Finnairin palkintopisteitä 12 000 - mitä niillä voisi tehdä?
Mihin voisi käyttää 12 000 Finnairin palkintopistettä?
Kommentit (36)
Me ostetaan useimmiten lahjakortteja ravintolaan. Royal Ravintolat -ketjulla on hyvä hyötysuhde. Ostetaan yleensä 100€ lahjakortti niin, että maksetaan 50€ rahalla ja loput pisteillä. Noita pisteitä voi käyttää joustavasti, mutta mitä vähemmän kerralla käyttää, sitä arvokkaampia ne on. Finnkinon lippujakin on ostettu, mutta vähän laiskasti jaksettu niitä käyttää, joten suosiolla on käytetty ravintolalahjakortteihin.
Vierailija kirjoitti:
Me ostetaan useimmiten lahjakortteja ravintolaan. Royal Ravintolat -ketjulla on hyvä hyötysuhde. Ostetaan yleensä 100€ lahjakortti niin, että maksetaan 50€ rahalla ja loput pisteillä. Noita pisteitä voi käyttää joustavasti, mutta mitä vähemmän kerralla käyttää, sitä arvokkaampia ne on. Finnkinon lippujakin on ostettu, mutta vähän laiskasti jaksettu niitä käyttää, joten suosiolla on käytetty ravintolalahjakortteihin.
Kiitos vinkistä, täytyykin tutustua ravintolalahjakortteihin :)
Menkää sokos hotelliin. 5000 pisteellä + 40 eurolla saa yön Sokos hotel Originaliin missä päin Suomea vaan.
Yleensä käytän lentoluokan korotuksiin tai uusiin lentoihin, mutta tosiaan Finnairin sivuilta löytyy monia muitakin yhteistyökumppaneita jos ei ole uusia matkoja suunnitteilla. Määränähän tuo ei ole vielä hirveän paljon, joten mitään ihan mahdottomuuksia sillä ei saa.
Ite oon ostanu mm. ravintolalahjakortteja ja lintsin rannekkeita. Valikoima on iso.
Eikö noilla pisteillä jo saa yhden muumimukin hintaan 4 euroa?
Ilmaisia lounaita ei ole. Jotta on 12 000 pistettä, on pitänyt ostaa paljon ylihintaisia FInnairin ja kumppaneiden lentoja. Eli järkevää ei noiden pisteiden kerryttäminen ole.
Jos puolestaan pisteet ovat työmatkoista, on laitonta käyttää niitä omaksi hyödykseen maksamatta kovia veroja.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisia lounaita ei ole. Jotta on 12 000 pistettä, on pitänyt ostaa paljon ylihintaisia FInnairin ja kumppaneiden lentoja. Eli järkevää ei noiden pisteiden kerryttäminen ole.
Jos puolestaan pisteet ovat työmatkoista, on laitonta käyttää niitä omaksi hyödykseen maksamatta kovia veroja.
No tuo määrä ei kyllä tosiaan vaadi vielä montaakaan lentoa. Esimerkiksi yhdestä edestakaisesta Aasian lennosta saa jo enemmän. Euroopan matkojakin tarvitaan vain muutama. Usein ne Finnairin lennot on jopa halvimmat, ainakin jos vertaa vain suoria lentoja.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on n 50 000 ja niitä kertyy koko ajan lisää. Asuinmaani ja Suomen välillä järkevin yhteys on Finnairin kumppani, joten pisteitä kertyy enemmän kuin ehtii tuhlata. Jossain vaiheessa pitää tehdä pari lomamatkaa niillä. Ja lapsille kertyy omansa, joten pääsemme reissuihin yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä muuten paikkansa lainkaan ;D Helsingistä Frankfurtiin toistuvasti 139 tai 149 euroa _suora_ lento. Halvempaa et löydä. Tätä väliä sahannut itse jo vuosia, joten tuntuu ihan itselleni plussalta vain nuo kyseiset pisteet. Kertokaa lisää vain, mihin olette käyttäneet!
Mä käytän keskimäärin kerran vuodessa Euroopan lentoon. Nythän kun se pistejärjestelmä muuttui niin että pisteet ei vanhene niin tilanne on loistava kun ei ole "pakko" käyttää niitä pois. Riittää kunhan on pistetapahtuma max 18kk välein niin ne ei vanhene.
En käyttäisi vielä mihinkään. Kerrytä lisää niin saat palkintolennon, 15000 p riittää Pohjois-Euroopan lentoihin.
Mä olen käyttänyt niitä konserttilippujen tms ostossa. Matkustan tosi harvoin lentäen, viimeksi 2v sitten enkä tiedä, milloin seuraavan kerran.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee jotain 200000 palkintopistettä joka vuosi ja käytän ne mihin huvittaa. Olkoot vaan laitonta, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi Cathay Pacificin lennoista saa 100 % pisteet, myös halvimmista lipuista. Menopaluulennosta Helsingistä Singaporeen tms. saa noin 25 000 pistettä, maksaa noin 400 €.
Mihin muut käyttävät pisteensä?