Esimieheni pyysi minua vasikoimaan! :(
Tilanne tuntuu ihan absurdilta. Onkohan ketään muuta suorin sanoin pyydetty tekemään tällaista?
Kyseessä on pienehkö yksityinen yritys. Esimieheni pyysi minut huoneeseensa ja antoi työtehtäväkseni raportoida hänelle mistä asioista ja millä tavalla käydään keskusteluja silloin, kun hän ei ole kuulemassa. Korosti, että mun pitää raportoida tarkasti, kuka sanoi ja mitä, kirjallisesti. Perusteli tätä työtehtävääni huonolla ilmapiirillä ja sillä, ettei muuten saa selville mitä työpaikalla oikeasti tapahtuu. Tehtävä on salainen eli en saa kertoa työkavereilleni tästä pomon toimeksiannosta.
Tuntuu pahalta ja ahdistavalta ja alkuun olin jo kieltäytymässä koko hommasta, mutta kuitenkin myönnyin siihen. Olen tiimin sihteerinä avokonttorissa, jossa työskentelee myös muunlaista työtä tekeviä. Alaa en nyt viitsi tarkemmin kertoa.
Kommentit (23)
Ei ole ihme että työpaikalla on huono henki jos pomon johtaimistaidot on tuota tasoa.
Sanot että kerrot jos kuulet jotain kertomisen arvoiista, ja sitten et kerro mitään. JOS pomo kysyy niin sanot eetet ol ekuulut mitöön ihmeempää. Sinähän itse päätät mikä sinusta on kertomisen arvoista.
Ja ala katsella uutta työpaikkaa.
Keskisellä töissä, tuttua touhua. En suostuisi.
Rehelliselle suomiduunarille esimies ja johto ovat vihollisia, joille pitää tehdä vahinkoa aina kun kykenee. Oletko insinööri vai muutenko et tajua selvää asiaa?