Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla sosiaalisten tilanteiden pelko

Vierailija
20.07.2018 |

Millainen sosiaalinen elämä teillä on? Monta ystävää? Millaiset tilanteet ovat sinulle vaikeita? Millaisia tilanteita välttelet?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalista elämää, ystäviä yksi, tuttavia kolme.

Vierailija
2/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmia koska ollut propralresepti vuosikymmeniä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sosiaalista elämää täälläkään. Ystävä on mutta ei juuri olla tekemisissä. Sosiaaliset tilanteet hermostuttaa.

Vierailija
4/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi ystävää joista toista näen ehkä kaksi kertaa vuodessa, toista ehkä kuukausittain. Välttelen esim. baareja ja käytännössä muitakin paikkoja joissa voisi tavata tulevan kumppanin, koska ne aktivoivat vanhoja traumoja: menen aivan tolaltani ja pelkään jännittyneenä koska minua esim. lyödään tai puukotetaan tai minut tehdään naurunalaiseksi.

Vierailija
5/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliseen elämääni kuuluu vanhempani, sisarukseni ja sukulaiset. Ystäviä olen saanut netistä, mutta emme ole koskaan tavanneet oikeasti. Töissä on työkaverit.

Jännitän yleisesti kaikkia tilanteita, mutta nykyään pystyn käydä töissä. Pahinta aikaa oli kouluajat. Töissä en joudu olla esillä tms. ja pärjään siellä paremmin. Olen kärsinyt tästä vaivasta 20 vuotta. Pahimmista ajoista tilanne on helpottanut jonkun verran ja tilanteet muuttaneet muotoaan. Esiintymän en joudu missään eli niitä tilanteita ei tule vastaan. Jännitän sen sijaan esim. kaupassa, asioita hoitaessa ja ihmisten ilmoilla liikuskeltaessa. En harrasta mitään ryhmässä tapahtuvaa ja on vaikea saada ystäviä.

Kärsin myös yleisestä ahdistuksesta. Paniikkihäiriö oli pahimmillaan nuorena, mutta vieläkin joskus saan kohtauksia. 

Vierailija
6/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla helpotti kun työn kautta jouduin siedättymään ihmisiin. Nyt ystäviä muutamia ja tuttavia enemmän. Katson olevani jo "niinkuin muutkin."

Vierailija
7/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kanssa kun olen jutustellut niin todella monella on sos.tilanteiden jännitystä/pelkoa

Vierailija
8/8 |
20.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään uusia tilanteita ja uusia ihmisiä. Auktoriteettipelko istutettu lapsuudessa remmin avulla ilmeisestikin. Tutussa ympäristössä pärjään ihan ok tuttujen ihmisten kanssa. Kaupoissa huippii usein ja tulee sellainen outo olo, varsinkin isoissa kaupoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme