Miten saada ulkonäöstä ns. "Luonnollisen kaunis", ilman meikkiä
Eli itse meikkaan päivittäin ja suht paljon, en niinkään pidä ulkonäöstäni ilman meikkiä. Pystyn kyllä siis olemaan myös meikittä ihan missä vaan, tämä ei ole ongelma.
Nyt haluaisin kuitenkin muuttaa tyyliäni luonnollisempaan suuntaan, ja myös ettei tarvitsisi aamulla käyttää niin paljon aikaa laittautumiseen. Hiuksia olen jo värjännyt aika lähelle omaa luonnollista väriä ettei tarvitse niin usein värjätä, säästyy myös hiukset (kasvatus ja paksuuntumis vinkkejä kaipaan myös!)
Eli parhaimmat vinkit kehiin kiitos!
Kommentit (10)
Jos iho ruskettuu nätisti, niin pieni luonnon päivetys tietysti saa kasvojen ihon näyttämään tasaiselta, häivyttää huokosia.
Hoidetut sekä suuhygienistin puhdistamat hampaat ovat osa kokonaisuutta. Luonnollisesti hyvä kotihoito. Ihon hoito sekä auringolta suojaaminen.
Mulla vaikuttaa ihon kunto kovasti siihen yleisfiilikseen, kuinka hehkeä olo on, joten suosittelen laittamaan ihon kosteutuksen kuntoon.
Itsellä toimii seuraava: iltaisin hellävarainen kaksoispuhdistus ensin puhdistusöljyllä ja sitten emulsiolla tai puhdistusmaidolla. Silloin tällöin hieron kasvot konjac-sienellä, se kuorii hellävaraisesti. Kosteuttava kasvovesi, hyaluroniseerumi ja kosteusvoide (ei tarvii ees mitään paksua jankkia enää, kun pesee kasvot hellävaraisilla tuotteilla). Aamuisin huuhtasen vain vedellä ja laitan kosteusvoiteen suojakertoimella. Iho on ihan eri näköinen kuin silloin, kun pesin kuivattavilla tuotteilla :)
Meikkinä kevyt kerros mineraalimeikkiä ja kulmiin kevyesti sävytettyä kulmavahaa.
Kun pikkuhiljaa vähentää meikkiä, niin sitä alkaa pitämään itsestään ilmankin, kun tottuu siihen omaan naturelliin peilikuvaan.
Tosiaan kestoväri kulmiin ja ripsiin. Nypitytä kampaajakäynnillä myös kulmat ellei niiden hoito kuulu omiin vahvuuksiin. Ripsiin on myös saatavilla kestotaivutus, katse avartuu huomattavasti kun ripset ovat kiharretut eikä tarvitse myrkyttää itseään ripsienpidennysten myrkyillä. Säännölliset kampaajakäynnit, hyvin hoidettu iho ja hampaat tekevät paljon. Kiinnitä huomiota kynsiin, opettele kosteuttamaan kädet ja siistimään kynnet sieviksi. Kaikista tärkeintä on se että elät terveellisesti ja voit hyvin, sillä se vaikuttaa väistämättä ulkonäköösi ja luo sille pohjan.
Huolehtii ihosta ja hygieniasta muutenkin. Ei siinä sen kummempaa. Hiuksia ei millään ihmekonsteilla korjata, uudet kasvaa hyvänä ja tuuheena jos niille ei tee muutakuin pesee. Tosin on ihan tavallista, että tukka on luonnostaan ohutta, joten minkäs teet.
Muista puhdistaa kasvot säännöllisesti, esim joka aamu. Itse suosiittelisin Acon ihonpuhdistus tuotteita, ovat toimineet itsellä hyvin. Sitten muista myös rasvata ihoa hyvin. Toiset käyttää tähän kalliita erikoisvoiteita, mutta kookosöljy sopii tähän tarkoitukseen yhtä hyvin. Lisäksi kannattaa myös syödä terveellisesti, paljon vihreää ja erittäin paljon porkkanoita. Näin takaat sen että iho saa oikeita ravinteira eikä rasvotu. Siinä on paljon työn sarkaa, rutiineja ja vaati kärsivällisyyttä mutta kaikki on sen vaivan arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat pääosin vähentää meikkaamiseen menevää aikaa, niin sitten suosittelen kestoväriä kulmiin ja ripsiin. Jos ihon väri kaipaa vähän tasoitusta niin harkitse kevyttä meikkipuuteria meikkivoiteen ja koko sen rumban sijaan, sen levitys vie vain pari minuuttia. Itse pidän Sensain Total Finish-meikkipuuterista (ei Cellular performance, sitä en ole kokeillut), kun löytää sen oikean sävyn niin ei tarvi edes olla kovin tarkka koko naamalle levityksestä vaan sipaisee sitä ongelma-alueille ja se uppoaa ihon luonnolliseen väriin. Siinä on myös spf15, mikä on ollut kiva lisä. Mulla on talvelle vaaleampi ja kesälle tummempi väri, vaihdan vaan kun tuntuu siltä.
Jos iho voi hyvin, pystyy olemaan luonnollisen kaunis vaikka olisi aknenarpia naama täynnä. Pelklä ulkoinen kauneus ei kuitenkaan riitä vaan todelline kauneus on sisälllä ja loistaa sieltä ulos.
Mäkin komppaan tuota ripsien kestotaivutusta (eli ripsipermanenttia) :) Otin itse nyt kesäksi kun kuitenkin uin paljon, värjäytin samalla ripset ja kulmat. Tuo jo paljon huolitellumman vaikutelman. Muuten mulla kanssa vaan meikkipuuteri käytössä ja kevyesti sävyttävä SPF-huulirasva.
Pese naama, kuivaa se. Laita kosteutukseksi manteliöljyä tai arganöljyä pari tipaa. Siinä se.
Jos haluat pääosin vähentää meikkaamiseen menevää aikaa, niin sitten suosittelen kestoväriä kulmiin ja ripsiin. Jos ihon väri kaipaa vähän tasoitusta niin harkitse kevyttä meikkipuuteria meikkivoiteen ja koko sen rumban sijaan, sen levitys vie vain pari minuuttia. Itse pidän Sensain Total Finish-meikkipuuterista (ei Cellular performance, sitä en ole kokeillut), kun löytää sen oikean sävyn niin ei tarvi edes olla kovin tarkka koko naamalle levityksestä vaan sipaisee sitä ongelma-alueille ja se uppoaa ihon luonnolliseen väriin. Siinä on myös spf15, mikä on ollut kiva lisä. Mulla on talvelle vaaleampi ja kesälle tummempi väri, vaihdan vaan kun tuntuu siltä.