Mitä elämässä menestyminen tarkoittaa?
Kommentit (16)
Saa sen mitä haluaakin saada. Ja on sitten onnellinen ja tyytyväinen.
Minusta tavoitteiden ei tarvitse olla kohtuullisia kenenkään ulkopuolisen silmissä. Itse haluaisin esim asua puolet vuodesta jossain lämpimässä paikassa, ja vaikka esim äitini suhtautuu tähän epärealistisesti, olisi se minulle menestymistä jos voisin tuon toteuttaa. Muiden tavoitteiden lisäksi. Eli menestymistä on jos voi elää elämää johon on itse tyytyväinen ainakin suurimman osan aikaa, riippumatta mitä toiset on siitä mieltä. En ole tuossa tilanteessa tällä hetkellä.
Elämässä menestyminen ei mielestäni tarkoita mitään. Elämä on liian laaja käsite, että voisi sanoa menestyneen elämässä.
Ehkä siinä mielessä, että on menestynyt useilla eri osa-alueilla ja sanojan subjektiivinen kokemus on, että menestystä on määrällisesti erityismainittavaksi asti.
Minusta sanonta ”hän on menestynyt hyvin elämässä” viittaa kyllä vahvasti rahaan. Ei niin voi sanoa pienituloisesta, vaikka tämä olisi kuinka tyytyväinen ja onnellinen.
Yleensä tuo on naisten käyttämää salakieltä sille että miehellä on joku korkean statuksen työ jossa tienaa mahdolllisimman hyvin, varmaan jotain 3-4t ainakin..
Vierailija kirjoitti:
Minusta sanonta ”hän on menestynyt hyvin elämässä” viittaa kyllä vahvasti rahaan. Ei niin voi sanoa pienituloisesta, vaikka tämä olisi kuinka tyytyväinen ja onnellinen.
Menestyminen ei liity rahaan lähes mitenkään, se on sivutuote mistä tahansa työstä tai perinnöstä.
minusta elämässä menestyminen tarkoittaa sitä, että onnistuu käyttämään lahjojaan ja edellytyksiään. Ei tarvitse saada, mitä haluaa, mutta jos onnistuu tekemään parasta mahdollista siitä, mitä on, on menestynyt.
Minäkin haluaisin lottovoiton ja olla supermallin näköinen ja yhtä viisas kun leena palotie ja haluaisin parantaa sairaan lapseni ja kaikkea muuta, mikä ei toteudu koskaan. Silti pidän itseäni ihan menesyneenä kun mulla on kuitenkin ihan ok taloustilanne ja voin todennäköisesti pitääkin sen sellaisena, olen suurimman osan ajasta ihan ihmismäisen näköinen kunhan en köytö mitään allegisoivaa meikkiä, olen opiskellut hyvän ammatin ja lapsikin on suhteellisen tyytyväinen elämäänsä vaikkei terveeksi tule koskaan.
Pidän itseäni menestyneenä jos pääsen asumaan suureen kivitaloon lämpimään maahan meren rannalle ja voin tehdä mitä milloinkin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestyminen ei liity rahaan lähes mitenkään, se on sivutuote mistä tahansa työstä tai perinnöstä.
Minusta raha on nimenomaan se tuote menestymisessä. Rahalla voi sitten hankkia kaikki hyvän ja yleellisen elämän tunnusmerkit. Jotkut rinnastavat myös vallan menestymiseen, mutta tuskin on ketään jolla on paljon valtaa mutta vähän rahaa.
Kyllä minullakin tulee menestymisestä ensimmäisenä mieleen sanaparit "menestynyt yrittäjä" tai "menestynyt artisti", ja tätä kautta taloudellinen puoli on aika automaattisesti menossa mukana.
Oli kuitenkin positiivinen yllätys lukea ensimmäisten vastaajien näkemys asiaan!
Jos on selvinnyt kamalista oloista muuttumatta itse tunnekylmäksi hirviöksi, silloin on menestynyt.
Bonuksena laaja ymmärrys elämästä ja kyky tuntea myötätuntoa silloin kun tarvii. Lokit ja onninaamat ei myötätuntoa ansaitse. Kyky nähdä, mihin kannattaa energiansa kohdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta raha on nimenomaan se tuote menestymisessä. Rahalla voi sitten hankkia kaikki hyvän ja yleellisen elämän tunnusmerkit. Jotkut rinnastavat myös vallan menestymiseen, mutta tuskin on ketään jolla on paljon valtaa mutta vähän rahaa.
Suomalainen ajattelee tämän väärin, koska niin sen naapurikin, raha on se sivutuote, sillä pärjätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelet kuten populisti kokoomuslaiset perus pk-yrittäjät, tai Trump, huolestuttavaa.
mutta tuskin on ketään jolla on paljon valtaa mutta vähän rahaa.
-kyllähän monet pomot tienaa suht vähän, koska monil aloilla palkat on matalia. :D
Mun mielestä ton menestymisen voi käsittää eri tavoilla, jokainen määrittelee sen itse, mitä se omalla kohdalla tarkottaa. joillekki se on rahaa, joilleki raha = rikkaus. joilleki taas esim rakkaus ja lämpö = rikkaus ja menestyminen.. :))
Omalla kohdallani ehkä sitä, että on henkisesti hyvinvoiva, jota voi jakaa esim. omassa työelämässään, on mukavia ja rakastavia lähimmäisiä. Tulee toimeen omillaan.
Mulle menestyminen ei tarkota automaattisesti rahaa ja valtaa. mulle menestyminen on enemmän lämpöä ja rakkautta. :D
Mielestäni sitä että saavuttaa omia (kohtuullisia) tavoitteitaan. Itselläni se olisi mukava työ, kohtuullinen toimeentulo, perhe.