Eroon kuukautisista (jokin ehkäisy/lääke tms)?
Nyt iän myötä (39v.) tullut paljon enemmän kipuja melkeinpä koko kierron ajan. Erityisesti ovulaatio sattuu ja kuukautisten alkaessa on kauhea päänsärky jne. Tarviiko tästä kärsiä, kun lapset on tehty, eli raskaus ei enää ole suunnitteilla? Kumppania ei ole. Kohdunpoistoon ei varmastikaan noin vain pääse, ja ehkä se olisikin turhan suuri operaatio.
Kommentit (8)
Minulla on hormonikierukka eikä ole lainkaan kuukautisia.
Minulla on jo toinen hormonikierukka menossa ja todellaki elämän laatu parani sen asettamisen jälkeen. Ei kuukautisia , ei kipuja, mielialat nyt vähän heittelee, mutta rautalääkkeet olen saanut lopettaa ja olen onnellinen.
Vielä yksi raskaus ja pitkä imetys päälle. Voisi kk pysyä poissa jopa noin 2- 3 vuotta. Ok, lapset tehty, niin ei toimi sulla:(
Mulla on ollut hormonikierukka 6 vuotta. Ei kuukautisista tietoakaan tänä aikana.
Vierailija kirjoitti:
Nyt iän myötä (39v.) tullut paljon enemmän kipuja melkeinpä koko kierron ajan. Erityisesti ovulaatio sattuu ja kuukautisten alkaessa on kauhea päänsärky jne. Tarviiko tästä kärsiä, kun lapset on tehty, eli raskaus ei enää ole suunnitteilla? Kumppania ei ole. Kohdunpoistoon ei varmastikaan noin vain pääse, ja ehkä se olisikin turhan suuri operaatio.
Minä pääsin kyllä helposti kohdun poistoon mutta kun munasarjat on niin ei täysin oireeton ole.
Olen syönyt minipillereitä (cerazette) yli kymmenen vuotta eikä kuukautisia ole ollut tänä aikana.
Hormonikierukat 26 vuotta. Ei kuukautisia koko aikana. Eikä vaihdevuosioireita. Nyt poistettiin 57-v. täytettyäni.
Hormonikierukka on kallis, mutta sitten säästää juuri kuukautissiteissä yms.