Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskautumisen asiantuntijat! Pitkä ovulaatio, munasolun irtoamisongelma?

Vierailija
17.07.2018 |

Asiallisia vastauksia pyydän. Lasta yritetty vuosi joka toinen päivä-taktiikalla, ei ole kuulunut niin alettu mittaamaan ovulaatiota ja yrittämään täsmänä.

Olen itse havainnut nyt kaksi asiaa mitkä voivat olla ongelmana ikäni lisäksi 😪 (olen 36):

Limakalvojen kuivuus. Olen joutunut aiemmin syömään Roaccutan kuurin. Limakalvoni ovat erittäin kuivat ja raskautumiseen vaadittavia limoja ei erity kai tarpeeksi. (1 päivänä vain)

Pitkä ovulaatio. Ainoa lima eli selvä kirkas, paksu ovislima tuli maanantaina. Siitähän sanotaan, että se on hedelmällisin hetki. KP 8

Kuitenkin vasta 2 päivää tästä, ovulaatiotesti näytti vahvaa plussaa. Tästähän sanotaan myös, että hommailut tällöin?! Tämä oli siis KP 10

Sitten vasta 2 päivää tästä, lämmönnousu tapahtui ja aplikaatio kertoi selvästi että ovulaatio on ollut KP 12!

Mitä tämä on? Ma-pe kestävä ovulaatio, useita irtoavia munasoluja vai munasolu ei meinaa irrota? Ensin limat, sitten vasta testi plussa, lämmöt ylös to-pe...

Ollaan aikaisemmin ajoitettu yhdynnät ilmojen ympärille, mutta nyt kun olen alkanut mittaamaan lämpöjä, ja lämmön nousu tapahtuu vasta KP 12/13 niin olemme lopettaneet yhdynnät liian aikaisin?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raskaus olisi jo alkanut tuolla yrittämisestä, jos kyse olisi vain siitä. Ikä valitettavasti vaikuttaa munasolujen laatuun. Myös siittiöissä voi olla vikaa, vaikka määrä ja liikkuvuus ok. Se, että ovulaatio tapahtuu, ei vielä riitä jos solujen laatu on heikkoa. Sen vuoksi IVF on hyvä hoitomuoto, koska siinä nähdään syvemmin solujen laatu. Iän vuoksi ei kannata liikaa jarrutella. Mahdollisuudet onnistua hoidoilla on 36 vuotiaana selvästi paremmat kuin yli 40 vuotiaana.

Siis jos lääkärin lausunto siittiöistä on normaali/ hyvä niin mitä tarkoittaa että jotain vikaa? Muoto oli 5% kun viitearvo on 4%

Ohis

Mäkin haluan tietää tämän😊

Vierailija
22/22 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi