Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Follikkeli ultrassa

29.04.2006 |

Moikka!

Kyselen täällä kun en gyneltä tajunnut kysyä. Eli kävin eilen ihan normaalissa vuositarkastuksessa gynegologilla, ja samalla kyselin vähän että kun ollaan jo vuosi yritetty, että miten tässä kannattaisi edetä. Gyne katsoi ultralla, ja sanoi että kaikki näyttää hyvältä, mutta että follikkelia ei näy. Lisäsi kuitenkin, että se ei ole outoa kun on kierto jo niin pitkällä (17/28-33). En ole tässä kierrossa vielä bongannut ovista, tänään ekan kerran limoja.

Tarkoittaako se, että gyne ei nähnyt ultralla follikkelia, että a) olen jo ovuloinut huomaamatta sitä, b) tässä kierrossa en ovuloikaan tai mahdollisesti c) follikkelia ei näe kuin ihan kierron alkuosassa, vaikka ovulaatio onkin ihan mahdollinen?

Osaisiko joku mahdollisesti vähän valaista asiaa? Kiitokset jo etukäteen!

Bianco

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten koitan jotain vastata, vaikka en mikään asiantuntija olekaan tässä asiassa! :)

Itellä kun ultrattiin kp 12 näkyi siinä selvästi ns johtofollikkeli eli kasvamaan lähtenyt munasolu, joka oli silloin kooltaan 12mm. Kp 19 näytti ovistesti plussaa ja kierrosta tuli 32 päivän pituinen. Verikokeista näkyi, että munasolu oli myös irronnut.

Munasolut kasvavat muistaakseni n 1-2mm päivässä ja irtoavat kun ovat kasvaneet 20mm kokoisiksi. Ja siis ymmärtääkseni ihan alkukierrossa tuota johtofollikkelia ei vielä voi näkyä, eikä myöskään loppukierrossa kun on jo irronnut.

No tohon sun tilanteeseen: jos tuossa vaiheessa ei tuota johtofollikkelia ei näkynyt niin luusisin että on kaksi vaihtoehtoa: joko ovis on jo tapahtunut eli munasolu irronnut (en tiedä erottaako gyne sen tilanteen ultralla) tai sitten ovulaatio ei ole vielä lähimainkaan tulossa (ja tuleeko ollenkaan, kun kaikissa kierroissahan ei ovista tapahdu).

Mistä yleensä tiedät oviksen tapahtuneen, onko sulla selviä oireita?

Olikohan tästä nyt mitään hyötyä?!

Vierailija
2/2 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joissain aikaisemmissa kierroissa ovistestillä testaillut, ja saanut yleensä yhtä tummat viivat tikkuun. Limat on yleensä aika selkeät, oviskipuja mulla ei ole, ainakaan mitään selkeitä, noita nippailuja nyt voi vaikka keksiä tuntevansa jos haluaa... Tässä kierrossa oon mittaillut lämpöjä, mutta vielä eivät ole nousseet

Tein äsken ovistestin, ja sain haalean viivan, ei siis ainakaan just nyt oo tuloillaan ovista. Menee tosi myöhään kierrossa ovis, jos on vasta tuloillaan, tai sitten kierto venyy pitkäksi. Mut katsellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla