, sain 4. Repeämänkin..josta en toivu koskaan täysin. Silti lapsia on neljä, enkä pois antaisi.

Raskausajat ovat olleet yksiä elämäni ihanimpia aikoja. Juurikin kuukautisten puuttumisen vuoksi.

Vierailija
6/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa endometrioosi. Se vaikuttaa enemmän hedelmällisyyteesi kuin kovat kivut tai runsas vuoto.

7/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menkat - sekä kivut että vuodon määrä - on selkeästi helpottaneet lasten myötä! ONNEKSI!!

Vierailija
8/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla muuttui kuukautiskivut tosi laimeiksi ensimmäisen lapsen myötä, vuoto pysyi suunnilleen samanlaisena. Ihanaa kun ei tarvi enää kärvistellä kuukautisten takia.

Kyllä ne supistelukivut oli paljon pahempia kuin kuukautiskivut.. toisaalta supistukset tulee aaltoina joiden välissä saa levätä.

Vierailija
9/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakipuja ei voi edes verrata supisteluun.

Supistelut kun alkaa tulet kokemaan todellisen maanpäällisen helvetin.

Vierailija
10/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka synnytys oli helppo. Ihan lopussa sattui enemmän, mutta suurimman osan aikaa tuntui vaan vähän pahemmilta menkkakivuilta. Ja mä en edes kivuissani makaa itkien lattialla vaan olen lähes toimintakykyinen menkkojenkin aikaan. Toinen oli kyllä sitten kivuliaampi kun oli väärässä asennossa eikä mahtunut tulemaan.

Mulla ei ole kivut tai vuodon määrä ole ainakaan vähentynyt synnytysten jälkeen.

Vierailija
11/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkakivut ennen lapsia olivat kovempia kuin supistelu ja synnytyskivut. Synnytykset ovat ollet helppoja ja nopeita.

Esikoisen jälkeen menkkakivut helpottivat, mutta tuli kovat oviskivut. Toisen lapsen jälkeen menkat muuttui niukoiksi. Kolmannen lapsen jälkeen kovat menkkakivut. Neljännen lapsen jälkeen ei ovulaatio tai kuukautiskipuja, mutta erittäin runsaat menkat.

Pillereitä en ole koskaan halunnut, ollaan käytetty kondomia. On tutkittu ettei ole endoa.

Vierailija
12/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun menkkakivut on sitä luokkaa että makaan vessan lattialla oksentamassa ja pari kertaa oon pyörtyny kivusta. Pahimpina hetkinä en voi seistä tai kävellä vaan kuljen kotaten. Toki on lääkitys ja siksi ei tällasta kidutusta ole koko aikaa eikä joka kuukausi, kunhan otan kipulääkettä ajoissa, mutta pahimmillaan näin. Jos synnytyskivut on menkkakivut potenssiin sata niin kuin usein kuvaillaan, niin en ehkä selviäis hengissä siitä. No, ikää 35, eikä kumppania tiedossa niin lapsihaaveista saakin jo luopua.

Vierailija
13/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulal helpotti lapsenjälkeen, menkkakivut poistuivat lähes täysin. Kuukautiset olivat yhtä runsaat kuin ennen synnytystäkin.  Aloin käyttää aika pian hormonikierukkaa, joka vähesi vuotoa huomattavasti.

Vierailija
14/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen raskaus oli elämäni parasta aikaa. Olin pakahtua onnesta ja voin mainiosti. Synnytyksen jälkeen jälkivuoto kesti pitkään ja oli todella runsasta. Menkkakivut loppuivat. Tulin pian uudelleen raskaaksi ja vointi oli mitä parhain. Synnytyksen jälkeen kuukautiset ärsyttivät taas mutta kipuja ei enää ollut. Otin horminikierukan ja menkat hävisivät kokonaan. Ei vuotoja, ei kipuja, ihan parasta!

Vierailija
15/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Endometrioosia varmaan tai voi olla jotain muutakin - kannattaa mennä yksityiselle gynelle, jos julkisella ei asioita tutkita.

16/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennen muksua oli iha järkyttävät menkkakivut ja vuodot. Ensimmäisen lapsen jälkeen hellitti onneksi, saa nähä miten toisen kans käy :D

Vierailija
17/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuissa en ole huomannut eroa, mutta menkat muuttui todella paljon runsaammiksi kahden raskauden jälkeen.

Ja joo, synnytyspoltot on todellakin menkkakivut potenssiin tuhat.

Vierailija
18/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, jos vuoto todella saattaa myös runsastua niin mun täytyy alkaa käyttää vaippoja, koska ennen pillereitä tuntui jo että haluan hakea vaipat kaupasta tiettyyn aikaan kuussa :D Side täyttyi tunnissa.

Ap

Vierailija
19/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua, jos vuoto todella saattaa myös runsastua niin mun täytyy alkaa käyttää vaippoja, koska ennen pillereitä tuntui jo että haluan hakea vaipat kaupasta tiettyyn aikaan kuussa :D Side täyttyi tunnissa.

Ap

Käytän yösidettä ja tamponia, molempia, päivisin. Yöllä aikuisten housuvaippaa ja tamponia.

Vierailija
20/21 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli erittäin kivualiaat ja runsaat kuukautiset ennen raskautta.

Synnytys oli helpohko (vain vajaat 4 h)ja sen kivun kesti oikein hyvin verrattuna päiväkausia kestäneisiin kuukautistuskiin.

Synnytyksen jälkeen piti oikein tarkkailla kalenteria, koska kivut katosivat kokonaan ja sattuipa muutama melko suutuinen vahinko ensi alkuun, kun en muistanut, että verta alkaa taas "virrata".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän