***ELOkuisten vappuinen viikonvaihde la-ma***
Kommentit (20)
kevät se kukoistaa,oli alkanu piha kukan alut kasvaa =).
tänään saa hyvää ruokaa tulee kaveripariskunta kylään grillailemaan :P
mun niin tekis mieli simaa mutta niisä on tota alkomahoolii ni ei viitti juoda (kaupan valmiit),ite en jaksanu alkaa tekee..
nyt pitää lähtee suihkuilee ja tekee aamupalaa.. palailemisiin..
k.h.p & tärppi 22+6
Sen verran kommenttia tuosta alkoholista, että aion kyllä tänään juoda kauan himoitsemani lasin punaviiniä ilman mitään omatunnon tuskia. Ai että, kun se on hyvää... Ja kyllä simaakin aion lasin-pari vapun aikana juoda, jos siitä nyt tuli kelvollista.
Jep-jep, toivottavasti sää suosii kaikkia meitä.
Mä tilasin just kaikkea grilliherkkua kaupasta eli joko grillattavaa tai sitten kaasulla wokattavaa olisi kiva syödä vapun kunniaksi.
Ihanat säätkin meitä taas hemmottelee...
Opemamma:
Huh, kyllä sulla on hommaa, kun olet yksin vastuussa niin isosta huushollista. Koita kestää...
Neuleohjeista:
Olen itse tehnyt novitan kevään 2006 kuvastosta jotain koska siinä oli muutama ihan perusohje eli takkeja, housuja, kesä 2006 lehdessä joka on ilmestynyt mainostetaan vauvaklassikkoja, mutta en tiedä mitä siinä tarkkaan ottaen on. Sitten mulla on sellainen suloisimmat vauvaneuleet vanha ohjevihkonen, josta aion tehdä seuraavaksi sellaisen tytön neulemekon ja hatun. Lankoja vaan juuri tähän ohjeeseen ei enää ole eli pitää laskeskella niitä silmukoita. Novitan nettisivuillakin on jotain ohjeita kuten sellainen palmikkovillis mutta ei ole kovin vauvamainen tietty. Sitten netissä on ainakin sellainen nettilehti www.ullaneule.net, josta löytyy jotain myös lapsille.
Olis kyllä kiva, jos löytäis sellaisen kunnon pelkkiä aivan ihania vauvakäsitöitä olevan lehden...Mutta eiköhän tämä mun hurahdus jossain vaiheessa taas laannu ja sitten kaivan vaikka ompelukoneen esille varastosta :)
Pia rv 26+
Ekaksi kiitoksia onnitteluista kaikille!!! Olo on mitä mainioin nyt!
Me ei olla pihaa kauheesti laiteltu vielä, tällä viikolla oon kyllä joka päivä saanut haravitua jonkunverran, ja nyt on se hommaa hansakassa. Sit pitäs tässä vapun aikana pestä ja öljytä nuo puutarhakalusteet. Ja kolme amppeliorvokkia ostin eilen, siinä meidän laittamiset.. Noh, ehtiihän tässä vielä..
TUPLARATTAITA mekin ollaan mietitty, että tarvitaanko. Esikoinen nyt siis 1v 2kk. Ja vielä jää mietintään, pitää sit kesällä kattoo. Varmaanki käytettynä ostetaan jos ostetaan.
ENNUSTAJALLE lähettelin minäkin viestiä, toinen vastasi eilen ja olisi hänen mukaansa POIKA tulossa 12.8. 4D-ultran mukaan siis tyttö. Pitää vielä ens viikolla kun on Naisten klinikalla se yks ultra, varmistaa et onko nyt varmasti tyttö.. :) Tai siis niistä kromosomeistahan sen näkee ainakin ihan varmasti. Kai ne sen kertoo vaikka ei etukäteen pyydetty et halutaan tietää??
Niin ja toinen ennustaja ei oo vielä vastannu, saas nähä mitä sieltä povaillaan..
SIMAA en oo jaksanu tehdä ollenkaan. Munkkeja paistan huomenna pikkasen jos jaksan. Tänään mennään grillaamaan mun isän luokse, siinä meidän vappu suunnitelmat. Muuten ollaan ihan kotosalla varmaankin.
OPEMAMMALLE piiiitkää pinnaa valittavan miehen kanssa.. :)
Sympatiat on kyllä vahvasti sun puolella..
Osaisko joku sanoo mistä vois johtua kasvojen punoitus? Mulla on koko ajan ihan punainen naama ja kutisee ja kirvelee. Neuvolan täti meinas viikolla et saattaa ihan johtua sressistä, kun odoteltiin punktion tuloksia, ja et jos ei mee ohi niin mennä käymään lääkärillä. Voiskohan se olla ihan vaan jotain allergiaa?? Ja mitähän rasvaa tms siihen vois laittaa?
NEUVOLASSA käytiin siis keskiviikkona. Kaikki oli muuten hyvin, mutta verenpaine huiteli pilvissä. Siitäkin sanoi et pitää ens viikolla vielä tulla mittaamaan, jos sekin johtuu siitä sressistä. Ja jos ei laske niin sit sille pitää jotain tehdä. Voiko sille siis mitään muuta tehdä kun lääkitys??
Oli paineet nyt siis 100/148.
SF-mitta oli 21.
Mukavaa lauantaita kaikille!
calathea 22+5
Otin hiukan varaslähdön vappuun ja paistoin jo tänään munkkeja. Meillä on vanhan talon purkutalkoot, niin pitihän sille kökkäväelle keittää kunnon munkkikahveet. Siellä ne vieläkin uurastaa, paljon ne on saanut aikaiseksikin!
OPEMAMMALLE edelleen jaksuja, munkin mies on sellanen, että kun se on kipeenä, niin se on yhtä ruikutusta. Kai ne miehet siinä hiukan taantuu lapsen tasolle, tai ne muistaa sen miten mukava se oli lapsena sairastaa, kun joku paapoi ja kuvittelee että se on aikuisenakin samanlaista =)
Muutakin kommentoitavaa oli, en nyt vaan muista että mitä. Joten taidan jatkaa surffailua ja palaan jos tulee mieleen.. Oikein mukavaa vappua kaikille!
Ikarus
että mulla on taas ollu virtaa tänään,hain sitten vaunut kellarista,kokosin,ja pesen kaikki mitä irti saa ja silleen,oli ihan pakko saada hiplaa,oi että en jaksa oottaa et saa nyytin!! :)
vaavin vaatteetkin on pestynä kaapissa jne..on vähän ajoissa liikkeellä,mut minkäs teet.
nyt lähenki syömään muhkeen hyvää hedelmä salaattia :P
Calathealle (sinäkös siitä puhuit): olipahan aika korkea verenpaine. Salmiakki ja laku ainakin kannattaa jättää syömättä ja jännitys ja stressihän tunnetusti kohottavat verenpainetta. Suolaa kannattaa myös välttää! Pystyisköhän muuten ruokavaliolla vaikuttamaan? Oliko sulla mitään muuta oiretta, turvotusta tai jotain muuta? Mitattiinko monta kertaa? Joskus uusintamittaus puolen tunnin päästä tuottaa ihan erilaisen tuloksen.
Opemammalle edelleen jaksuja perheen ja puolison hoitoon.
Kukas silloin joku aika sitten jutteli raskausväsymyksestä? Mä olen jo tavallaan ihan kypsä tähän olotilaan. Ärsyttävää kun kroppa ei ole oma ja on kaikkea kremppaa.
ALKOHOLISTA: Mä ajattelin tänään ottaa ihan yhden siiderin! Aiemmin olen raskausaikoina ollut todella tarkka, eli en ole juonut mitään alkoholipitoista. Mutta Nyt tosiaan teki mieli siideriä. Simaa voi mun mielestä kyllä juoda aika paljon ennen kuin siitä pitäisi ottaa stressiä. Siinähän ne alkoholipitoisuudet on niin älyttömän matalat. Tuskinpa kukaan mukikaupalla jaksaa litkiä sitäkään ;) Simaa meillä ei tänäkään vappuna ole, kun kukaan muu perheestä ei sitä juo. En jaksa pelkästään itselleni tehdä sitä ja kaupan sima taas ei ole ihan sellaista mitä haluaisin.
Hauskaa iltaa jälleen kaikille
Jamssa rv25
Oltuamme taloudessamme viikon nettipimennossa (kiitos Saunalahden) tulin pikapikaa toivottamaan kaikille eloisille oikein Hyvää ja Aurinkoista vappua. Toivottavasti kaikilla ovat asiat hyvin, en ole päässyt vielä lukemaan pinoja. Lähden niitä nyt metsästämään...
Munkit paistettiin tänään, kaksi vedin äsken pikapikaa sokerin- ja rasvanhimoissani naamaan ja nyt on niin ähky ettei tiedä miten päin pyörisi. Tytöille ostimme pallot, pikkukakkostamme 1,5v hiukan pelotti Leppispallonsa (leppäkeettuuu, apuaa) joten se leijua töröttää nyt olohuoneen nurkassa portaiden yläpuolella...katsotaan miten suhde vapun aikana kehittyy =)
Vapun jälkeen tiedossa jännitystä kun menemme 10.5. 3D-ultraan. Huhheijaa, pitkään sitä mietittiin mutta sitten mies sanoi että jos tämä kolmas raskaus nyt on sitten viimeinen niinkuin olemme suunnitelleet (hyvä pitää tuo JOS mukana lauseessa...) niin antaa palaa vaan.
Ihana käydä kurkkaamassa vauvaa ja miten siellä voidaan ja mukavaa se on tietää sukupuolikin. Jorvin 20rv ultrassa se jäi hämärän peittoon mutta muuten kaikki oli hienosti mikä tietysti tärkeintä.
Vointeja kaikille!
tuuli72 + jumppailija rv 23 ja risat
No onpas kummallista kun ei oo tähän aikaan Opemammakaan vielä mitään käynyt kirjoittelemassa.. :) Taitaa kaikilla olla vappuna ihan muuta hommaa,
Täälläkin upea ilma ja ulkoilemaan pitäisi lähteä. Ja tuota pihaa laittamaan.
Nyt aamulla sain vihdoin mitattua verenpaineen, kun oli neuvolassa niin korkeella viimeksi. 124/84 oli nyt, et ei sentään ihan niin korkee ku neuvolassa. Ja juu, mitattiin neuvolassakin useempaan kertaan ja kahdella eri mittarilla. Mittasin kotona koko ajan paineita esikoista odottaessakin, neuvolassa oli sillonki korkeemmalla aina. Vissiin jännitän aina sitä mittaamista et nousee paineet neuvolassa.
Nyt ahertamaan..
calathea 22+6
Heissulivei!
Vappu näyttää sujuvan aurinkoisissa merkeissä, mikä on mulle suorastaan kamalaa tämän allergian takia. Siispä, sisätiloissa on viihdyttävä :/ Vanhempani ovat olleet vapun meillä, kun mieheni on ollut matkoilla ja itse olen hyödyntänyt tätä olemalla töissä. Parissa viikossa pitäisi saada ISO projekti valmiiksi ja sen eteen täytyy nyt uurastaa rankasti.
Nyt iltapäivällä lähden tosin kavereiden luo vappua viettämään, joten ihan työn merkeissä ei tämä juhla mene. Kyllä mäkin sen verran aion nautiskella, että yhden punaviinilasillisen suon itselleni. Itse asiassa punkkua on tullut tähän astikin otettua n. (vajaa) lasi per kuukausi - en millään jaksa uskoa, että siitä olisi haittaa.
Onni jumppailee edelleen hirmu aktiivisesti ja musta on tosi kiva tuntea sen liikkeitä. Muutenkin olen ihan elementissäni raskaana, tämä siis keskusteluun että joko raskaus tympäisee. Toki tässä on huonojakin puolia, kuten supistukset eli tahtia täytyy hieman rajoittaa. Vatsalla nukkumista kaipaan myös, mutta toistaiseksi puolimakuuasento extra-tyynyn kanssa menettelee hyvin.
Palaillaan taas ensi viikolla asiaan, oikein hyvää vappua kaikille!
KK ja Onni rv 23+5
Oon just munkkien teko puuhassa, odottelen enää että nousevat vielä kerran et pääsee paistamaan :) Sima on ollu valmiina pari päivää ja hyvin on tehnhy kauppansa sekin.
OPEMAMMALLE: Jaksamisia " yksinhuoltajana" ja toivotaan et ukko paranee odotettua nopeammin!
CALATHEALLE suuren suuret onnittelut iloisista uutisista =D!
KATZULLE kans onnittelut tytöstä :)
PIHASTA oli ollu puhetta. Meillä saatiin kaikki pihahommat loppuun eilen, kaikki lumet on sulaneet ja nurmikko lannoitettu ja siivottu/haravoitu. Aikas kuivaakin on jo nurmikko, nyt enää odotetaan että alkaa pukkamaan vihreätä nurmea :) Meillä on ihan kivan kokoinen piha myös, ihan en noita kaikkia kasvia tiedä mitä ovat kun vajaa vuosi sitten ostettiin tämä vajaa 10v vanha omakotitalo. Sen verran tiedän että pihalla on 6 kpl mustaherukkapensaita, kaks omenapuuta ja liuta kaikenlaista muuta puskaa ja pensasta ;) Etupihalla on juhannusruusu joka viime vuonna kukki upeasti ja pihakäytävän reunoilla on kans monenlaista perennaa tms. Meillä kans on paljon tasaista nurmikkoa ja sellaisena aiotaan pitääkin kun isäntä ja lapset tykkää potkia palloa siellä. Yks kukkapenkki takapihalla on edellisen asukkaan jäljiltä, ite tykkään kans enemmän laittaa kukat kesäks ruukkuihin.
Mukavaa kun on taas pitkä viikonloppu, tänäänkin nukuin 10 asti kun mies oli heränny kuopuksen kanssa ennen seitsemää... Kun minä nousin ylös niin olivatkin jo pihalla touhuamassa :)
Nyt pitää mennä kuumentamaan öljyä, pitäkää peukkuja et en polta munkkeja!
Aurinkoista Vappua!
Peeveli rv 24+2
p.s. perjantaina oli muuten neuvola, kaikki ok. Painoa tullut tähän mennessä 2,3kg ja sf mitta 21cm
oikeen muhkeeta vappua kaikille!!! =)
k.h.p ja tärppi tänään tasan 23
Tulin vain näin vappuja toivottamaan kaikille ja kirjoittelen varmaan huomenna paremmalla ajalla enemmän kun ei ole taas päässy piiiiiitkäääääääään aikaan kirjoittelee=)
jmi82@vaavi26+4
Kiitoksia onnittelijoille vaaleanpunaisista uutisista! Täytyy myöntää, etttä olen tässä pilvissä leijaillut muutaman päivän! Ei sillä, että poika uutiset olisi olleet jotenkin epämieluisia, mutta oli nin tyttö-olo, että tämä uutinen tuntui jotenkin " oikealta" .
Miellä esikoinen on korvatulehduksessa ja itse olen silmätulehduksessa. Tai tuo luomi lähinnä on tulehtunut. Vanha vaiva, se useasti näin keväällä tulehtuu. Koko silmä on ummessa ja toinen puoli päästä ihan oudon tuntuinen. Kaulaa myöten tuntuu tulehtuneelta. Plääh! Käytiin eilen kimpassa tytön kanssa lekurissa hakemassa rohtoja. Mun lääke tuntuu vaan huonosti purevan....
Mutta siis näin täällä vappuja vietellään...Meneehän tämä näinkin. Viime vappuna myös tyttö oli kipeenä....
Celethealle onnea hyvistä uutisista, niitä on aina kiva lukea!
Kovin moni on kommentoinut mun masua isoksi. Kait se sitä onkin, mutta jännää kun ihmiset niin helposti sitä päivittelevät.... Esikoisen kohdalla tilanne oli päinvastainen, silloin ihm,eteltiin kun on niin piene... Vaan enpä noista kommenteista kyllämitää stressiä ota...Mutta ehkä ihan pikkusen ärsyttää....
Että semmosia. Koitan taas jossain välissä tulla kirjottamaan jotakin...
Kivaa vapun päivää huomiseksi kaikille!!!! Vautitaa munkeista oikein kunnolla! (niillähän se masu kasvaa... )
Katzu ja neiti 26+3
Taas on vierähtänyt aikaa, että olen kirjoitellut. Tuntuu siltä, että tämä raskaus etenee nopeammin kuin eka raskaus. On niin tekemistä, että ei meinaa perässä pysyä. Lisäksi muhun on iskenyt armoton pesänrakennus vimma joka ilmenee mm. liinavaatekaapin + komeroiden järjestelynä, silityksenä, siivouksena ja kaiken maailman puunaamisena. Hassua on, että sama tauti :) iski edellisessäkin raskaudessa. Mies jo sanoi pistäneensä merkille vaimon epätavallisen järjestelmällisyyden - totesin, että nauti nyt... Tavallisesti olen suuripiirteisempi.
Munkkeja tekisi mieli, mutta en jaksanut alkaa tekemään. Tein sen sijaan ihan tav. mokkapaloja, mutta laitoin kuorrutuksen sekaan vähän sulatettua taloussuklaata ja siitä tulikin herkkua. Suurin osa meni pakkaseen, lautasella on kaksi palaa jäljellä miehelle ja lapselle, minä jo söin oman osuuteni iltapäivän iloksi.
Uusia uutisia on se, että mulla on ISTUKKA OSITTAIN KOHDUNSUUN EDESSÄ. Se kävi viime viikon lääkärintarkastuksessa ilmi, jossa lääkäri kertoi rv18 ultratuloksista. Ultrassa kysyin ultraajalta, että missä mun istukka on, totesi, että takaseinämässä, mutta jätti kertomatta sen olevan myös osittain kohduns. edessä. Höh. Olisi kertonut senkin, kun kysyin. Lääkäri kyllä sanoi, että ei aihetta huoleen vielä, että suurella todennäköisyydellä se istukka siirtyy siitä kohdun kasvaessa, mutt rv28 on uusi ultra, jossa asia tarkistetaan. Ilmeisesti edessä on keisarinleikkaus (?) jos se ei siitä ole siirtynyt LA mennessä? Onko kellään ollut tätä ennen tai nyt tässä raskaudessa? Eka synnytys oli alakautta ja se meni niin hyvin, että toivon mukaan se onnistuisi samaten tälläkin kertaa. Itse asiassa pelkään tuota ajatusta keisarinleikk. enemmän kuin mitään muuta. Mutta kai sekin on ok jos ei muuta vaihtoehtoa ole.
Vauva liikkuu paljon rauhallisemmin kuin esikoinen aikoinaan. Pitkään ajattelin, että kuvittelen vain, mutta niin se on, että tämä on jo nyt paljon leppoisamman oloinen kuin meidän eka ihmis-mustekala-vauva oli. Liikkeet kyllä tuntuvat ja osaan odottaa niitä tiettyinä aikoina, mutta ei niitä tule yhtä tiheästi kuin ekassa rask. Jännä nähdä, onko luonnekin sen mukainen. Esikoinen on yhä maantiekiitäjä-tarzan.
Eilen oli serkun vauvakutsut, joilla oli ihana olla, kun esikoinen oli isin kanssa mummolassa sillä välin. Sain oikein kunnolla jutella ja nauttia muiden seurasta. Oli kiva katsella tulevan äidin avaavan lahjoja, kun tuli mieleen miltä se tuntui itsestä ekaa odottaessani. Täällä kun ei ole mitään äitiyspakkauksia, niin vauvakutsut ovat tosiaan tarpeen nuoren perheen ekan lapsen saapuessa. Ihania lahjoja kaikki olivatkin ostaneet, paljon tosi hyödyllistä ja tarpeellista. Pitääkin itse alkaa laittaa vauvanvaatteita järjestykseen ja pestä ja silittää. Siinähän sitä pesänrakennusviettiä saa purkaa :)
Tammikukka, rv22+5
Maha täynnä munkkeja ja grilliherkkuja :) säät ovat suosineet ja piha saatiin laitettua suht kuntoon.
Tammikukka: Itselläni ei ole kokemusta istukasta joka olisi osittain kohdunsuulla mutta mitä olen lukenut muiden kokemuksia niin on yleistä että kohdun kasvaessa istukkakin nousee ylöspäin. Itselleni on tehty sektio vauvan suuren koon vuoksi. Mun kokemukset sektiosta olivat hyvät. tietenkin olin toimenpiteen jälkeen kipeä. Hyvät kipulääkkeet auttoivat alkuun ja ensimmäisen viikon jälkeen leikkauksesta olo oli jo parempi. kipulääkkeitä taisin syödä noin viikon leikkauksen jälkeen.
Unski on alkanut hydrobikkaamaan urakalla. Mukava tuntea liikkeet niin selvästi. Itse en ole väsynyt raskauteen. Tämä kun on niitä harvoja kertoja kun lihava ihminen voi nauttia mahastaan.
Mutta nyt nauttimaan Vappu-päivästä.
pubu ja Unski rv24+3
Eilen tuli ulkoiltua, paistettua munkkeja, saunottua ja grillattua ihan kotosalla. Kaikin puolin siis oikein mukava vappu.
TAMMIKUKKA: Mulla oli kun odotin esikoista, istukka etuseinässä ja osittain kohdunsuun edessä. Siitä ei sen kummemmin silloin puhuttu, vain että useimmiten kasvaessa siirtyy pois edestä. Ja nähtävästi niin on käynyt kun siitä ei myöhemmissä vaiheissa mitään enään puhuttu. Toivottavasti sullakin käy niin.
Muakaan ei vielä hirveesti kyllästytä raskaana olo. Oonkin kyllä voinut tosi hyvin verrattuna siihen kun odotin esikoista. Ja osaltaan vaikuttaa varmasti tuo säikähdys lapsivesipunktioineen siihen että nyt on vaan niin onnellinen että kaikki on hyvin, eikä jaksa välittää muusta. Vielä ainakaan..
Nyt tallia kohti, taas mitä mainioin ilma lähteä ratsastamaan. :)
calathea 23+0
TAMMIKUKALLE: Mulla oli esikoista odottaessa myös istukka osittain kohdunsuulla rv14 kun kävin ultrassa. Uusintaultra oli rv33, silloin istukka oli siirtynyt pois " tieltä" . Mäkin olen ymmärtänyt, että se on varsin yleistä, eli harvoin istukka jää kohdunsuulle. Toivottavasti sullakin sujuu kaikki hyvin. Ja jos alatiesynnytys tulee mahdottomaksi, niin sektiokin sujuu varmasti hyvin. Mulla silti on vähän samanlaiset mietteet sektion suhteen. Että mitä jos joudun siihen? Jostain syystä... Kaksi alatiesynnytystä on mennyt suhteellisen mutkattomasti, joten mieluumin, jos siis saisin valita, synnyttäisin alateitse. Mua on leikattu muutamaan otteeseen ja parantuminen leikkauksista on ollut hidasta ja vaivalloista kaikkine komplikaatioineen... mutta pitää vaan yrittää ajatella, että vauvan paras on se tärkein :)
Jamssa rv25+2
Vappuinen viikonvaihde ja luvassa upeaa säätä, mikäs tässä ollessa! Mitä nyt tuo ison miehen valitus käy vähän hermoon...Kiitokset vaan myötätunnosta...Kyllä tämä tästä, vaikka onkin yksinhuoltaja toistaiseksi miehen maatessa sohvalla polveaan potien, mutta se valitus...argh! Ihan kuin pikkuinen lapsi kitisee ja marisee ja vinkuu ja kaipaa huomiota. Yritä nyt tässä ehtiä miehen päätä silittelemään, kun hoitaa yksin koko kolmikerroksisen huushollin, kersat, ruuat, kaupat ja pihan kevättyöt. Saa nähdä koska poltan päreeni ja vasta pari päivää mennyt...
Calathealle ISOT ONNITTELUT!!!!!
Pialle kysymys: Mistä olet löytänyt vauvalle hyviä neulemalleja, Novitalta???
Mintulle jaksuja oksutaudin kourissa, toivottavasti vältyt itse tartunnalta.
Pubukos ne tuplat oli ostanut...Minä myyn omani ilmeisesti tänään pois, yksi perhe tulee niitä katsomaan ja oli aivan innoissaan. Minä olen pitänyt vaunut todella hyvin, ovat kuin uudet, joten saan ne varmasti kaupaksi jos ei tänään niin myöhemmin. Meillä ei ole saanut mennä kuraisilla kengillä vaunuihin, minulla on ollut eri kengät mukana ja kuriksia on käytetty paljon, jotta kankaat eivät ole likastuneet. Olen säilyttänyt vaunut sisällä ja vahannut autovahalla rungon, jotta se ei mene pahaksi.
Kenekäs pojalle oli tullut kasvoihin haava...Harmi juttu! Meillä on vanhimmalla pojalla pyöreä arpi vasemman silmän yläpuolella, kun kaatui potkulaudan kanssa ja ohjaustangon pään pehmike antoi myöden niin että tanko leikkasi pyöreän ison haavan kulmakarvojen rajaan, tikkejä monta ja pysyvä jälki...
Unohdin paljon, mutta palaan myöhemmin...Aurinkoista päivää ja vappua kaikille mahakkaille kanssasisarille!
Opemamma ja vimpula rv 22+4