Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöjenillat ystävän kanssa, jolla on lapsi

Vierailija
16.07.2018 |

Meitä on 3 hengen kaveriporukka, minä ja 2 muuta naista. Olemme kaikki iältämme 25-30v.
Käyn itse keikkatyössä satunnaisesti 1-5 pv viikossa, yksi meistä on yliopisto-opiskelija ja yksi on yhden 4v tytön yh/kotäiti. Minulla tai tällä opiskelija-kaverilla ei ole lapsia.

Tapaamme harvoin kolmen kesken, muutaman kuukauden välein vietetään tyttöjen ilta vaikka saunoen ja katsoen leffaa herkkujen parissa ja joskus siitä harvemmin saatetaan käydä baarissa muutamalla ja tanssimassa tai kuuntelemassa keikkaa.

Usein ennen tämä kaveri, jolla on 4v tytär, iltaa ennen perui sovitun illanvieton vedoten että harmi kun joutuun peruun tulonsa mutta hänellä ei olekaan rahaa ollenkaan lähteä kotoa mihinkään ja rahat meni laskuihin ja lapsen ruokaan ja itse hyvä kun saa kuivaa voileipää päivälliseksi ja illalliseksi. Ei rahaa bussiin, ei rahaa ostaa vaikkapa mitään leffaillan mässyä tai ei rahaa yhteen siideriin. Melkein joka kerta minä tai tämä toinen ystävä ollaan tarjouduttu hakemaan hänet tai antamaan kolikot bussimatkaan, tarjoamaan syötävää tai maksamaan siiderin tai kaksi kaupungissa jotta päästään kolmisin illanviettoon ja saadaan tämä lapsen omaava joskus tuulettumaan aikuisten pariin. Mistään lainasta ei koskaan ole kyse, pikemminkin minä ja tämä opiskelijakaveri korostetaan että tottakai voimme maksaa pari juomaa kaupungissa tai tarjota ruuan että tulet vaan. Kaikille asia ollut ok.

Nyt kuitenkin tuo rahaan vetoaminen on jäänyt ja jo monesti tämä ystävä on sitten perunut iltaa ennen illanviettoja koska hänen ainoa lapsen hoitaja (lapsen mummi) on estynyt lasta hoitamasta milloin mistäkin syystä jonka ilmoittaa aina iltaa ennen yllättäin. Tottakai se on minusta ja toista ystävää harmittanut mutta olemme olleet ymmärtäväisiä joka kerran. Kuitenkin tämä lapsen omaava kääntää asian niin että helppo minun ja opiskelijakaverin on illanviettoja pitää ja suunnitella kun meillä ei ole lapsia että sitten kun on lapsi niin ei sitä vaan lähdetä elokuviin tai keikkaa katsomaan ja hauskaa pitämään ja emme taida sitä asiaa tajuta. Tuntuu jotenkin harmittavalta että ystävä on alkanut joka kerran vetämään tuota lapsi-juttua esiin.
Tottakai ymmärrän että kun on lapsia tai yksikin ja lapsen elämässä on vain joko äiti tai isä niin ei sitä tuosta vaan lähdetä mihinkään rientoihin ja lapsi on etusijalla aina. Mutta tuntuu inhottavalta että ystävä ikäänkuin kiulussapäin "syyttää" meitä siitä että olemme lapsettomia.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tekosyyltä, että lapsen mummo on "aina" estynyt lapsen hoidolta. Ennemmin kuulostaa siltä, että huonosti hoitaa asiansa, jo siis aiemminkin, jos kerran ei edes bussirahaan ja pariin juomaan riitä rahat.

Toisaalta tuo "mummo on estynyt" voi olla sitäkin, ettei enää kehtaa tulla niin että tarjoatte

Vierailija
2/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ettei kukaan saa väärää kuvaa meillä ei ole mitään ystävämme lasta vastaan tai emme ole häntä alkaneet mitenkään hyljeksimään vaikka olisi joskus peruutellut illanviettoja koska olemme ymmärtäneet aina häntä, tottakai.

Tuntuu kuitenkin siltä, että nimenomaan tämä ystävä jolla on tämä tytär, on se joka hanakasti on ottamassa esiin asioissa sitä että ei hän voi kun hänellä on lapsi ja hankkikaa itse ensin lapsi ja katsotaan sitten asiaa ja usein heti ensimmäinen kommentti on "helppo teidän on puhua tyttöjen illasta ja mennä miten huvittaa ja koska, kun ei ole lasta" viitateen omaan äitiyteensä. Hän ei kuitenkaan näe sitä että vaikka meillä ole lapsia, minulla on esimerkiksi taas työpaikka ja vaikka se ei olekaan sama asia kuin lapsi niin työ taas tekee minulle omia velvoitteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottakaa, että seuraavan tyttöjen illan vietätte ystävän luona silloin, kun hän itse haluaa ja saa lapsen hoitoon.

Vierailija
4/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ettei kukaan saa väärää kuvaa meillä ei ole mitään ystävämme lasta vastaan tai emme ole häntä alkaneet mitenkään hyljeksimään vaikka olisi joskus peruutellut illanviettoja koska olemme ymmärtäneet aina häntä, tottakai.

Tuntuu kuitenkin siltä, että nimenomaan tämä ystävä jolla on tämä tytär, on se joka hanakasti on ottamassa esiin asioissa sitä että ei hän voi kun hänellä on lapsi ja hankkikaa itse ensin lapsi ja katsotaan sitten asiaa ja usein heti ensimmäinen kommentti on "helppo teidän on puhua tyttöjen illasta ja mennä miten huvittaa ja koska, kun ei ole lasta" viitateen omaan äitiyteensä. Hän ei kuitenkaan näe sitä että vaikka meillä ole lapsia, minulla on esimerkiksi taas työpaikka ja vaikka se ei olekaan sama asia kuin lapsi niin työ taas tekee minulle omia velvoitteita.

Ehdottakaa, että tapaatte hänen luonaan nyyttärimeiningillä, lapsi voi olla paikalla ja pari juomaakin voi (maltillisesti) ottaa. Tai jos on kesä, niin tapaatte vaikka jossain paikassa, jossa on leikkipuisto ja siellä voi sitten istua vieressä aikuiset.  Siis jos tulee tuo tilanne, että peruu, jos ei saa hoitajaa.

Tuo syyllistäminen on ikävää.

Vierailija
5/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että hän haluaa vain olla kotona eikä tavata ketään.

Vierailija
6/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elämässä tulee se hetki, että on aika lähteä eri suuntiin. Ystävyydessänne se taitaa olla nyt. Muuten, tapaatteko tai teettekö yhdessä jotain myös niin, että lapsi on mukana?

Vierailija
7/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää. lapsi, lapsi, lapsi

Palatkaa asiaan 15 vuoden päästä, jos enää muistatte koko tyyppiä silloin.

Vierailija
8/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että häntä harmittaa ettei pääse osallistumaan illanviettoihinne ja omaa pettymystään purkaa teihin sillä että ottaa esiin nämä lapsi-kommentit.

Vierailija
9/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni on lapsi ja ikääkin enemmän mutta välillä harmittaa ne kaverit joita ei voi nähdä ilman lapsia. Joskus olisi kiva jutella ilman keskeytyksiä ja muutenkin jutella.

Vierailija
10/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää käymään ja kattokaa onko sillä edes mitään bile vaatteita jotka sopii päälle ja meikatkaa se kauniiksi varmaan mieliala muuttuu ei vaan saa itsestänsä irti kun on vain lapsen kanssa yleensä.

Vierailija
11/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus elämässä tulee se hetki, että on aika lähteä eri suuntiin. Ystävyydessänne se taitaa olla nyt. Muuten, tapaatteko tai teettekö yhdessä jotain myös niin, että lapsi on mukana?

Tavataan, käyn itse noin kerran viikossa tämän ystävän luona kahvilla ja lapsi on silloin kotona.

Vierailija
12/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin. Tämä homma ei enää toimi. Joskus voi olla este ja selitys, mutta ei aina. Luovuttakaa jo, ei teidän tarvitse hyysätä ns. ystäväänne.

Vierailija
13/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedän todeksi että ainoa lapsen mahd hoitaja on tämän lapsen mummi, ystäväni äiti, ja hän ottaa yleensä lapsen luokseen yökylään kerran 2kk. Ja aina niinäkään kertoina kun tälle mummille sopii, ei välttämättä käy esimerkiksi minulle jos olen koko viikonlopun työssä.

Vierailija
14/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tekosyyltä, että lapsen mummo on "aina" estynyt lapsen hoidolta. Ennemmin kuulostaa siltä, että huonosti hoitaa asiansa, jo siis aiemminkin, jos kerran ei edes bussirahaan ja pariin juomaan riitä rahat.

Toisaalta tuo "mummo on estynyt" voi olla sitäkin, ettei enää kehtaa tulla niin että tarjoatte

Millä 4v lapsen yh kotiäiti elää?

Vierailija
15/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on vaikkei olisi rahasta pulaa tai yh. Ladten lanssa ne ajatukset on toisaalla

Tämä on mielestäni kiva provo

Vierailija
16/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen viitsii lässyttää noin pitkään ja noin typerää tekstiä. Vähä-älyinen olet ap. 🤧

Vierailija
17/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on vaikkei olisi rahasta pulaa tai yh. Ladten lanssa ne ajatukset on toisaalla

Vain lapsen tehnyt vetää tota lapsikorttia joka paikkaan. Pitäs varmaa itsekkin vaki duunin omaavana vetää työkortti työttömiä kohtaa esiin. "Sitä ku sulla on työpaikka, niin ymmärrät" 😂

Vierailija
18/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain lapsen tehnyt vetää tota lapsikorttia joka paikkaan. Pitäs varmaa itsekkin vaki duunin omaavana vetää työkortti työttömiä kohtaa esiin. "Sitä ku sulla on työpaikka, niin ymmärrät" 😂

Paitsi että sulla ei keikkatyöläisenä todellakaan ole mitään vakiduunia.

Vierailija
19/19 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että sulla ei keikkatyöläisenä todellakaan ole mitään vakiduunia.

Paitsi, että mulla on😂

-ei AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän