Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkä liitto ja perhe pian katkolla? / Miehen lapsihaaveet heränneet

Vierailija
18.07.2018 |

Tilanne se, että olemme miehen kanssa olleet yhdessä 16v. Kaksi lasta on 8v ja 4v. Kaikki kunnossa; talo, raha, lastenkasvatus ja se sukupuolielämäkin parempaa/vilkkaampaa kuin vuosiin. Kun vauva-ajathan rokottaa tuota joka parilla aina väkisinkin. Notkahduksesta on kuitenkin selvitty ja vuosi sitten menin sterilisaatioon. Ei suuria riitoja tai tyytymättömyyttä. Arki sujuu ja nyt kun lapset eivät ole enää ihan pieniä olen ainakin itse alkanut nauttia tästä perhe-elämästä enemmän; on helpompi ottaa omaa aikaa, tehdä perheen kesken esim. lomamatkoja jne.

Sterilisaatio lähti minun aloitteestani ja on toistaiseksi ollut yksi parhaista päätöksistäni ikinä. Tiedän että minä en enää halua lisää lapsia ja tieto siitä tuntuu hyvältä. Mies ei ottanut kantaa suuntaan tai toiseen. Ei vastustanut ja on toisaalta ollut sitä mieltä, että kaksi lasta riittää oikein hyvin.

Kunnes nyt sitten kävi niin, että riittääkö sittenkään?

Mieheni on aktiivisesti mukana lasten harrastustoiminnassa. Siellä liikkuu luonnollisesti myös näiden lasten vanhempia; isiä ja äitejä. Nyt sitten olen laittanut merkille, että eräs yh-äiti on käynyt tässä viimeisen puolen vuoden aikaan läheiseksi mieheni kanssa.

Ja nyt; eivät ole kuulemma mitään tehneet (toisaalta saunailtoja on ollut joten....), mutta tämä nainen ilmoitti, että on hyvin ihastunut mieheeni. Ja onko tuo ihme; pitkä ja komea, hyvässä kunnossa, perheensä elämässä aktiivisesti mukana oleva isä, jolla myös samat kiinnostuksen kohteet kun tällä toisella naisella (mm. juuri lasten valmennus).

Ja mies; no jonkinlaista kriisiä kai tuo potee. On varmasti imartelevaa, että tämä nainen on kiinnostunut (on oikein kivan näköinen ja mukava tapaus) ja puntaroi nyt vuoden sisään noussutta toivetta siitä, että jos hän sittenkin vielä niitä lapsia haluaa. Oli nimittäin tullut miehellä ja tällä toisella äidillä puheeksi lapset. Siihen mies oli kertonut, että minä en lisää lapsia halua (mikä ei ole mikään salaisuus) ja tämä toinen oli puolestaan ilmoittanut, että hän vielä ehdottomasti haluaa toivon mukaan kaksikin.

Mustasukkainen en ole ollut kosksaan; jos ovat panneet, niin samapa tuo. Enkä ala kenessäkään väkisin roikkumaan. Rakastan miestäni ja olen sitä mieltä, että meillä voisi olla hyvä loppuelämä edessä yhdessä vanheten ja lapset kotoa pois kasvattaen. Se on kuitenkin valintakysymys.

Nyt en ole varma, mitä mieheni tulee valitsemaan ja johonkin tästä piti nyt avautua.

Onko kenelläkään täällä käynyt niin, että mies on lähtenyt pitkästä ja hyvästä liitosta lapsihaaveiden perässä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ero tulla.

Vierailija
2/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimies lähti lapsensa harrastuskaverin yh-äidin matkaan. Ero tuli itselleni yllätyksenä, olivat olleet naimisissa noin 10 vuotta ja lapsista pienin oli vasta 2 v. Tuskin lähti lapsihaaveiden perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että miehelläsi on ohimenevä auringonpistos. Sillähän on joa kaksi lasta jokapäiväisessä elämässään.

Vierailija
4/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tosi kurjaa. Itse periaatteessa halusin kolmannen lapsen, mutta en olisi varmaan lähtenyt yrittämään ilman miehen aika voimakasta toivetta. Suostuin koska mies on todella, todella osallistuva isä ja ollut 2v hoitovapaallakin.

Kuulostat fiksulta ja tasapainoiselta ihmiseltä ja varmasti löydät uuden kumppanin, jos ero teille tulee ja jos sitä haluat. Miehesi on urpo, kun ei tajua mitä menettää. Kuulostaa vähän siltä, että on keksinyt tuon lisää lapsia -haaveen saadakseen perusteltua itselleen tän ihastuksensa.

Vierailija
5/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna aloittaisin aktiivisen osallistumisen lapsesi harrastuksiin yhdessä miehesi kanssa.

Vierailija
6/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että miehelläsi on ohimenevä auringonpistos. Sillähän on joa kaksi lasta jokapäiväisessä elämässään.

Niinpä. Toivottavasti tuo mies ymmärtää ajatella että lähtiessään uuden naisen ja uusien lapsien perään hän menettää jokapäiväisen arjen olemassa olevien lasten kanssa..

Vierailija
7/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

---Mieheni on aktiivisesti mukana lasten harrastustoiminnassa. Siellä liikkuu luonnollisesti myös näiden lasten vanhempia; isiä ja äitejä. Nyt sitten olen laittanut merkille, että eräs yh-äiti on käynyt tässä viimeisen puolen vuoden aikaan läheiseksi mieheni kanssa.

Ja nyt; eivät ole kuulemma mitään tehneet (toisaalta saunailtoja on ollut joten....), ---

Haistan provon. Lasten harrastustoimintaa, jossa lasten vanhemmat järjestävät keskenään saunailtoja?

Vierailija
8/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso että jää maksupuolelle.Millaiset tulot.Sellaset elarit.

Vierailija
9/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

---Mieheni on aktiivisesti mukana lasten harrastustoiminnassa. Siellä liikkuu luonnollisesti myös näiden lasten vanhempia; isiä ja äitejä. Nyt sitten olen laittanut merkille, että eräs yh-äiti on käynyt tässä viimeisen puolen vuoden aikaan läheiseksi mieheni kanssa.

Ja nyt; eivät ole kuulemma mitään tehneet (toisaalta saunailtoja on ollut joten....), ---

Haistan provon. Lasten harrastustoimintaa, jossa lasten vanhemmat järjestävät keskenään saunailtoja?

Osa seuroista saattaa kerhoilla oikein kunnolla, innostuneen ydinporukan kanssa.

Vierailija
10/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ymmärsin tuon niin että miehellä on ollut jotain saunailtoja, ei välttämättä juuri lasten harrastustoimintaan liittyen.

Vierailija
11/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitää  lopettaa käyminen samassa harrastuksessa kuin tuo yh-vamppi - sillä muuten hän ei kunnioita avioliittoanne!

Vierailija
12/12 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saunailtoja on tosiaan tapana järjestää kahdesti vuodessa, kun on todellakin tuo muutamien vanhempien aktiivinen ydinporukka + muutama valmentaja. Keväisin kauden päättyessä ja joulun alla pikkujoulut. Ja joo; ihan lasten harrastushommiin liittyen. Ja sen verran hommia tekevät, suunnittelevat jne. että ovat saunailtansa ansainneet.

Mikäli ero tulee, ei minulla ole hätää taloudellisesti tai muutenkaan. Ei tästä isoa riitaa saa aikaiseksi rahastakaan. Selvää on aina ollut, että jos ero tulee, mies lähtee nykyisestä kodistamme (josta minä omistan isomman osan) tai sitten myydään pois ja molemmat uuteen kotiin. Tämä sovittiin jo asuntoa ostaessa, koska vanhempani takaajina toimivat ja oli tiedossa että perhettä perustetaan. Samalla säästyi ensiasunnon ostajan veroetu miehelle vielä. Ja toisekseen kyllä tässä itselläkin kahden lapsen, hyvän taloudellisen tilanteen ja ulkonäönkin puolesta on vielä ihan markkina-arvot kohdillaan. Ja omalta osalta iso bonus lienee se, jos tässä jossain vaiheessa pitää alkaa uutta miestä katsomaan, että mitään uusperheen-tehdään-yhteinen-vauva hinkua ei ole, eikä tule.

Lapsen harrastuksiin en ala nykyistä enempää osallistumaan. Riittää, että mies on valmentaja ja meidän kodissamme säilytellään joukkueen välineitä ja suunnitellaan treenejä ja turnauksia ihan vapaa-ajallakin. Sillä välin minä keskityn lasten kanssa ihan muihin juttuihin.

Sitä vain jotenkin ihmettelee, että voiko mies oikeasti puolivakavissaan edes harkita, että tässä pitäisi tosiaan erota, kun nyt ihastusta ja uutuuden viehätystä ilmassa. Omasta näkökulmasta kun kaikki kohdillaan ja toimii. Eihän toki enää samalla kiihkolla kuin alkuhuumassa, mutta tilalle on tullut kumppanuus ja monesta on selvitty. Kumpikin tuntee toisensa. Ehkä tässä on jonkinlaisesta kyllästymisestäkin sitten kyse enemmän kuin niistä lapsihaaveista, joka nyt oli kuitenkin kai se laukaiseva tekijä.

Mietin jopa, että minulla ei toisaalta olisi mitään sitäkään vastaan, että me molemmat saataisiin luvan kanssa myös toisten ihmisten kanssa seksiä harrastaa, kunhan huolehdittaisiin ettei tuoda tauteja kotiin. Omassa kotonakin kumpikin kokee saavansa tarpeeksi ja hyvää, mutta olisihan siinä tietty uutuuden viehätys. Tosin nyt kun on ihastusta ilmassa, niin tuskin toimii ihan niin kuin itse ajattelisin.