Onko sana DIY menettänyt merkityksensä?
Mitä enemmän lukee ja seuraa Diy -aiheisia juttuja, miettii, että tähänkö ollaan tultu? Kamalia härpäkkeitä, joilla kukaan ei tee yhtään mitään. Alkuperäinen on voinut olla tosi hieno ja sitten se leikellään kamalaksi raadoksi ja se on sitten muka hienoa? Onko olemassa hyviä Diy- ideoita, joita oikeasti voi tehdä ja niistä on iloa pitkäksi aikaa vai onko tästä tullut vain askartelua, joilla köyhät yrittää tehdä elämästään merkityksellisiä?
Kommentit (5)
No mä petyin tähän insinöörinä, koska idea oli alussa hieno. On kyllä sellaisia, joilla pysyy paremmin hitsivehkeet käsissä kun mulla ym. rakentelevat siis tosi hienoja juttuja.
Sitten kun tulee paljon kuraa, niin se tekee surulliseksi.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
No mä petyin tähän insinöörinä, koska idea oli alussa hieno. On kyllä sellaisia, joilla pysyy paremmin hitsivehkeet käsissä kun mulla ym. rakentelevat siis tosi hienoja juttuja.
Sitten kun tulee paljon kuraa, niin se tekee surulliseksi.
Sinkkumies
Joo, olisi kyllä kiva nähdä esimerkkejä oikeasti onnistuneista ja fiksuista tuunauksista.
Koko DIY-ilmiö mielestäni liittyy ajatukseen, että kaiken pitää olla helppoa ja nopeaa, aloittamiskynnyksen matala.
Ja ikävä kyllä melkein kaikki hieno vaatii tekijältään taitoa ja pitkäjänteisyyttä, mummojen hyveitä.
Vierailija kirjoitti:
Koko DIY-ilmiö mielestäni liittyy ajatukseen, että kaiken pitää olla helppoa ja nopeaa, aloittamiskynnyksen matala.
Ja ikävä kyllä melkein kaikki hieno vaatii tekijältään taitoa ja pitkäjänteisyyttä, mummojen hyveitä.
Täytyy olla molempia, aloittelijoille, kehittyneile ja ammttilaisille.
Up