Mulla hiusväriallergia. Kampaaja sanoi että raidoittamallakin saisi laitettua tummempaa väriä
Kokemuksia? Hirvittää jos alkaa taas kutisemaan.
Kommentit (18)
Voi värjätä jos ei varmasti pääse väri iholle. Eli raidoitus tai latvojen liukuvärjäys onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Voi värjätä jos ei varmasti pääse väri iholle. Eli raidoitus tai latvojen liukuvärjäys onnistuu.
Mites pesun aikana? Tarkoitus ei ole ihan tummaa vaan jotain rusehtavaa. Nyt liian vaaleaksi mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Tumman varit ovat todella allerghisoivia ja niille herkistynyt voi saada todella rajun reaktion jos jatkaa varjaamista. Ehka voisit kaantya ekokampaajan puoleen ja tehda varjayksen kemikaalittomila kasvivareilla?
Niin. Tuommoistakin voisi miettiä. Eikö ne kutita?
Pystytkö laittamaan jotain kasviväriä? (Ei synteettistä mustaa hennaa, vaan nimenomaan kasviväriä). Olen allerginen hiusväreille, mutta luonnonhenna ja muut kasvivärit eivät aiheuta reaktiota.
En ole kokeillut kasvivärejä, pitäisi varmaan testata.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää värjätä?
On paljin harmaita.
laita tuuhennokset teippipidennyksillä
kalliiksi tulee mutta värejä kymmeniä:)
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö laittamaan jotain kasviväriä? (Ei synteettistä mustaa hennaa, vaan nimenomaan kasviväriä). Olen allerginen hiusväreille, mutta luonnonhenna ja muut kasvivärit eivät aiheuta reaktiota.
Henna on muuten yksi pahemmista allergiaa aiheuttavista väreistä. Herkistyminen tapahtuu vähitellen. Jos et vielä saa oireita, voit saada niitä myöhemmin.
On se kumma, kun jotkut vaalentavat tukkaansa harmaanvalkoiseksi ja toiset haluavat peittää oman luonnollisen harmaantumisensa.
Harmaantuvassa tukassa ei ole mitään vikaa. Päinvastoin.
Minä lopetin tukan värjäämisen viisi vuotta sitten ja tykkään tukkani luonnollisesta väristä. Samalla säästyy rahaa, kun ei tarvitse maksaa kampaajalle. Ja päänahkakin kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henna on muuten yksi pahemmista allergiaa aiheuttavista väreistä. Herkistyminen tapahtuu vähitellen. Jos et vielä saa oireita, voit saada niitä myöhemmin.
Sinä epäilevä alapeukuttaja, lue tämä juttu loppuun asti. Vaikuttaa siltä, ettei juuri ole olemassakaan täysin turvallisia värjäysaineita, jotka eivät aiheuta kenellekään minkäänlaisia yliherkkyysoireita.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Tumman varit ovat todella allerghisoivia ja niille herkistynyt voi saada todella rajun reaktion jos jatkaa varjaamista. Ehka voisit kaantya ekokampaajan puoleen ja tehda varjayksen kemikaalittomila kasvivareilla?
Kemikaalittomia värejä ei ole.
Ymmärrän sinua hyvin! Minulla oli sama ongelma, aiemmin värjäilin hiuksiani huolettomasti markettiväreillä ja kampaamossa, raskauksien ja imetyksen ajan pidin taukoa. Seuraavan kerran kampaamossa kestovärjätessä päänahka huusi hoosiannaa, hiuspohja oli viikon niin arka ja kutiseva, että en ole ajatellutkaan kokeilevani voimakkaita kemikaaleja sisältäviä kotivärejä sen jälkeen.
Harmi, hiukseni olivat kasvaneet pitkiksi ja olivat muiden mielestä tosi kauniit, itse olin niin kiinni siinä ’värittömyydessä’, että menin ja leikkasin lyhyeksi kun mielestäni ruskean sävy oli niin pliisu.
Lyhyessä malli pelasti vähän värittömyydeltä, mutta pituus ei tuntunut omalta lain. Kaveri neuvoi hennavärien olevan hyviä, rohkaistuin kokeilemaan ensin luonnonhennalla, se toi kaunista kiiltoa ja punertavuutta tukkaan eikä päänahassa tai muuten tuntunut mitään kummallista. Tosin neljännen kerran luonnonhennalla tukka muuttui ihan punaiseksi ja se ei oikeastaan sopinut minulle lainkaan, hennaväri kun kerrostuu hiukseen :).
Kokeilin siihen päälle Khadin pähkinänruskeaa ja se tasoitti värin juuri sellaiseksi kun haluan, ei näytä kovalta värikypärältä vaan kiiltävältä ja luonnolliselta mutta selkeästi on joku ruskean ’väri’. Nyt sitten tällä mennään ja tukkakin kasvanut jo olkapäille, ongelma on ratkaistu!
Jos sulla on paljon harmaita ja haluat kokeilla hennaa, kannattaa ensin värjätä punaisella pohjaa ja sitten vasta ruskeaa päälle, muuten sävy voi olla vihertävä. :) Aika hyvin apuja saa esimerkiksi Ruohonjuuresta missä noita tuotteitakin on paljon kaupan. Hennavärjäily on aluksi vähän työlästä ja lopputulos riippuu oman hiuksen laadusta ja väristä, mutta olen ollut ihan hurjan tyytyväinen. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun jotkut vaalentavat tukkaansa harmaanvalkoiseksi ja toiset haluavat peittää oman luonnollisen harmaantumisensa.
Harmaantuvassa tukassa ei ole mitään vikaa. Päinvastoin.
Minä lopetin tukan värjäämisen viisi vuotta sitten ja tykkään tukkani luonnollisesta väristä. Samalla säästyy rahaa, kun ei tarvitse maksaa kampaajalle. Ja päänahkakin kiittää.
Mun päässä on tosi paljon harmaata ja värjäsin ne pois heti, jos en olisi allerginen. Mun harmaat hiukset on sellaisia paksuja, jotka sojottaa ihan eri suuntaan kuin muut hiukset. Kamalan näköisiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä epäilevä alapeukuttaja, lue tämä juttu loppuun asti. Vaikuttaa siltä, ettei juuri ole olemassakaan täysin turvallisia värjäysaineita, jotka eivät aiheuta kenellekään minkäänlaisia yliherkkyysoireita.
Minä en kyllä huomannut kohtaa jossa väitettäisiin hennan aiheuttavan väreistä eniten allergiaa. Päinvastoin reaktioiden sanotaan olevan harvinaisia ja vähäisiä.
Kaikki kasvivärit eivät sisällä hennaa. Jos tavoitteena on ruskea väri, niin silloin hennaa ei lisätä. Käy kampaajalla, joka käyttää kasvivärejä. Tulee kiiltävä ja luonnollinen sävy, joka haaletessaan ei jätä edes juurikasvua. Eikä kutita, itse värjäsin eilen kampaajalla. Olen herkistynyt synteettisille väreille jo vuosia sitten. Tätä uskallan käyttää, ja toimii joka kerta.
Allergisoiduin tosi pahasti vuosikausien hiusten tummaksi värjäämisen jälkeen. Kokeilin alkuun myös raitoja mutta seuraava yö värjäyksen jälkeeen oli kamala. Kutina alkoi kun värjätyt hiukset koski päänahkaa.
Elumen suoraväristä ei tullut oireita mutta lopulta väsyin siihenkin hommaan ja nykyään mulla on talvisin nätti ruskea ja kesällä vaalea tukka luonnostaan. Onneksi ei vielä ole harmaita, myöhemmin pitää päättää pysynkö luomuna vai etsinkö jotakin muuta.