Raskautumisen asiantuntijat! Pitkä ovulaatio, munasolun irtoamisongelma?
Asiallisia vastauksia pyydän. Lasta yritetty vuosi joka toinen päivä-taktiikalla, ei ole kuulunut niin alettu mittaamaan ovulaatiota ja yrittämään täsmänä.
Olen itse havainnut nyt kaksi asiaa mitkä voivat olla ongelmana ikäni lisäksi 😪 (olen 36):
Limakalvojen kuivuus. Olen joutunut aiemmin syömään Roaccutan kuurin. Limakalvoni ovat erittäin kuivat ja raskautumiseen vaadittavia limoja ei erity kai tarpeeksi. (1 päivänä vain)
Pitkä ovulaatio. Ainoa lima eli selvä kirkas, paksu ovislima tuli maanantaina. Siitähän sanotaan, että se on hedelmällisin hetki. KP 8
Kuitenkin vasta 2 päivää tästä, ovulaatiotesti näytti vahvaa plussaa. Tästähän sanotaan myös, että hommailut tällöin?! Tämä oli siis KP 10
Sitten vasta 2 päivää tästä, lämmönnousu tapahtui ja aplikaatio kertoi selvästi että ovulaatio on ollut KP 12!
Mitä tämä on? Ma-pe kestävä ovulaatio, useita irtoavia munasoluja vai munasolu ei meinaa irrota? Ensin limat, sitten vasta testi plussa, lämmöt ylös to-pe...
Ollaan aikaisemmin ajoitettu yhdynnät ilmojen ympärille, mutta nyt kun olen alkanut mittaamaan lämpöjä, ja lämmön nousu tapahtuu vasta KP 12/13 niin olemme lopettaneet yhdynnät liian aikaisin?
Mäkin haluan tietää tämän😊