Sulo & Sointu lasten nimeksi?
Tullaanko lapsia kiusaamaan jos annamme pojalle nimeksi Sulo ja tytölle Sointu?
Kommentit (16)
Mitä tulee kiusaamiseen, sitä on vaikea tietää ennakkoon. Kiusata voi vaikka mistä eri syistä. Itse en muista, että ketään olisi kiusattu koulussa nimen vuoksi. Syyt olivat yleensä jossain muualla. Jos nimivalinta mietityttää voit toki antaa miettimäsi nimet toiseksi nimeksi ja antaa jonkin yleisemmän etunimen.
Tosta Sulosta en oikeen tiedä. Ihan kiva nimi ja näin mutta mun mielestä ei oikein sovi isommalle lapselle tai aikuiselle. Sointu on parempi. Ja Sulosta mulle ainakin tulee mieleen jotenkin koiran nimi, kun tosi monen koiran nimi on Sulo.
Minusta ihanat nimet!suloa voidaan kyllä kiusata:(
Kivat nimet. Kiusaamisen kannalta tärkeintä on että lapset saa hyvän itsetunnon.
Nykyään kun on vierasperäisiä nimiä paljon, ei kiusata. Sulo on sopivan helppo lausua.
Soinnusta en tykkää. Sulo on ihana.
Kunhan eivät ole kaksoset ja aina samassa seurassa.
Ihanat nimet ! Ja en usko että nimistä tullaan kiusaamaan, niinkuin jo joku sanoikin niin en omalta kouluajalta muista että ketään olisi juuri nimen takia kiusattu, vaikka joillakin olikin hieman harvinaisempiakin nimiä. Sulo nimi tuskin mikään ennenkuulumaton tänäpäivänä on itse tiedän ainakin yhden sulon ja useamman sisun jotka ovat päiväkoti-ikäisiä.
Sulo merkitsee viehkeyttä ja kauneutta.
Sointu on musiikkitermi.
Kumpiakin nimiä on annettu sekä miehille että naisille.
Sulo on mielestäni liian naisellinen nimi miehelle.
Kauno ja Tenho ovat samantyyppisiä.
Sisu ja Saga
Hugo ja Saga
Sointu ja Ensio (Ensio tarkoittaa ensimmäistä)
Soila ja Samuel (Samuli)
Saima ja Soini
Silva ja Salomo (Salomon)
Sointu ja Aatos
Soile ja Eeli
Saima ja Elmo
Soile ja Joel
Soile ja Ilmo
Silva ja Oiva
Sointu ja Sampo
Silva ja Severi
Laila ja Taito
Suoma ja Maunu
Suoma ja Magnus
Sylvia ja Aatos
Sointu ja Tuomo
Hellin Sulosointu
Viljam Tenhoarmas
Suoma Sulosointu
Vinski Sulevi
Viivi Sointuhelinä
Visa Sulevi
Iltasanomissa oli vasta juttu "Mikä lapselle nimeksi? Testaa 6 asiaa ja vältä karut virheet."
Jos epäröit nimen annossa, ehkä on parempi miettiä jokin toinen nimi.
Sulo on monessa Euroopan maassa tunnettu roskapönttöjen tuotemerkki, joka lukee isolla pönttöjen kyljessä. Nimi saattaa herättää hilpeyttä ulkomailla, mikäli pikku Sulo päätyy isona kansainvälisiin tehtäviin.
Sulo sopii suloiselle vauvalle, mutta myöhemmin voi olla vaivautunut olo, kun täytyy esitellä itsensä Sulo Lutusena.
Siilas ja Salme
Niilo ja Laila
Matias ja Silva
Oula ja Soila
Sointu nimessä häiritsee se, kun täytyy miettiä, onko kyseessä mies tai nainen.
Mun mielestä ihan kamalia, en tykkää. Mutta makunsa kullakin.