Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako päätepysäkillä jäädä bussin kyytiin? Jäi mietityttämään.

Vierailija
20.07.2018 |

Tänään odottelin bussia pysäkillä kaatosateessa ja ajattelin, että menen tien toiselle puolelle, että pääsisin kyseisen bussin kyytiin aikaisemmin ennen sen päätettä (josta siis tulisi pysäkille jossa alun perin olin). No menin, ja päätepysäkillä olin ainut, joka jäi bussin kyytiin.

Bussikuski tuli luokseni ja sanoi, että minun täytyisi käyttää korttia uudestaan lukijaan. Vähän sitä ihmettelin kun kerran rajattomalla kausikortilla matkustan, mutta tein näin. Käytin korttia ja tuli virhe "Kortilla voi matkustaa vain yksi matkustaja."

Bussikuski myös ihmetteli asiaa, mutta lopulta antoi minun jäädä bussiin. Jäi vain mietityttämään, teinkö jotain väärin?

Kyseessä on siis paikallinen joukkoliikenne, ellei joku tajunnut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussi aloittaa uuden reitin päätteellä, eli voi aiheuttaa tosiaan hieman hämmennystä jos joku jää.

Vierailija
2/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pitäisi tulla korkeintaan " vaihto"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pitäisi tulla korkeintaan " vaihto"?

Ainoa syy jonka keksin sille että kuski pyytää laittamaan kortin lukijaan uudelleen on se, että uusi reitti alkaa ja vanhat kortti- ja nousutiedot poistetaan sieltä lokista. Mutta miksi silloin vanha nousuni bussiin näkyy siellä? Muuten tuota virhettä ei olisi tullut. Ap

Vierailija
4/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää. Olet kerran kirjannut itsesi bussiin ja sen pitäisi riittää. Miten tuo eroaa siitä että menet pois bussista ja tulet uudestaan samaan bussiin kyseisellä pysäkillä?

Vierailija
5/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakin bussikuski jättää kaikki matkustajat viimeiselle pysäkille vaikka heidän olisi tarkoitus jatkaa bussilla päätepysäkin jälkeen ja sen jälkeen kuski pitää taukonsa tyhjässä bussissa. Sama pysäkkin on paluureitin ensimmäinen pysäkki ja kuski ottaa ne matkustajat siitä takaisin kyytiin.

Vierailija
6/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä saa. 

Itse asiassa käytinkin sellaista reittiä, joka ei päättäriltä kääntynyt samaa reittiä takaisin vaan lähti silmukkamaisesti. 

Ei mitään sanomista koskaan. 

Mikä kaupunki sulla?

Vierailija
7/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa pitäisi olla mitään epäselvää. Olet kerran kirjannut itsesi bussiin ja sen pitäisi riittää. Miten tuo eroaa siitä että menet pois bussista ja tulet uudestaan samaan bussiin kyseisellä pysäkillä?

No jujuhan on siinä että se bussilipun hinta ei kata matkan kuluja, vaan kaupunki maksaa lisäksi suunnilleen saman summan jokaisesta matkasta. Jos matkustaja ei käytä lippua uudestaan, niin liikennöitsijältä jää tämä kaupungin osuus saamatta. Täällä liikennöitsiä osti itse nipun matkakortteja ja leimaili niitä sitten edestakasin ja sain näin kaupungilta rahaa matkoista, joita ei ole oikeasti kukaan matkustanut.

Vierailija
8/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ainakin bussikuski jättää kaikki matkustajat viimeiselle pysäkille vaikka heidän olisi tarkoitus jatkaa bussilla päätepysäkin jälkeen ja sen jälkeen kuski pitää taukonsa tyhjässä bussissa. Sama pysäkkin on paluureitin ensimmäinen pysäkki ja kuski ottaa ne matkustajat siitä takaisin kyytiin.

Ahaa. Huonosti löytyy tietoa tästä, mutta jos kyseessä on kuskin taukoaika niin sitten jotakuinkin ymmärrän. Eli olisiko parempi, jos lähtee bussista ja tulee sitten takaisin sisään samalla pysäkillä? Toisaalta ei kauheasti halua riskeerata, mikäli tuo virhe tulee ruudulle uudelleen. Ap

Vierailija
9/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Helsingissä saa. 

Itse asiassa käytinkin sellaista reittiä, joka ei päättäriltä kääntynyt samaa reittiä takaisin vaan lähti silmukkamaisesti. 

Ei mitään sanomista koskaan. 

Mikä kaupunki sulla?

Turku siis kyseessä. Ap

Vierailija
10/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä linja? Harjattulassa Kakskerrassa on joskus heitetty matkustajat ulos vaikka bussi tulisi Myllykylän kautta ja jatkaisi Brinkhallin kautta, viimeksi tosin näin ei käynyt kun poikkesin itse Harjattulassa pikaisesti ja tulin samalla bussilla takaisin.

Vierailija
11/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että teit mitään väärin kun antoi kerran jäädä. Tuo on vaan harvinaista että joku jää päätepysäkillä. Sateella ymmärrän tuon.

Vierailija
12/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä linja? Harjattulassa Kakskerrassa on joskus heitetty matkustajat ulos vaikka bussi tulisi Myllykylän kautta ja jatkaisi Brinkhallin kautta, viimeksi tosin näin ei käynyt kun poikkesin itse Harjattulassa pikaisesti ja tulin samalla bussilla takaisin.

Varissuon linja. Jännää nähdä että muille on käynyt samoin. Olen hieman ihmeissäni tuosta että matkustaja heitetään pois. Ap

Vierailija
13/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuskista. Jotkut heittävät ulos, mutta ottavat sitten kuitenkin uudestaan sisään. Harmi vaan, jos tuo virhe tulee silloin.

Vierailija
14/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon on se selitys, että muuten ihmiset matkustaisivat kertalipulla koko päivän. Kausikortilla ei pitäisi olla merkitystä.

Vierailija
15/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin kerran vahingossa päätepysäkillä bussiin kun en tiennyt reittiä. Kuski sitten huomasi mut ainoana jälkeenjääneenä ja pysäytti bussin ja käski mun mennä pysäkille oottamaan kun se koukkaa jostaki siihen takasin. Nolotti kyllä hirveesti sillon

Vierailija
16/16 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin kerran vahingossa päätepysäkillä bussiin kun en tiennyt reittiä. Kuski sitten huomasi mut ainoana jälkeenjääneenä ja pysäytti bussin ja käski mun mennä pysäkille oottamaan kun se koukkaa jostaki siihen takasin. Nolotti kyllä hirveesti sillon

Juu, itsekin olisin mennyt jos oltaisiin pyydetty. Ymmärrän jos kuski hakee esimerkiksi viereisestä kioskista jotain tai haluaa tehdä bussin ulkopuolella jotain jolloin ei tietenkään halua jättää matkustajia bussiin yksin. Tai jos haluaa yksinkertaisesti pitää paussin matkustajista tai säätää bussissa jotain asetuksia jne. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän