Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edunvalvojana - Mistä tiedot päämiehen varallisuudesta (pankit)

Edunvalvoja 2018
18.07.2018 |

Edunvalvonnan alettua maistraattiin pitää toimittaa 3:n kuukauden kuluessa alkutili päämiehen varallisuudesta.

Pitääkö mun soittaa joka ikinen maailman pankki läpi, vai onko olemassa jotain keskitettyä palvelua josta saan tiedot, missä päämiehellä on varallisuutta?
Päämies on koomassa joten en voi hänelä kysyä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pääse hänen asuntoonsa?

Vierailija
2/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö pääse hänen asuntoonsa?

No eihän se välttämättä mitään auta. Kaikki ihmiset eivät ole loogisia ja pidä asioista paperimappeja tms.

t. sivustaseuraaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen.

Asunnosta kerätyn paperivuoren perusteella mm. S-pankista ei ole tullut tiliotteita tai mitään muutakaan ikinä, paitsi 3:n vuoden takaa löytyi verkkopankkisalasanalista (ihmiselle joka ei tietokonetta osaa käyttää) jonka perusteella osasin mennä S-pankkiin ja kappas, siellähän oli tili jossa varallisuutta.

Vierailija
4/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti kannattaa kaivella, jos on edes ihan normaalisti pedantti niin jotain pankki/varainhoitotalojen papereita pitäisi löytyä. Lisäksi verotiedoissa (ota yhteyttä verottajaan jos et löydä esim kevään veroehdotusta) näkyy varat ja velat, mm pörssiosakkeet ja asunnot. Eikä niitä pankkeja nyt niin montaa ole, jokaiseen vain yhteys jos on vähänkin epäilys että jossain jotain säästöjä/sijoituksia/lainoja on.

Vierailija
5/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Isälläni voi olla esim. pankkitili Sveitsissä, mutta edunvalvoja ei ole selvittänyt asiaa (en ole siis minä).

Kai sen saa issän kuoleman jälkeen vielä selville, "kivaa" vain, että siitä voi itseäni paremmin tietää isäni vaimo, joka on ahne lokki.

Vierailija
6/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tapauksessa kyllä suosittelen, että soittelet kaikki pankit läpi. Ja tosiaan veroehdotuksesta kannattaa katsoa tiedot osakkeista, rahastoista jne.

Jos nyt kuitenkin omaisuusluettelosta jää jotain pois sen vuoksi, että et ole löytänyt siitä tietoa, toimita tieto maistraatille jälkikäteen (sitten kun tieto ko. omaisuudesta tulee esiin). Uskon maistraatin suhtautuvan täydennykseen ymmärtäväisesti tällaisessa tapauksessa. Yleensähän edunvalvonta alkaa selvästi yksinkertaisemmassa tilanteessa, jossa on joku, jolla on kohtuullisen hyvä yleisnäkemys siitä, mitä kaikkea päämies omistaa.

Toinen edunvalvoja

Vierailija
7/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Isälläni voi olla esim. pankkitili Sveitsissä, mutta edunvalvoja ei ole selvittänyt asiaa (en ole siis minä).

Kai sen saa issän kuoleman jälkeen vielä selville, "kivaa" vain, että siitä voi itseäni paremmin tietää isäni vaimo, joka on ahne lokki.

Itse olet ahne lokki. Mitähän isäsi tuumaisi, kun tietäisi että sinä olet heti nokkimassa hänen sydämen valittuaan, kun silmä välttää, korppikotkamaisesti hyökkäät heti tilaisuuden tullen isäsi itse itselleen valitseman rakkaan puolison kimppuun. Jos olisin isäsi, niin ihan aivan taatusti olisin keinotellut niin, että et pääse lokkeilemaan haudalleni kuoltuani, vaan kaiken minkä voisin, antaisin vaimolleni.

Hyi.

Vierailija
8/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet ahne lokki. Mitähän isäsi tuumaisi, kun tietäisi että sinä olet heti nokkimassa hänen sydämen valittuaan, kun silmä välttää, korppikotkamaisesti hyökkäät heti tilaisuuden tullen isäsi itse itselleen valitseman rakkaan puolison kimppuun. Jos olisin isäsi, niin ihan aivan taatusti olisin keinotellut niin, että et pääse lokkeilemaan haudalleni kuoltuani, vaan kaiken minkä voisin, antaisin vaimolleni.

Hyi.

Rahalla ei ole väliä, kunhan ahneesta lokista pääsee lopullisesti eroon. Lapsi ei sitä lokkia ole sukuunsa valinnut.

Vierailija
9/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi.

En ole, kun isäni nimenomaan on halunnut hänen sukunsa perinnön tulevan minulle, mutta joutui tasapainoilemaan vaimon kiukuttelun kanssa, kun hän oli kade mulle. HEidän yhteinen ulkomaanasuntonsakin on MUN, isä laittoi sen nimiini, eikä heille puoliksi, hah, tai edes itselleen, joten älä rupea räpättämään, etteikö isän varat kuulu kaikki minulle.

Vierailija
10/10 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hiukan ohi....Tein edunvalvontasopimukseni pankin lakimiehen kanssa ja edunvalvojina tulevat olemaan 2 lastani jos/kun sen tarve tulee.Välittömästi molemmat lapseni saivat tilitietoni nettipankkiinsa ja kummatkin kokivat sen erittäin kiusalliseksi asiaksi.Eli tässä tapauksessa tili merkattu jo sopimukseen.Toki tilejä,varallisuutta voi olla ja on myös minullakin.Asia jäi vaivaamaan myös minua juurikin tuon lasteni kokeman kiusallisuuden vuoksi.