Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko suomalaisissa uimataidottomia?

Vierailija
17.07.2018 |

Tarkoitan siis sellaisia perusterveitä suomalaisia, jotka ovat käyneet peruskoulun täällä Suomessa? Meillä koulussa ainakin kaikki opetettiin liikuntatunnilla uimaan, ei ollut mahdollista, että ei olisi sitä taitoa koulussa saanut. Tosin suurin osa oppi uimaan kyllä vapaa-ajalla, mutta koulun uimatunneilla varmistettiin, että kaikki oppi uimaan. Olen kouluni käynyt 80- ja 90-luvulla. Olen siis pitänyt itsestään selvänä, että kaikki suomalaiset osaavat uida, ellei heillä ole vaikkapa jotain liikuntavammaa tms.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nyt jo edesmennyt 70-luvulla syntynyt kaveri ei osannut uida. Oli tosin kotoisin hyvin pieneltä paikkakunnalta, eli uimahallia ei ollut. En tiedä oliko järveäkään. 

Vierailija
2/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. En oppinut vaikka uimahallissa uimaopettajat yrittivät opettaa. Pelkään vettä jonkin verran vieläkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveripiirissä on useita, jotka eivät osaa uida kunnolla, syntyneet 70-90-luvuilla.

Vierailija
4/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika harvat aikuiset eivät osaa uida. Mua hämmentää kysymykset "osaatko sä uida?" tai olenko mä suorittanut uinti-diplomin. Asun Alankomaissa ja täällä ei osa oikeasti osaa. Lapset viedään illalla uimatunneille, koulussa ne ei opi uimaan.

Vierailija
5/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaa, niin en osaa uida. Olen reilu parikymppinen nuori mies. En vaan koskaan oppinut uimaan, vaikka yritystä oli. Enää ei huvita opetella.

Vierailija
6/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan jaksaisi uida enää 200 m. En ole vuosikausiin uinut muutamia metrejä enempää.

Vierailija
7/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 50 metriä on osattava selällään?

Vierailija
9/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opin uimaan jo ennen koulua. Hgin kaupunki järrjesti pienille ilmaista uimaopetusta rannoilla. Osasin kouluun mennessä uida ja kävimme joskus luokan kanssa uimahallissa. En muista oliko siellä vielä opetusta. En oikein tiedä ketään joka ei osaa uida. Tämä oli 60-luvulla eli olen sen verran muumio.

Vierailija
10/10 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri Pohjanmaalta ei osannut uida. Osaakohan vieläkään? Syynä ettei lähellä ollut järveä kun oli lapsi/nuori.