Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teidän kalkkis-mammojen on varmaan mahdotonta käsittää: minulla on 3 luottokorttia, ei ollenkaan pankkikorttis

Vierailija
18.07.2018 |

En milloinkaan käytä käteistä. Edes matkoilla. Käytän aina luottokorttia.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ymmärrettävää. Minäkin olen ollut köyhä.

Vierailija
2/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemissä vain köyhät käyttää luottokorttia? Selvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what.

Vierailija
4/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sillä ylpeilisi kun rahaa on niin vähän että joutuu luottokorttivelkaa hankkimaan ja vieläpä kolmella eri kortilla, kun yksi ei riitä.

Vierailija
5/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovi keksittiin 1860-luvulla ja olin tosiaan paikalla silloin. t. kalkkis

Vierailija
6/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä meidän pitäisi nyt tähän sanoa? Itse en edes muista koska olisi viimeksi maksanut jotain käteisellä. 

Vierailija
7/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en sillä ylpeilisi kun rahaa on niin vähän että joutuu luottokorttivelkaa hankkimaan ja vieläpä kolmella eri kortilla, kun yksi ei riitä.

En ole ikinä ymmärtänyt tätä logiikkaa. Pitää ne luottokorttien saldotkin maksaa. Yleensä sellaiset ihmiset, joilla on ohgelmia raha-asioiden suhteen, käyttävät käteistä. 

Vierailija
8/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 19 pikavippiä muttei yhtään rahaa

Vierailija
9/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessakin voidaan Ruotsin tapaan parin kolmen vuoden sisällä kieltää käteisen käyttö.

Vierailija
10/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksat luottokorttien koko saldot aina kuun lopussa (kuten minä teen, mutta mulla on vaan yksi luottokortti - mitä sitä monella edes tekee), niin eipä tuossa sitten ole mitään, mikä ei olisi mahdotonta käsittää. 

Itse maksan pikkuostokset tosin pankkikortilla (eli käteisellä) kun kaikkialla ei luottokortti edes käy; mutta isommat ostokset myöskin luottokortilla. Ja ulkomailla nostan kyllä käteistä luottokortilla kun ei kaikissa maissa voi maksaa korteilla yhtä nohevasti kuin Suomessa. 

Vierailija
11/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kemissä vain köyhät käyttää luottokorttia? Selvä.

Nyt ei puhuta kotiseudustasi.

Vierailija
12/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ymmärrä sitä, että luottokorttia voi käyttää myös maksukorttina, jolloin koko lasku maksetaan kerralla pois. Maksuaikaa on reilu kuukausi.

Ja miksikö sitten näin niin eli itse ostan kaikki isommat ostokset luottokortilla. Siinä on se turva, että rahat saa takaisin, jos vaikka myyjän firma menee konkurssiin ennen tavaran saamista (esim. huonekalut, matkatoimistot). Eli vaikka tilillä olisikin rahaa maksaa se tonnin ostos ’käteisellä’, niin maksan aina luottokortilla. Lisäksi pankki myöntää lisäturvan näin tehtyihin ostoksiin. Ulkomaan ostokset netin kautta maksan myös luottokortilla tottakai. Tosin PayPalin kautta.

Työn puolesta tarvitsee myös oman erillisen luottokortin, koska esim. lentoliput pitää ostaa ja maksaa ensin itse ja hakea rahat kululaskulla. Rahojen saamiseen menee ainakin viikko. Esim. yhteen työreissuun täältä lentämällä Helsinkiin menee kevyesti 500-600 euroa. Typerä olisi maksaa tuollaisia summia omalta käyttötililtä pankkikortilla. Ja kyseessä on todella iso kansainvälinen yritys, ei mikään kahden ihmisen nyrkkipaja.

Luottokortteja on minulla useita eli sekä Visaa että Mastecardia. Näin varmistan senkin, että aina on mukana maksuväline, mikä toimii. On käynyt ihan Prismassakin niin, että on ollut vikaa kassajärjestelmissä niin, ettei debitpuoli ole toiminut, mutta creditillä pystyi maksamaan. On mulka käteistä rahaakin aina kotina jemmassa useampi satanen...

Vierailija
13/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä saa yhteen korttiin tarpeeksi suurta luottorajaa?

Vierailija
14/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on 4 luottokorttia. En ole av-mamma vaan sinkku. Yksi korteista tosin on käytössä, muut lepäävät kaapissa.

Vierailija
15/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö sitä, että jos hakee pankista lainaa ja omistaa vaikkapa 3 luottokorttia, joiden kaikkien luottoraja on esim. 5000 e, sinulla katsotaan olevan koko ajan 15 000 euroa velkaa. Se ei ole eduksi kun lainanmaksukykyä katsotaan.

Vierailija
16/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkä saa yhteen korttiin tarpeeksi suurta luottorajaa?

Järkevällä reissaajalla on aina vähintään Visa ja Mastercard, niin ei jää reissussa pulaan. Lisäksi vielä järjevämpi ottaa eri luottokortin netistä maksamista varten, johon voi ruuvata erilaiset turvarajat. Typerää olisi minusta olla yksi luottokortti jollain kuuden tonnin luottorajalla.

Vierailija
17/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En milloinkaan käytä käteistä. Edes matkoilla. Käytän aina luottokorttia.

evvk

Vierailija
18/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö sitä, että jos hakee pankista lainaa ja omistaa vaikkapa 3 luottokorttia, joiden kaikkien luottoraja on esim. 5000 e, sinulla katsotaan olevan koko ajan 15 000 euroa velkaa. Se ei ole eduksi kun lainanmaksukykyä katsotaan.

No en minäkään antaisi lainaa tavan duunarille, jolla on kolme luottokorttia viiden tonnin luottorajalla. Tosin harva niitä taitaa edes saada noin vaan. Itselläni on kolme luottokorttia, tosin huomattavasti pienemmällä luottorajalla. Ei tuo näytä lainan saamisen esteenä olevan, kun pankista soitellaan ha kysellään, että olisiko tarvetta lisälainalle... monta kertaa olen nauranutkin, että hirvittävä homma oli suunnilleen saada eka asuntolaina eli kun lainaa oikeasti tarvitsi. Mutta nyt, kun sitä ei halua enää ottaa, niin tyrkyttämällä tyrkytetään.

Vierailija
19/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan aina kaiken luotolle ja maksan kerran kuussa kaiken pois. Tiliote pysyy siistinä, helpompi seurata kulutusta ja takuuasiatkin toimii ja voi saada tiettyä lisäturvaa Master Goldilla.

Vierailija
20/22 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minullakin, enkä myöskään käytä koskaan käteistä. Mitä ihmeellistä siinä on?

T. Mummo 61 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi