Kissan sterilointi helteellä
Olen tässä kahden vaiheilla peruutanko tyttökissan steriloinnin perjantaina, kun pelkään että haava ei parane tässä kuumuudessa ja tulehtuu. Kamalaa myös pistää päähän joku tötterö tai päälle sukkapuku. Mitä tekisitte ja miten omien tyttökissojenne haavat ovat parantuneet?
Kommentit (4)
Minulla ollut useampikin tyttökissa, samoin poikia. Poikien sterilointi on läpihuutojuttu, todella helppo ja toipuu alta aikayksikön.
Tytöillä joudutaan avaamaan vatsaonteloa, mutta haava on pieni. Mitään tötteröä tai muuta ei ole koskaan tarvittu kunhan pitää huolen ettei kissa pääse repimään tikkejä. Tytötkin toipuu nopeasti, eikä meillä ainakaan ole koskaan mitään tulehduksia ilmennyt.
Jos olet epävarma, soittele lääkärille ja kysy mitä suosittelee!
Jätä seurantaan eläinlääkäriin jos mahdollista, niin huolehtivat että tokkurainen kissa saa tarpeeksi ravintoa, sellainen haavapuku on nartuille paras suoja tikkejen kanssa, näitäkin voit sieltä eläinlääkäriltä kysyä.
Netistä löytyy ohjeet miten suorittaa sterilointi itse, säästyy rutkasti rahaa
Ei ole kissaa. Soittaisin lääkäriasemalle ja kysyisin että kannattaisiko siirtää syksympään.
Itselle tehtiin pieni operaatio kolme viikkoa sitten, ja tuntuu että ei parane lämmön takia. Isommistakin leikkauksista olen selvinnyt nopsemmin.
Toki Kisu pitää olla sisällä tai valjaissa, kunnes on leikattu..
tuo kaulurin pitäminenkin olisi varmasti ikävää.
Tsemppiä!