Miksei evoluutio ole karsinut "erityisherkkiä" ihmisiä geenipoolista?
Miten nuo herkkisgeenit oikein on päässyt jatkoon?
Kommentit (22)
Eihän mitään sellaisia geenejä tietenkään ole olemassa, vaan kyseessä on opittu käyttäytyminen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä yliherkkyydestä puhut?
Ihmisiä, jotka eivät muka voi sietää tupakan savua. Se on luulotautia.
En tiedä. Itse värisokeana olen lukenut, että se on ominaisuutena säilynyt koska värisokeat näkevät kuulemma paremmin pimeässä.
Mun poikani sopii aika hyvin erityisherkkyyden kuvauksiin, ja kyllä tytöt ainakin toistaiseksi tykkäävät.
Vierailija kirjoitti:
Mun poikani sopii aika hyvin erityisherkkyyden kuvauksiin, ja kyllä tytöt ainakin toistaiseksi tykkäävät.
Herkät on ihania ystävänä ja rakastajana.
Ja monessa muussa asiassa.
Luonto ja mutaatiot. Hyödyllinen piirre pääsee jatkoon.
Siksi, että luonnonvalinta ei enää toimi. Ihmiset, jotka olisivat ennen kuolleet heti alkuunsa hoivataan ja pidetään keinotekoisesti hengissä.
Eikö siellä koulussa enää mitään opeteta.
Millä tavalla erityisherkkyys on tappavaa? Ominaisuus ei vaadi hoivaa eikä lääkkeitä. Kivikaudellakin pärjää.
Koska erityisherkkyydeestä oli muinoin hyötyä, silloin kun maailma oli erilainen. Ne, jotka älysivät lähteä ensimmäisistä vaaran merkeistä olivat niitä jotka säilyivät hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että luonnonvalinta ei enää toimi. Ihmiset, jotka olisivat ennen kuolleet heti alkuunsa hoivataan ja pidetään keinotekoisesti hengissä.
ihan väärin arvattu! Erityisherkkähän nimenomaan aistii ympäristöstä asioita herkemmin ja aikaisemmin kuin normaaliherkät lajitoverit ja pystyy niinollen hankkiutumaan tuevaan ajoissa ja jopa varoittamaan muita lajitovereita vaaroista :D
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti jollain tavalla hyödyllinen ominaisuus.
Milläköhän tavalla? Onko kipuilusta ja itkusta jotain hyötyä?
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo herkkisgeenit oikein on päässyt jatkoon?
Koska minä olen herkkä, mutta myös salaman nopea.
Mitä sekoilet? Tarkoista aisteista on ollut pelkkää hyötyä. Nykyelämässä ne vain usein ovat taakka, koska olemme vieraantuneet luonnosta.
Samaan tapaan kuin ap:n ja muidenkin vammaisten geenit.
Luultavasti jollain tavalla hyödyllinen ominaisuus.