Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tunteneet jonkun toisen tunteita?

Vierailija
15.07.2018 |

Olet seurassa tai ollut pitempään muiden seurassa ja alat tuntea voimakkaasti tunteita joita et kokonaan tai osittain ymmärrä. Voiko olla että olet tuntenut jonkun toisen tunteita? Tapahtuuko tuollaista?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mitenkään tuntea toisen tunteita. Se ei ole mahdollista. Tarkoitat yhäkin empatiaa.

Vierailija
2/3 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet tunteita, ne ovat sinun omia tunteitasi, eivät jonkun toisen. Tarkoitatko empatiaa? Esim. joku seurassasi on surullinen ja alakuloinen ja sen takia itsekin alat tuntea olosi surulliseksi ja alakuloiseksi? Jos tunteet ovat sinulle vaikeita ymmärtää, saatat ihmetellä, miksi tunnet yhtäkkiä itsesi surulliseksi ja alakuloiseksi?

Minulle tunteet ovat helppoja ymmärtää. Siksi minun ei yleensä tarvitse ihmetellä, mistä emptiatunne johtuu. Itse siis yleensä havainnoin, ihan huomaamattani, toisten ihmisten ilmeistä, katseista, äänensävyistä, eleistä, miltä heistä mahdollisesti tuntuu (virhetulkintoja tapahtuu, siksi sanoin "mahdollisesti") ja alan herkästi tuntea itse samaa tunnett. Ei siinä mitään sen mystisempää ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset sekoittaa täällä termit, puhuvat empatiasta, mutta selittävät sympatiaa. Sitä ap:kin todennäköisesti hakee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä