Miksi suomalaiset ei hanki ilmastointilaitteita vaan valittaa kuumuudesta vuodesta toiseen?
Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole ylimääräistä rahaa, mutta kyllä nyt valtaosalla suomalaisista pitäisi olla varaa 200-300 euroa maksavaan laitteeseen (vrt. pyykinpesukone).
Muualla maailmassa ilmastointia pidetään itsestäänselvyytenä näillä keleillä. Miksi meillä ei?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
voitsiisus kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska normikesinä sellaisia ei tarvitse. Lahoaisivat kellarikomerossa.
Aika helteisiä ovat viime kesät olleet.
? Viime kesänähän vain satoi.
Niin ja se kosteus, tuollainen laitee poistattaa kosteutta ja pyykitkin kuivaa eikä haise kuselta. Mikä on ongelma?
Pyykithän kuivatetaan tietysti pesutuvan kuivaushuoneessa.
Käytkö sä myös siellä suihkussakin? Mites se kosteus?
Kylppärissä on meillä muutenkin hyvä ilmanvaihto.
Voinko mä tulla sun luo sitten suihkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostos-tvn Arctic Air auttaa 👍
Ai vitsit, onkohan se oikeesti hyvä?
Ennenkuin ostaa, pitää miettiä mihin se lämpö siitä huoneesta menee ja mihin se laitteen käyttämä vesi(höyry) varastoituu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan heti tuolla hinnalla. Mikä on paras?
Tuon laittaisin, jos parilla huntilla saisi.
https://www.netrauta.fi/ilmalampopumppu-mitsubishi-electric-fh35-vehz-6…
Ihan turha asentaa ilmalämpöpumppuja kun saat murto-osalla tuosta hinnasta siirrettävän ilmastointilaitteen. Ohis.
ei mun juttu yhtään kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se kosteus, tuollainen laitee poistattaa kosteutta ja pyykitkin kuivaa eikä haise kuselta. Mikä on ongelma?
Meinaatko että kaikki käyttää pesutupaa?? Minä en pese kun omalla koneellani. Mitään paskapyykkiä halua toisten vttuprsekrpähousujen pesujen jäljiltä.
Olet omituinen. Pesukone pesee sen paskan pois. Pesutuvassa on yrityspyykkikone, joka pesee enemmän ja paremmin ja nopeammin kuin oma pyykkikoneesi. Jos sattuu olemaan enemmän pyykkiä, pesutupa on tosi hyvä vaihtoehto.
Mä haluan pestä sitä pyykkiä just silloin kun mä haluan, enkä odotella vuoroja. Jos sattuu vaikka vatsatauti, niin haluan pestä ne lakanat yms. heti enkä jättää niitä pskasina mihinkään haisemaan.
Kukaan ei estä näitä marginaalitapauksia. Vai paskotko housuihis joka päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa. Edelliset 3 kesää meni vesisateessa ja n +12 "helteessä".
Missä päin Suomea?
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Talvella kaikilla lämmitys - miksi ei kesällä sitten ilmastointia? Sama asia. En minäkään täällä talvella vingu, että on niin kamalan kylmä sisällä ettei pysty nukkumaan - eikä meillä ole lämmitystä, yhyy.3
Minä kyllä vingun talvellakin, ylimääräinen sähköpatteri tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että kaikki käyttää pesutupaa?? Minä en pese kun omalla koneellani. Mitään paskapyykkiä halua toisten vttuprsekrpähousujen pesujen jäljiltä.
Olet omituinen. Pesukone pesee sen paskan pois. Pesutuvassa on yrityspyykkikone, joka pesee enemmän ja paremmin ja nopeammin kuin oma pyykkikoneesi. Jos sattuu olemaan enemmän pyykkiä, pesutupa on tosi hyvä vaihtoehto.
Mä haluan pestä sitä pyykkiä just silloin kun mä haluan, enkä odotella vuoroja. Jos sattuu vaikka vatsatauti, niin haluan pestä ne lakanat yms. heti enkä jättää niitä pskasina mihinkään haisemaan.
En, mutta mä en halua käyttää taloyhtiön pesutupaa ja sillä selvä!
Vierailija kirjoitti:
Tuo summa pitää maksaa suunnilleen joka 4. vuosi, koska halvat koneet eivät ole kestäviä. Huoltokuluihin pitää varata noin 100 e/v (tosin pari ekaa vuotta ovat huolettomia, sitten alkaa korjauskierre).
Me itkemme sitä, että meret ovat täynnä muovia, mutta kukaan ei itke sitä, että kaatopaikat ovat täynnä metalliromua.
Kyllä ne useimmiten kestävät vuosikausia. Huoltokuluihin 100 e/v! Ihan järjetöntä! Osta käytetty kone torista. Kustantaa ehkä 50 e.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän toki, ettei kaikilla ole ylimääräistä rahaa, mutta kyllä nyt valtaosalla suomalaisista pitäisi olla varaa 200-300 euroa maksavaan laitteeseen (vrt. pyykinpesukone).
Muualla maailmassa ilmastointia pidetään itsestäänselvyytenä näillä keleillä. Miksi meillä ei?
Ei me asuta missään Kaliforniassa, vaan peräpohjolassa. Suomessa on hädintuskin 10 hellepäivää vuodessa. Viime kesänä täällä meillä Pirkanmaalla ei ollut ainuttakaan hellepäivää. Ei pelkästään niiden muutaman päivän takia kannata ilmastointiin investoida, varsinkaan kun niillä parinsadan laitteilla ei tee mitään. Eikä ilmastoinnin asentaminen ylipäätään ole mikään töpseli seinään juttu, vaan pitää hoitaa poisto- sekä korvausilma, tiivistellä aukkoja ja tyhjennellä kondensiovedet jne.
Avaatteko oman ketjun tälle pyykkitupaväittelylle niin me muut voidaan jatkaa keskustelua ilmastointilaitteista?
Miten tää sua liikuttaa käytänkö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyyh-nyyh! uli-uli!
Vierailija kirjoitti:
Ei oo varaa kun kesällä rahat menee kaljaan! Joka viikonloppu jotain bileitä 😁
Sitä paitsi kylmä kalja ajaa saman asian kuin ilmastointilaite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan heti tuolla hinnalla. Mikä on paras?
Tuon laittaisin, jos parilla huntilla saisi.
https://www.netrauta.fi/ilmalampopumppu-mitsubishi-electric-fh35-vehz-6…
Meille tulee just tää HUOMENNA jee!
Vierailija kirjoitti:
Avaatteko oman ketjun tälle pyykkitupaväittelylle niin me muut voidaan jatkaa keskustelua ilmastointilaitteista?
Tuo toinen voi väitellä ton pyykkitupansa kanssa. Käyttäköön jos tykkää ja minä käytän omaani. Ei pitäisi olla epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Yllättävän moni lähti pyykkitupakeskusteluun mukaan. Te muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää sua liikuttaa käytänkö kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyyh-nyyh! uli-uli!
Ime sinä krpää!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan Suomessa. Tätä kesää ennen mentiin monta suvea aivan onnettomissa keleissä ja viime kesä oli pohjanoteeraus, täällä meillä Etelä-Suomessa ei ollut ainuttakaan hellepäivää.
Sitä kuumuutta ei Suomessa kestä kuin maksimissaan muutama viikko. Hirveää energian- ja luonnonvarojen tuhlausta. Ensin hurutettaisiin ilmastointilaitteella kämppä viileäksi ja sitten voisikin napsauttaa saunan päälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualla maailmassa ilmastointia pidetään itsestäänselvyytenä näillä keleillä. Miksi meillä ei?Ei me asuta missään Kaliforniassa, vaan peräpohjolassa. Suomessa on hädintuskin 10 hellepäivää vuodessa. Viime kesänä täällä meillä Pirkanmaalla ei ollut ainuttakaan hellepäivää. Ei pelkästään niiden muutaman päivän takia kannata ilmastointiin investoida, varsinkaan kun niillä parinsadan laitteilla ei tee mitään. Eikä ilmastoinnin asentaminen ylipäätään ole mikään töpseli seinään juttu, vaan pitää hoitaa poisto- sekä korvausilma, tiivistellä aukkoja ja tyhjennellä kondensiovedet jne.
No en ole pitänyt kirjaa hellepäivistä täällä Oulun pohjoispuolella, mutta sen tiedän että helkutuin paljon viihtyisämpää on ollut sen jälkeen kun hommattiin tuo siirrettävä ilmastointikone "jolla ei tee mitään 😂
Ohis
Tuo summa pitää maksaa suunnilleen joka 4. vuosi, koska halvat koneet eivät ole kestäviä. Huoltokuluihin pitää varata noin 100 e/v (tosin pari ekaa vuotta ovat huolettomia, sitten alkaa korjauskierre).
Me itkemme sitä, että meret ovat täynnä muovia, mutta kukaan ei itke sitä, että kaatopaikat ovat täynnä metalliromua.