Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avautuminen valoisista kesäöistä

Vierailija
17.07.2018 |

Mun pakko valittaa ja avautua, koska mulla on ihan järjettömän paha olla. Olen bipolaari ja oikeasti mun pää alkaa leviämään näihin valoisiin öihin. Jatkuva epämääräinen pahoinvointi vaan kasvaa ja olen ihan finaalissa.

Onkohan elämä tän kanssa helpompaa muualla maailmassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietät kaikki yösi taivasalla?

Ehkä ongelmasi onkin kodittomuus. Sisätiloissahan on helppo suojautua valolta.

Vierailija
2/6 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minkään sortin polaari, mutta valo häiritsee untani. Vahvasti likinäköisenä näen valon ja vaaleat värit voimakkaammin kuin muut ilman laseja ollessani. Pimennysverhot ja ovien alle peitteet, jotta saisi nukutuksi. Silti aistin valon ja herään. Nukun n. 4h kesäisin. Jotenkin kummasti se riittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toki kaihtimet ja pimennysverhot, mutta ei niillä sitä yötä saa taiottua kukaan. Lisäksi ulkoa kantautuu jatkuvaa melua. En olettanutkaan, että ymmärtäisitte. Ap

Vierailija
4/6 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako liikunta? Jos vaikka voimistelisit tai kävisit uimassa ennen nukkumaanmenoa? En kärsi varsinaisesti unettomuudesta, mutta liikunta auttaa saamaan unen laadun syvemmäksi. (En ole myöskään bipo, mutta tunnen muutamia.)

Entä käytätkö melatoniinia? Joillekin melatoniini auttaa unen saantiin.  

Vietä huolihetki hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa, jolloin käyt kaikki mahdolliset murheet, jotta voit keskittyä nukkumiseen sitten, kun sen aika on. 

Pidä päiväkirjaa. Kerro terapeutille ongelmastasi. Onko lääkityksesi kunnossa?

Vierailija
5/6 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö lääkitystä tarkistaa?

Vastamelukuulokkeet melua vastaan?  Silmille laitettava unimaski, vai mikä sen lärpäkkeen nimi nyt on? Olisiko niistä apua? 

Vierailija
6/6 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön tasaavaa lääkettä mikä väsyttää, mutta nyt se univaste viive on tunteja. Normaalisti nukahtaisin n. 20 minuutissa eli ts. otan lääkkeet normaaliin aikaan ja uni tulee silti vasta yhden aikaan. Liikunta on kaksipiippuinen juttu, mulla on hyvä perus-, lihas- ja kestävyyskunto, mutta... nyt keskikesällä se voi kiihdyttää liikaa tai siis kiihdyttääkin eli vaan nostaa kierroksia eikä suinkaan laske, kuten teillä terveillä tekee. Varsinkin ilta on siksi huono ja nyt päivällä on ihan liian kuumaa. Muuten ihan hyviä vinkkejä.