Finnairilta heikko tulos, osakurssi syöksyy lähes -20%!
Osakekurssi syöksynyt jo lähes 20%.
Eikä valtio anna Finnairin ottaa osaa alan konsolidaatioon. Parin vuoden kuluttua Finnair on taas konkurssikypsä! Pian Norwegian on osa IAG:tä (mm. British Airwaysin ja Iberian emoyhtiö) ja lentää Skandinaviasta ja laajemmin Euroopasta Aasiaan ja vie voin Finskin leivän päältä.
Kommentit (6)
Finnairilla etuna vain se että lennot Aasiaan ovat nopeimpia Euroopassa. Jos esim. Norjasta aletaan lentää suoraan Kiinaan/Koreaan/Japaniin, moni lentää mielummin sinne(vai lennetäänkö jo?). Finnairin/oneworldin ainoa yhteistyökumppani näistä maista on JAL.
Fakta on se että 9/10 aasialaisesta jatkaa vaihtolennolle Helsinki-Vantaalta. Lentäisitkö sinä pitkän lennon vaihdolla vai ilman?
Tykkään kyllä lentää Finnairilla, koska se on kuitenkin suomalainen firma, eikä mulla ole huonoja kokemuksia.
Ilmeisesti nuo Aasian lennot on se mihin vain ja ainoastaan satsaavat.Muu palvelu ja laatu on jo ihan halpayhtiö tasoa. Meillä tuli rattaat matkalta 3 päivää myöhemmin kun kiinalaisten laukut piti mahtua koneeseen...ja kaikilla oli useampi laukku.
Vierailija kirjoitti:
Osakekurssi syöksynyt jo lähes 20%.
Eikä valtio anna Finnairin ottaa osaa alan konsolidaatioon. Parin vuoden kuluttua Finnair on taas konkurssikypsä! Pian Norwegian on osa IAG:tä (mm. British Airwaysin ja Iberian emoyhtiö) ja lentää Skandinaviasta ja laajemmin Euroopasta Aasiaan ja vie voin Finskin leivän päältä.
Ulinasta päätellen, tuli takkiin 20% ja euroina PALJON !
Kerro paljonko ?
Vierailija kirjoitti:
Finnairilla etuna vain se että lennot Aasiaan ovat nopeimpia Euroopassa. Jos esim. Norjasta aletaan lentää suoraan Kiinaan/Koreaan/Japaniin, moni lentää mielummin sinne(vai lennetäänkö jo?). Finnairin/oneworldin ainoa yhteistyökumppani näistä maista on JAL.
Fakta on se että 9/10 aasialaisesta jatkaa vaihtolennolle Helsinki-Vantaalta. Lentäisitkö sinä pitkän lennon vaihdolla vai ilman?
Tykkään kyllä lentää Finnairilla, koska se on kuitenkin suomalainen firma, eikä mulla ole huonoja kokemuksia.
En nyt oikein ymmärrä kumpaan suuntaan näkemyksesi on, sillä se myötäilee omaani, mutta on interrogoiva. Kyllä se nopein ja suosituin reitti on aina suora reitti. Faktahan on, että Finnairilla matkustetaan Aasian ja Euroopan välillä vain ja ainoastaan siksi, että se on halvin tai suoria lentoja ei ole. Finnairin busineksen riippuvaisuus ”transfer” matkustajista on jo itsessään heikompi tuottoista (yield) kuin point-to-point -liikenne.
Sehän on kiva, että sinulla on kivoja kokemuksia, mutta se ei liity tähän asiaan.
Ap
Down