Kikka ihonalaisiin finneihin!
En ole terveysalan asiantuntija, mutta olen vuosia paininut ihonalaisten finnien kanssa varsinkin jos seuraavana päivänä pitää lähteä johonkin. Tietenkin finni tulee just silloin. Lähiaikoina olen huomannut, että minulla ainakin auttaa, kun sterilisoin neulan, (vaikka kuumentamalla ja desinfiointiaineella) puhkaisen reiän finniin ja laitan kortisonia päälle. Muutaman tunnin kuluttua finni on pienentynyt huomattavasti! Tätä kikkaa olen jo monesti käyttänyt, koska minulle tulevat ihonalaiset finnit ovat läpimitaltaan jopa yli 1cm ja todellakin näkyvät naamassa, vaikka laittaisinkin meikkivoidetta päälle. Kokeilkaa omalla vastuulla, mulla toimii!
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Kikka ei ole ollu elossa enää vuosiin.
Ai ei? No mulla toimii. Akne on sitten erikseen. Kortusonihan tunnetusti auttaa tulehdukseen.
Mua ahdistaa ennemmin se miten muita haittaa mun finnit. En itse kovin paljoa kiinnitä niihin huomiota eikä ne vaikuta mun itsetuntoon, on vaan ahdistavaa miten jokanen niistä jaksaa huomautella. 😔
Vierailija kirjoitti:
Mua ahdistaa ennemmin se miten muita haittaa mun finnit. En itse kovin paljoa kiinnitä niihin huomiota eikä ne vaikuta mun itsetuntoon, on vaan ahdistavaa miten jokanen niistä jaksaa huomautella. 😔
Samaa omen kokenut. Onko pakko aina huomauttaa jos toisen naamassa on näppylä. Mun mielestä epäkohteliasta.
Sain antibiootit ja rasvaa lääkäriltä. Antibiootit loppuivat kuukausia sitten, rasvaa käytän edelleen. Ei kipeitä finnejä yhtään. Iho hyväss kunnossa. Ennen tätä kipeitä pahkuroita aina 1-4 naamassa koko ajan.
Ja siis halusin jakaa tän neuvona kaikille joilla on menoa nopealla aikataululla, esim päivän tai kahden päästä. Jos finni täytyisi hävittää parin tunnin aikataululla, suosittelisin ettet koske siihen ollenkaan koska kortisoni ei ehdi vaikuttaa niin nopeasti.