Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto koulu järjestynyt lentomatkan Suomessa luokalle

Vierailija
21.07.2018 |

Ja pitäs sitä varten hankkia passi. Meillä ei olis tohon varaa, kun ei muutenkaan tarvita passia. Ei matkustella ulkomailla.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvokas reissu lapselle tulossa. Mahdollista ollut siis säästää toukokuusta lähtien? Lapsi varmasti arvostaa passia myös täytettyään 18 vuotta osoittaakseen ikänsä. Vieläkin ehditte yhdessä säästää, esim. ainakin alkoholista ja tupakasta.

Vierailija
42/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lennellyt vaikka kuinka paljon eikä passia kysytä yleensä mihinkään. Olen lennellyt matkustajakoneilla Euroopassa ja lentäjäkavereiden kyydissä Suomessa ja Euroopassa. Passia ei muistaakseni ole kysytty juuri missään... Ei edes Italiassa jos oikein muistan. Ainoastaan briteissä olen passia tarvinnut viimeisen 5 vuoden sisällä. Ja tottakai Euroopan ulkopuolella tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lennellyt vaikka kuinka paljon eikä passia kysytä yleensä mihinkään. Olen lennellyt matkustajakoneilla Euroopassa ja lentäjäkavereiden kyydissä Suomessa ja Euroopassa. Passia ei muistaakseni ole kysytty juuri missään... Ei edes Italiassa jos oikein muistan. Ainoastaan briteissä olen passia tarvinnut viimeisen 5 vuoden sisällä. Ja tottakai Euroopan ulkopuolella tarvitsee.

Ja mä taas lennän tosi vähän, kerran vuodessa noin ja aina on kysytty passi.Euroopan sisäisiä lentoja vain lennän.

Vierailija
44/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö.. miksi hitossa Suomen sisäisiin lentoreissuihin tarvisi passia? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Suomen ja Skandinavian sisäiset lennot:

Alle 16-vuotiailla, jotka matkustavat yksin tai jonkun muun kuin vanhempansa kanssa, on oltava mukana joko passi, kuvallinen henkilökortti tai kuvallinen Kela-kortti.

www.finnair.com/fi/fi/information-services/before-the-flight/travel-doc…

Kuvallista kelakorttia ei enää myönnetä.

Ai, sori! Mulla ei ole lapsia, pistetään sen piikkiin. Puhuin täysi-ikäisistä ;D

- se paljon lennellyt

Vierailija
45/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Opetussuunnitelman mukaisesta opetuksesta ei saa aiheutua oppilaalle kustannuksia, vaan koulujen ylläpitäjien tulee osoittaa resurssit opintokäyntejä, vierailuja ja luokkaretkiä varten."

Haet fyrkat skolesta tai vaadit vierailun peruuttamista yhdenvertaisuuden nojalla.

Vierailija
46/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tajusin itse nyt että lapsi ehtii käyttämään passia vielä 18 vuotiaana, kun on 5 v voimassa. Niin eiköhän tuohon voi yrittää jostain kaivaa rahan. 3 v se on kyllä tyhjän panttina. Ellei vastaavanlaisia tule eteen. Ap

Vierailija
47/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kaikki käy Helsingissä, eli aika monesta paikasta lennetään.

Ei käy. Ens vuonna kai muutenkin enemmän lähikohteita tulossa.

Vierailija
48/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mä taas lennän tosi vähän, kerran vuodessa noin ja aina on kysytty passi.Euroopan sisäisiä lentoja vain lennän.

Oho, onpas hassua! :)

Meillä oli kerran niin, että mieheltä ei kysytty, mutta minulta kysyttiin. Olisin kyllä voinut olla näyttämättä passia, sillä sitä ei tarvinnut. Tapahtui muistaakseni Unkarissa. Osalta jonossa kysyttiin, osalta ei. Mutta tosiaan tietyissä maissa se ei periaatteessa ole pakollinen, toki se on plussaa olla aina mukana. Itsekin pidän passin aina mukana, mutta ei sitä missään ole kysytty paitsi briteissä ja tuolla Unkarissa, nyt tulikin se mieleen.

Vierailija
49/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tajusin itse nyt että lapsi ehtii käyttämään passia vielä 18 vuotiaana, kun on 5 v voimassa. Niin eiköhän tuohon voi yrittää jostain kaivaa rahan. 3 v se on kyllä tyhjän panttina. Ellei vastaavanlaisia tule eteen. Ap

Ei kun siis 4 v on tyhjän panttina. Ap

Vierailija
50/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäkää matkusteluun. Lapsen on hyvä matkustella ja nähdä vähän maailmaa.

Vierailija
51/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kannustetaan käyttämään lentoliikennettä. Käsittämätöntä! Luulisi että ei missään tapauksessa lentämällä. Huom! Ympäristöystävällisyys / ilmansaasteet. Mitä kasvatusta huh.huh

Vierailija
52/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa kannustetaan käyttämään lentoliikennettä. Käsittämätöntä! Luulisi että ei missään tapauksessa lentämällä. Huom! Ympäristöystävällisyys / ilmansaasteet. Mitä kasvatusta huh.huh

Ei ollut koululla mahdollista valita millä kuljuneuvolla mennään tähän Taidetestaaja-projektiin. Olen kuullut kollegoilta että jotkut ovat menneet junalla mutta minulle tuli lentoliput ilman sen kummempia kyselyitä. Koululta on suunnilleen sama matka lähimmälle lentokentälle ja rautatieasemalle mutta matka kestää junalla huomattavasti kauemmin ja luultavasti vaatisi yöpymisen Helsingissä. Lentämällä teemme päiväreissun.

Vierailija
53/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä, että joku valittaa tästäkin. Taidetestaajat on ihan mahtava juttu! Olin keväällä oppilaiden kans Hgissä - oppilaat olivat ihan innoissaan, monelle oli jännitystä jo ekassa lentomatkassa!

Vierailija
54/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut koululla mahdollista valita millä kuljuneuvolla mennään tähän Taidetestaaja-projektiin. Olen kuullut kollegoilta että jotkut ovat menneet junalla mutta minulle tuli lentoliput ilman sen kummempia kyselyitä. Koululta on suunnilleen sama matka lähimmälle lentokentälle ja rautatieasemalle mutta matka kestää junalla huomattavasti kauemmin ja luultavasti vaatisi yöpymisen Helsingissä. Lentämällä teemme päiväreissun.

Meillä on typerästi toistepäin eli junalla Helsinkiin, lähtö viiden maissa aamulla ja lentäen pois. Enemmän olisi hyödyttänyt, jos lento olisi ollut sinne Helsinkiin, niin ei tarvitsisi niin aikaisin herätä.

Vierailija
55/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme bussilla Helsingissä, ja pohjoisesta tulevat kasit tosiaan lennätetään Helsinkiin. Nämä matkat tulevat suoraan Taidetestaajilta, joten niitä ei voi koulu valita. Taidetestaajat maksavat matkat ja pääsyliput.

Oli todella kiva päivä kasien kanssa, joten kyllä noille reissuille kannattaa lähteä. Hommatkaa vaan se passi, kyllä siitä on hyötyä esim. 18-vuotiaana.

Vierailija
56/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken huippuna oli se Tampereen murteen kielikursi, joka ainakin meidän oli käytävä, kun halusimme viipyä viikon verran Tampereella.  Käytiin kurssi työväenopistossa kevättalvella. 

Ensi vuonna haluttaisiin mennä Turkuun, mutta se murrekurssi hieman jo pelottaa. 

Vierailija
57/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lentomatkaan Suomessa ei tarvita passia.

Näköjään tarvitaan, jos on alle 16 ja ilman vanhempaa

Passia ei tarvi, mutta henkilöllisyystodistuksen voi tarvia.

Vierailija
58/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpas hassua! :)

Meillä oli kerran niin, että mieheltä ei kysytty, mutta minulta kysyttiin. Olisin kyllä voinut olla näyttämättä passia, sillä sitä ei tarvinnut. Tapahtui muistaakseni Unkarissa. Osalta jonossa kysyttiin, osalta ei. Mutta tosiaan tietyissä maissa se ei periaatteessa ole pakollinen, toki se on plussaa olla aina mukana. Itsekin pidän passin aina mukana, mutta ei sitä missään ole kysytty paitsi briteissä ja tuolla Unkarissa, nyt tulikin se mieleen.

Jos ylittää rajan, niin passi on oltava, mutta ei sitä yleensä kysytä.

Vierailija
59/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään tulevan ysin vanhempaa, jonka lapsi on ollut Taidetestaajat-reissulla? Kokemuksia?

Vierailija
60/65 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin kieltämättä harmitti kun tuon vuoksi piti sitten henkkarit kiireellä hommata, toinen vanhempi työttömänä ja toinen minimieläkkeellä. Myös toiselle lapselle hommattiin samalla paprut, mutta vanhemmilla ei ollutkaan enää varaa uusia vanhenevia henkilöllisyystodistuksia. No, ehkä ne lapset tarvitsevat niitä enemmän, meillä on sentään ajokortit joten ei jää päivittäisasioinnit siitä kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi