Paljonko teillä on säästöjä?
Vajaa 4000€ bruttotulot, omistusasunto (lyhennän yksin vajaalla tonnilla kuussa), mies työtön/opiskelee, taloudessa koululainen. Säästöjä 10 000 €. Onko tämä vähän vai paljon?
Kommentit (68)
Nolla (0) euroa!
Eipä sitä työttömänä saa säästää (kuin korkeintaan sukan varteen – ja vaikka "säästöpossussa" olisikin pari tonnia euron kolikoina, niin mitäpä niillä teet kun et saa mihinkään tilille laittaa ja sitä kautta jotain ökyä maksaa).
Säästössä 50000€.
Vasta kolme vuotta sitten rupesin säästämään, sitä ennen kulutin kaiken mitä tuli.
Olen 36-vuotias nainen.
Olen nyt kohta vuoden myös säästänyt 1000/kk, hyvin sujuu!
21, 23 ja 24. Hienoa. Jatkakaa samaan malliin.
Säästöpossussa näyttäis olevan 6,75€. Sillä saan meno-paluu bussilipun keskustaan jos tarvitsee jotain asioita käydä hoitamassa.
Säästöjä +80ke. Bruttopalkka vähän päälle 4000e/kk. Säästöjä käytän asuntoon, jos löydän mieluisan. Nyt olen ollut edullisesti vuokralla. Kyllä tällä yksi ihminen elelee.
Ei yhtään.
Nettopalkka n. 2250, josta pankki vie 1100 euroa/kk suoraveloituksena lainanlyhennyksiin ja 3 asunto-osakkeen yhtiövastikkeet on 770 euroa eli palkasta jää 380 €/kk muihin laskuihin - ei niihin riitä aina.
n. 900/kk tulee vuokratuloja, sillä sitten elellään, ostetaan ruoat ja maksetaan työmatkakulut, auton menot. Ylimääräistä ei jää mutta lasken lainanlyhennyksen säästöksi omaan taskuun.
Kertokaa hyvät ihmiset NETTOtulonne, se summa mikä kilahtaa tilipäivänä pankkitilille.
4000 € bruttopalkka ei kerro mitään.
Toiselle siitä jää käteen hädin tuskin 2500, jollekin toiselle 3500.
Mun pomon bruttopalkka on yli 8000, saa käteen 3900.
Mun brutto on 3100, tilille tulee 2250 €.
Vertaillaan mieluummin nettoja, jos nyt puhutaan säästämisestä ja mistä summasta säästää.
HAHAHAHAAA, köyhiä olette. Kiitän osaa teistä hyvistä vuokratuotoista, joita te ja teidänkaltaisenne maksaa minulle ;)
Harmittaa, kun itselläni on säästössä vain noin 23000 euroa. Miehelläni on noin 180000 euroa.
Onneksi on maksettu omistusasunto ja ollaan vielä nuoria.
Nettotulot 1800€/kk. Säästötilillä 7500€, kahdessa muussa paikassa säästöjä ja sijoituksia yht. 2000€. Asuntolainaa jäljellä n. 100 000, maksellaan sitä puoliksi miehen kanssa. Ikää 26 vuotta.
Ihmetyttää nämä suuret säästösummat, kun samaan aikaan kitistään 300€ polttareista.
Aina on tilillä vähintään 20senttiä
Jaa-a,, mitähän sijoituksissa on tällä hetkellä, ehkä jotain 140 000e.
n. 5000 e ASPilla, 3000 e tilillä hätätilanteita ja yllättäviä menoja varten. Toisaalta on myös opintolainaa, kymmeniä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, kun itselläni on säästössä vain noin 23000 euroa. Miehelläni on noin 180000 euroa.
Onneksi on maksettu omistusasunto ja ollaan vielä nuoria.
Suotta harmittelet. Pidä huolta omista säästöistä koko elinikäsi ajan. Toivottavasti ainakin osa säästöistä on sijoitettu tuottavasti ja kärsivällisesti.
275 miljoonaa säästötilillä. Tottakai.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää nämä suuret säästösummat, kun samaan aikaan kitistään 300€ polttareista.
Kuka helvetti haluaa laittaa toisen ihmisen hyväksi noinkin ison summan kuin 300 e?? Polttareita saa halvemmallakin. Itse laittaisin max 20 e moiseen sontaan. Maksakoot itse kun sellaiset kerran haluaa pitää, ei niitä vierailla makseta. Ja joo, mulla säästössä yli kymppitonni.
Näihin säästöketjuihin taitaa enimmäkseen vastata ihmiset, jotka ovat hyvässä taloudellisessa tilanteessa ja onnellisia siitä.
En usko, että tämä mitenkään kuvaa suomalaisten keskivertotilannetta.
Asp-tilillä 2700e, lasten rahastoissa 500e/nuppi, omilla säästötileillä/rahastossa 600e.
Olen 29v, ollut hoitovapaalla, nyt osa-aikatyössä mistä tienaan 1100e/netto. Lapsia kaksi ja tuhlaavainen mies, noiden säästöjen eteen on vuodatettu kyyneliä...... mutta en aio luovuttaa vaikka hidasta on ja vastoinkäymisiä tulee.